شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

واکسن روسی کرونا در راه آرژانتین و علاقه‌مندی مصر به خرید آن

رئیس جمهوری آرژانتین از تحویل ۲۵ میلیون دوز واکسن “اسپوتنیک-۵” تولید شده در روسیه طی چند ماه آینده به این کشور خبر داده و وزیر خارجه مصر نیز علاقه‌مندی کشورش به دریافت و مشارکت در تولید این واکسن را تأیید کرد.

 

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “آلبرتو فرناندز” رئیس جمهوری آرژانتین اعلام کرد که این کشور از روسیه ۲۵ میلیون دوز واکسن “اسپوتنیک-۵” علیه کرونا ویروس دریافت خواهد کرد.

 

وی گفت: «آنها (روس‌ها) می‌توانند ۱۰ میلیون دوز واکسن برای ما تولید کنند و ما می‌توانیم آنها را در ماه دسامبر دریافت کنیم و در اوایل ماه ژانویه نیز می‌توانیم، همانطور که به من گفته شده، ۱۵ میلیون دوز دیگر دریافت کنیم.»

 

“کیریل دیمیتریف”، مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه‌ هم، به نوبه خود، توضیح داد که واکسن “اسپوتنیک-۵” برای آرژانتین توسط شرکای این صندوق در هند، کره جنوبی، چین و تعدادی دیگر از کشورهایی که در حال تولید این واکسن روسی هستند تولید خواهد شد.

 

این در حالی است که “سامح شکری” وزیر امور خارجه مصر نیز اعلام کرد که این کشور “بسیار علاقه مند” به خرید واکسن روسی برای بیماری کووید-۱۹ است و پس از انجام آزمایشات بالینی لازم، در این خصوص با مقامات مسکو در تماس است.

 

وی گفت: «ما از موسساتی که توانسته‌اند این واکسن را تولید کنند و تمایل به ارائه آن به کشورهای دوست برای محافظت از بشریت در برابر بیماری همه گیر دارند، قدردانی می‌کنیم. ما دائماً با موسسات پزشکی و مقامات روسیه در ارتباط هستیم تا تمام مسائل مربوط به تأمین این واکسن، پس از اتمام همه آزمایشات بالینی را حل و فصل کنیم.»

 

شکری همچنین اشاره کرد که مصر علاقه مند به تولید این واکسن روسی در خاک خود است. وزیر خارجه گفت: «مصر دارای ظرفیت تولید زیادی در صنعت داروسازی است و تعداد زیادی از افراد نیازمند به واکسن نیز در کشور داریم، بنابراین مصر از “هر فرصتی” برای تولید مشترک واکسن استفاده خواهد کرد.»

 

به گزارش خبرگزاری «تاس»، مکزیک از هم اکنون آمادگی خود برای خرید واکسن روسی “اسپوتنیک-۵” علیه عفونت کووید-۱۹ را اعلام کرده است.

 

“مارسلو ابرارد” وزیر امور خارجه مکزیک، روز چهارشنبه پس از دیدار با “ویکتور کورونلی” سفیر روسیه در این کشور گفت: «مکزیک علاقه مند است تا در آینده نزدیک واکسن روسی علیه عفونت ویروس کرونا را دریافت کند.»

 

نمایندگان دولت صربستان نیز ابراز تمایل کرده‌اند که از هم اکنون برای خرید واکسن “اسپوتنیک-۵” به روسیه سفارش دهند.

 

سفیر جمهوری صربستان در مسکو در مصاحبه‌ای اعلام کرد که صربستان قصد دارد تا پایان سال جاری (میلادی) و برای شروع، حداقل ۱ میلیون دوز واکسن روسی علیه ویروس کرونا را سفارش دهد و درخواست رسمی از هم اکنون به مقامات روسی ارسال شده است.

فقر، نژادپرستی، و بی‌عدالتی که با کووید – ۱۹ درآمیزند، بر شدت همه‌گیری کرونا می‌افزایند

به‌نظر درست نمی‌آمد. تارنمای حزب کمونیست کلمبیا در تاریخ ۵ اکتبر [۲۰۲۰]، تأملات یک پزشک درباره مشخص ساختن مجدد یک بیماری را منتشر کرد.

ادامه

افریقا, امریکا, امریکای لاتین, انگلستان, برابری اجتماعی, تبعیض‌نژادی, دانش, فقر, کلمبیا