ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

واکسن کرونای دانشگاه “آکسفورد” به مشکل خورد

شرکت داروسازی بریتانیایی “آسترازنکا”(AstraZeneca) گفته آزمایشات واکسن کروناویروس را که در تولید آن با محققان دانشگاه “آکسفورد” همکاری کرده است، پس از بیمار شدن یکی از داوطلبان متوقف کرده است.

 

به گزارش ایسنا و به نقل از نیویرک تایمز، شرکت آسترازنکا روز سه‌شنبه گفت که آزمایشات جهانی از جمله آزمایشات بزرگ مرحله آخر این شرکت برای آزمایش واکسنی که توسعه داده به دلیل بیمارشدن غیرقابل توجیه یک شرکت کننده در مطالعه، متوقف شده است. این واکسن که با کمک محققان دانشگاه “آکسفورد” ساخته شده است، به عنوان یکی از واکسن‌های مهم جهانی علیه ویروس کرونا شناخته شده است و تعلیق این آزمایش چشم اندازهایی را برای احتمال اینکه تا پایان سال این واکسن عرضه شود، کاهش می‌دهد.

 

آسترازنکا گفت که آزمایش را به طور داوطلبانه متوقف کرده و اجازه می‌دهد تا داده‌های ایمنی توسط کمیته‌ای مستقل بررسی شود. این شرکت در بیانیه‌ای از طریق ایمیل گفت: توقف آزمایشات یک عمل معمول است که باید هر زمان که بیماری بالقوه غیرقابل توجیهی در یکی از آزمایشات بر روی داوطلبان رخ می‌دهد، روی دهد.

 

جزئیات ماهیت این بیماری و زمان وقوع آن اعلام نشده است، اگرچه انتظار می‌رود حال شرکت کننده بهبود یابد.

 

طبق گزارشی از نیویورک تایمز که به فردی آشنا با این وضعیت استناد کرده، مشخص شد یک شرکت کننده ساکن انگلیس دچار “میلیت عرضی” شده است. میلیت عرضی یک سندرم التهابی است که بر نخاع تأثیر می‌گذارد و اغلب به دلیل عفونت‌های ویروسی ایجاد می‌شود. بنابراین گزارش هنوز مشخص نیست که آیا این بیماری مستقیماً پس از تزریق واکسن آسترازنکا ایجاد شده است یا خیر؟

 

این شرکت نیز از اظهارنظر در مورد این گزارش خودداری کرده است. به گزارش استات، تعلیق این آزمایش سایر آزمایش‌های واکسن شرکت آسترازنکا را تحت تأثیر قرار داده است و همچنین محققان شرکت‌های مختلف که در حال انجام آزمایشات بالینی هستند نیز به دنبال نشانه‌هایی از واکنش‌های مشابه در داوطلبان هستند.

 

تاکنون بیش از ۲۷.۵ میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از آن میان نیز ۸۹۷ هزار و ۳۸۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند. بیش از ۱۸.۵ میلیون نفر نیز بهبود یافته‌اند.

هشدار گابریل درباره تصمیم عجولانه برلین در قبال مسکو در ارتباط با پرونده “ناوالنی”

وزیر خارجه سابق آلمان درباره ایده دست داشتن رئیس جمهور روسیه در پرونده مسمومیت “آلکسی ناوالنی” ابراز تردید کرد و ضمن انتقاد از رفتارهای دوگانه آلمان در قبال عربستان و روسیه درباره اتخاذ تصمیم عجولانه در این باره به برلین هشدار داد.

ادامه

المان, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, عربستان سعودی, غرب اروپا

سازمان بهداشت جهانی: بازگشایی مدارس شیوع کرونا را افزایش می‌دهد

سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه با توجه به بازگشایی مدارس در انگلیس گفت: بازگشایی مدارس و شروع فصل آنفلوانزا می‌تواند به معنی افزایش بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها باشد. 

ادامه

اروپا, انگلستان, جهان, حقوق کودک, سازمان بهداشت جهانی, غرب اروپا

ملی‌گرایان اسکاتلند بار دیگر همه‌پرسی استقلال از بریتانیا برگزار می‌کنند

نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند از حزب ملی‌گرا روز سه شنبه یکم سپتامبر (۱۱ شهریور) اعلام کرد مشغول تهیه پیش‌نویس لایحه‌ای برای همه‌پرسی استقلال از بریتانیاست است که در آن اصل پرسش و زمان دقیق برگزاری همه‌پرسی نیز مشخص شده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسکاتلند, انگلستان, جهان, خبر, غرب اروپا