خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

با توجه به بحران‌های فراگیر اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی، رشد فاشیسم در جهان، و با در نظر گرفتن آنچه در اوکراین و غزه و سودان می‌گذرد، به‌ویژه با توجه به اقدام تروریستی دولت فاشیستی اسرائیل در حمله به ساختمان‌های متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و سپس پرتاب صدها پهپاد و موشک توسط ... خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, انگلیس, اوکراین, ایران, بریکس, پاکستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوریه, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فقر, فلسطین, کمونیسم, لنین, محیط زیست, منافع ملی, نئونازیسم, نسل‌کشی

افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

وال استریت ژورنال: موشک‌های انصارالله ضعف پدافند‌های پاتریوت عربستان را برملا کردند

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال تاکید کرد، حملات موشکی اخیر نیروهای انصارالله یمن به عربستان از ضعف و عیوب بزرگ سامانه‌های دفاع هوایی عربستان پرده برمی‌دارد.

 

این روزنامه به نقل از یک مسئول عربستانی نوشت، حملات اخیر حوثی‌ها نشان داد که سامانه‌های دفاعی عربستان در معرض تهدید قرار دارند. این در حالی است که سخنگوی ائتلاف نظامی ضد یمن به رهبری عربستان به درخواستی برای اظهارنظر درباره این حملات پاسخ نداد.

 

وال استریت ژورنال نوشت، پس از چهار سال آغاز جنگ علیه انصارالله بدون دستیابی به موفقیتی در شکست یمنی‌ها، اما توان موشکی نیروهای انصارالله نگاه‌ها را متوجه خطراتی کرد که عربستان به عنوان همپیمان اصلی آمریکا با آنها مواجه است.

 

دولت عربستان مدعی شد، سامانه‌های دفاعی آن در گذشته همانند مارس ۲۰۱۸ موفق عمل کردند و موشک‌های پاتریوت موفق به هدفگیری هفت موشک اسکاد شلیک شده از سوی انصارالله شدند.

 

با این وجود ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی ناتوانی موشک‌های پاتریوت در پاسخ به موشک‌های اخیر انصارالله را نشان می‌دهد.

 

این حملات انصارالله نگاه‌ها را به سامانه‌های موشکی عربستان جلب کرد، در حالی که ارتش این کشور با برخورداری از سومین بودجه بزرگ نظامی جهان، یکی از بهترین ارتش‌های جهان از نظر تسلیحاتی را داراست.

 

عربستانی‌ها صدها میلیارد دلار را برای خرید جنگنده‌ها و خودروهای زرهی و دیگر تجهیزات نظامی هزینه می‌کند، اما سامانه دفاع موشکی پاتریوت که تولید آمریکاست، کارنامه خوبی در رهگیری خمپاره‌های یمنی نداشته و اساساً برای مقابله با پهپادها طراحی شده است.

 

سخنگوی نظامی جنبش انصارالله در تاریخ ۲۰ ژوئن در توییتی نوشت: انواع موشک‌های بالستیک و پهپادهای ما قادر هستند هر موضعی را در سراسر خاک عربستان هدف قرار دهند.

 

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت، حمله نظامی عربستان علیه یمن شکست خورد و امروز عربستان در معرض حملات تلافی جویانه حوثی‌هاست و پدافند موشکی عربستان تا این لحظه در متوقف کردن حملات حوثی‌ها ناکام بوده است.

 

نیروهای انصارالله از آوریل گذشته ۱۰ حمله موشکی و پهپادی را به فرودگاه‌های عربستان، تصفیه‌خانه آب، خطوط اصلی انتقال نفت و دیگر مواضع انجام داده‌اند.

ایسنا

ارسال سیگنال آشکار روسیه به آمریکا و اسرائیل: ایران متحد ماست

به نظر می‌رسد روسیه دیگر متحد خود در خاورمیانه را انتخاب کرده و آشکارا قصد دارد مواضع قاطعی در حمایت از همسایه بزرگ خود، ایران، در مقابل اقدامات تحریک‌آمیز و اعمال فشارهای روزافزون آمریکا و متحدانش بر تهران اتخاذ کند.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه