خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

کمیسیون اروپا قصد دارد با ارائه طرحی تازه، راه‌هایی برای تقویت صنایع نظامی اتحادیه اروپا و همچنین حرکت به‌سوی وضعیت اقتصاد جنگی ارائه کند. باشگاه خبرنگاران: مقامات اروپایی اعلام کردند «تیری برتون» کمیسیونر صنایع اروپایی پیشنهاد‌هایی را ارائه خواهد کرد تا کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را به خرید بیشتر سلاح از شرکت‌های اروپایی تشویق کرده ... خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, گزارش, ناتو

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

وانگ یی: تلاش آمریکا برای جلوگیری از پیشرفت چین شکست می‌خورد

وزیر امور خارجه چین با اشاره به سنگ اندازی آمریکا و برخی کشورهای غربی در مسیر توسعه چین اظهار کرد چین مسیر توسعه را ادامه خواهد داد و هر توطئه‌ای برای جلوگیری از پیشرفت چین با شکست رو به رو خواهد شد.

 

به گزارش ایرنا از وزارت خارجه چین، «وانگ یی» روز جمعه در دیدار با شخصیت‌های دوست از محافل مختلف کره جنوبی در سئول، کسب دستاوردهای چشمگیر توسعه را ناشی از راه سوسیالیسم با ویژگی چین زیر رهبری حزب کمونیست این کشور عنوان کرد و گفت: این راه نه تنها با وضع ملی چین بلکه با توسعه عصر هماهنگ است نه تنها موفقیت آن در عمل ثابت شده بلکه نشاط زیادی از خود نشان داده است؛ نه تنها پشتیبانی مردم چین را به دست آورده بلکه مورد درک و استقبال بیشتر کشورهای جهان نیز قرار گرفته است.

 

وی افزود: البته همه افراد خواستار موفقیت چین نیستند و برخی نیروها با تلاش های بسیار درباره چین سیاه نمایی کرده و ضمن مخالفت با کشور، حتی سخنانی برای جلوگیری از توسعه چین بیان می‌کنند.

 

این مقام بلندپایه چینی افزود: در پشت این عملکردها، هم پیش داوری ایدئولوژیک و هم تکبر سیاسی قدرت وجود دارد اما این تلاش‌های سوء نهایتا شکست خواهد خورد. هر کشوری از حق توسعه برخوردار است و با هر ملتی باید برخورد برابر داشت. اندیشه جنگ سرد منسوخ شده است و عملکرد استیلاجویی مورد استقبال قرار نمی‌گیرد.

 

او تاکید کرد شکوفایی ملت چین ضرورت تاریخ است و هیچ کسی نمی‌تواند مانع آن شود راه توسعه چین انتخاب مردم است و حتما گسترده تر خواهد شد.

 

وانگ یی افزود: امسال برابر با هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین است، تحت هدایت حزب کمونیست چین روند توسعه صد ساله یا بیش از آن، از سوی کشورهای پیشرفته غربی را طی کرده‌ایم پکن ضمن دستیابی به پیشرفت خود، سهم شایانی هم در توسعه جهان داشته است.

 

وزیر خارجه چین گفت: سهم خدمات چین در رشد اقتصاد جهان در سال‌های متوالی در سطح بیش از ۳۰ درصد حفظ شده است چین به عنوان موتور اصلی در پیشبرد رشد اقتصاد جهان به شمار می‌رود.

 

وی اظهار کرد: ۸۵۰ میلیون نفر از جعمیت چین از فقر رهایی یافته و سهم کشور در کاهش فقر جهانی از ۷۰ درصد فراتر رفته و معجزه بزرگی در روند توسعه بشر ایجاد کرده است.

 

به گفته وی در ۲۰ سال گذشته، افزایش پوشش گیاهی چین بیش از یک – چهارم از میزان کل جهان را به خود اختصاص داده که نیروی مهمی در ساخت اکولوژیک جهان است، از سوی دیگر، میزان انتشار کربن چین در سال گذشته در مقایسه با سال ۲۰۰۵ حدود ۴۵.۸ درصد کاهش یافته که پیش از زمان مقرر تعیین شده در تعهدات خود به جامعه جهانی به آن رسیده و به این ترتیب خدمات مهمی برای رویارویی با تغییرات اقلیمی جهان ارایه کرده است.

سفیر چین: «نیروهای مخرب» به‌دنبال تضعیف روابط پکن-واشنگتن هستند

کوی تیانکای Cui Tiankai سفیر چین در آمریکا گفت پکن و واشنگتن در تلاش برای حل اختلافات هستند اما برخی «نیروهای مخرب» به دنبال ایجاد شکاف بین دو کشور هستند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا

خط و نشان روسیه در آستانه برگزاری نشست ناتو

وزارت دفاع روسیه از پروژه‌ای خبر داده است که در آن مسکو هرگونه تحرک نظامی همسایگان خود را تشخیص داده و تحت نظر می‌گیرد و دیگر موشک بالستیک یا جنگنده‌ای نخواهد بود که روس‌ها از حرکت آن در اطراف خود بی‌اطلاع باشند.

ادامه

اتحاد شوروی, المان, امریکا, انگلستان, ایتالیا, بالکان, بلژیک, پرتغال, جنگ سرد, جهان, دانمارک, فرانسه, کانادا, لوکزامبورک, ناتو, نروژ, هلند