شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

واکسن روسی کرونا آنتی‌بادی تولید می‌کند

تایج مطالعه واکسن روسی کرونا بر روی انسان‌ها نشان داد که کاندیدای واکسن کووید-۱۹ روسیه، به نام اسپوتنیک پنج (Sputnik V)، ایمنی‌زا است؛ یعنی در برابر SARS CoV-۲ واکنش سیستم ایمنی ایجاد می‌کند و هیچ گونه عوارض جانبی جدی در آزمایش‌های مرحله اولیه نداشته است.

 

به گزارش پایگاه اینترنتی فایننشیال اکسپرس، نتایج مراحل اول و دوم این واکسن به نام Sputnik V که توسط محققان روس در مجله Lancet منتشر شده است نشان می‌دهد که این تحقیق از مرحله بررسی تخصصی گذشته است.

 

البته این موضوع حائز اهمیت است؛ زیرا واکسن تولیدی موسسه Gamaleya روسیه به ویژه با توجه به اینکه دولت روسیه این واکسن را حتی قبل از اشتراک گذاری اطلاعات آزمایش اولیه و تأیید انجام آزمایش‌های مرحله سوم تایید کرده بود، با شک و تردید گسترده‌ای از سوی جامعه جهانی روبرو شد.

 

در آزمایش انسانی این واکسن، محققان به ۷۶ شرکت کننده سالم ۱۸ تا ۶۰ ساله، در دو مرحله واکسن Sputnik V را تزریق کردند. نتایج این مطالعه نشان داد که افراد مورد مطالعه این واکسن را در هر دو مرحله به خوبی تحمل کردند و درد در محل تزریق، تب، سردرد، ضعف و درد عضلانی و مفصلی از جمله مهمترین عوارض جانبی آن بود.

 

در حالی که همه شرکت کنندگان آنتی بادی هایی علیه پروتئین SARS CoV-۲ تولید کردند، ۴۰ شرکت کننده (از کل ۷۶ شرکت کننده) که بخشی از آزمایش فاز ۲ بودند، ایمنی سلولی (ایمنی سلول T) و آنتی بادی های خنثی کننده ایجاد کردند.

 

این واکسن به دو شکل منجمد و خشک شده در مجاورت سرمای زیاد تجویز شد. مشخص شد که فرم منجمد از نظر تولید آنتی بادی‌های خنثی کننده و تولید سلول‌های تی تاثیر بیشتری دارند.

 

همچنین محققان نتایج آزمایش این واکسن را با نتایج تزریق پلاسمای افراد بهبود یافته از کرونا مقایسه کردند تا تاثیر ایمنی زایی واکسن را در برابر ایمنی ایجاد شده طبیعی با استفاده از پلاسمای افراد بهبود مقایسه کنند. نتایج این مقایسه نیز نشان داد که واکسن پاسخ ایمنی قوی‌تری ایجاد می‌کند.

روسیه فیلم بزرگترین انفجار هسته‌ای جهان را منتشر کرد + فیلم

شرکت دولتی روس اتم برای نخستین بار فیلم انفجار بمب هیدروژنی در سال ۱۹۶۱ توسط اتحاد جماهیر شوروی که بزرگترین انفجار هسته‌ای در تاریخ بشر به حساب می‌آید را منتشر کرد.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, جهان, خبر, دانش, ویدیو