آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

وانگ یی؛ چین دموکراسی سوسیالیستی را دنبال می‌کند

وزیر خارجه چین اعلام کرد، دموکراسی کوکاکولا نیست و آمریکا نمی‌تواند کل جهان را وادار کند طبق میل و ذائقه‌اش باشند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری نووستی، وانگ یی، وزیر خارجه چین در کنفرانسی با نمایندگان شورای روابط خارجی آمریکا تاکید کرد: هیچ قدرتی نمی‌تواند روندی که کشورهای دیگر برمی‌گزینند را انکار کند و هرگز هیچ کشوری سیستم خود را طبق میل، خوش آمدن یا نیامدن دیگران تغییر نخواهد داد، نهایتا تنها ملت یک کشور می‌توانند سرنوشت آن کشور را مشخص کنند، اینکه آیا سیستم یا روندی که انتخاب می‌کند درست یا نه.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی چین تاکید کرد: ما نمونه‌های خارجی را دنبال نمی‌کنیم ما ایدئولوژی خود را صادر نمی‌کنیم ما از کشورهای دیگر نمی‌خواهیم شیوه‌های چین را تقلید کنند.

 

وزیر خارجه چین تصریح کرد، کشورش سیاست دموکراسی سوسیالیستی را دنبال می‌کند که منعکس کننده اراده ملت و متناسب با ویژگی چین است و از مردم این کشور حمایت می‌کند.

 

وزیر چینی افزود: جهان هیچ‌وقت به اصولی که تنها برخی کشورهای غربی تعیین می‌کنند متعهد نخواهد بود. عملا آنچه ما را نگران می‌کند این است چند قطبی و جانبه گرایی اخیرا با مخالفت و مقاومت روبه‌رو و جهان با خطر تقسیم مواجه است.

 

او تاکید کرد، آمریکا از معیارهای دوگانه در جریان جنگ علیه تروریسم استفاده کرد، این رویکرد جهان را وادار می‌کند سوال کند آیا واشنگتن اصلا اصولی دارد.

 

به گزارش فارس، وزیر خارجه چین در سخنرانی ویدئو کنفرانسی برای «شورای روابط خارجی آمریکا» تاکید کرد که اقدام واشنگتن برای ترسیم دیگر نقاط جهان طبق مواضع و نظرات خود اقدامی نادرست و اشتباه است.

 

به گزارش راشا تودی، وانگ یی در سخنرانی برای این اندیشکده آمریکایی پیشنهادهایی به منظور بهبود روابط متشنج کنونی بین دو کشور ارائه کرد.

 

این مقام ارشد دولت چین از آمریکا خواست که به دنبال همزیستی مسالمت آمیز با چین باشد و این موضوع را بپذیرد که چین مسیر مستقل و سیستم متفاوتی از آمریکا را انتخاب کرده است.

 

او با رد تفسیر غربی‌ها از چین به عنوان یک نظام و حکومت «اقتدارگرا» تاکید کرد، دموکراسی در چین شکل متفاوتی از دموکراسی در ایالات متحده دارد.

 

وانگ یی همچنین هشدار داد، آمریکا نباید از دموکراسی و حقوق بشر به عنوان بهانه‌ای برای دخالت در امور داخلی دیگر کشورها یا تحریک تقابل استفاده کند چرا که این موضوعات شاید به «فاجعه یا آشوب» منتهی شود.

 

پکن بارها از مواضع آمریکایی‌ها در قبال مسائل مربوط به هنک کنگ، تایوان، اختلافات در دریاهای چین جنوبی و شرقی انتقاد کرده و این مواضع را دخالت در امور داخلی چین خوانده است.

مسکو: بحران کووید-۱۹ مشکلات بزرگ غرب را نمایان کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن تاکید بر ناکامی کشورهای غربی در مقابله با همه‌گیری کرونا، از تاثیر منفی مواضع ضد روسی آنها در زمینه مقابله جهانی با این ویروس گله کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, تحلیل, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, جهان غرب, چک, روسیه, شرق اروپا, ناتو

چین: آمریکا و ژاپن صلاحیت تعریف نظم بین‌المللی را ندارند

سخنگوی وزارت خارجه چین در رابطه با مسائل مربوط به چین در دیدار رهبران ایالات متحده و ژاپن بار دیگر ضمن تأکید بر مواضع چین گفت که ایالات متحده و ژاپن نماینده جامعه جهانی نیستند و علاوه بر نداشتن صلاحیت تعریف نظم بین المللی، نمی‌توانند استانداردهای خود را به دیگران تحمیل کنند.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, ژاپن, شرق آسیا

رسانه آمریکایی: بایدن به‌جنگ افغانستان پایان نمی‌دهد، درپی خصوصی‌سازی آن است

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که جنگ افغانستان را که طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا است با خارج کردن همه نیروهای آمریکایی تا سپتامبر سال جاری پایان خواهد داد.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, ایران, جنگ سرد, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, عراق, مقاله