آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

نیجر اعلام کرد که آمریکا قرار است طرحی برای خروج نیروهای نظامی خود، از این کشور آفریقایی ارائه کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال «محمد تومبا» وزیر کشور نیجر چهارشنبه با «کاتلین فیتزگیبون» سفیر آمریکا دیدار کرد و مساله خروج نظامیان آمریکایی از نیجر در این دیدار مطرح شد. فیتزگیبون در ... آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استقلال, تروریسم, جهان, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ارتش بورکینافاسو طی عملیاتی موفق شد شماری از تروریست‌ها را از میان بردارد. به گزارش ایسنا، ارتش بورکینافاسو در عملیاتی ضدتروریستی در شرق این کشور بیش از ۱۰۰ تروریست را کشت. خبرگزاری ریانووستی روسیه با انتشار تصاویری از نظامیان این کشور، نوشت این کشور واقع در غرب آفریقا سال‌هاست که با تروریست‌ها در نبرد است ... کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ادامه

بورکینافاسو, تروریسم, جهان, خبر, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

وال استریت ژورنال: القاعده به خطرناکی داعش است

نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت: درحالیکه با شانزدهمین سالگرد حملات تروریستی یازده سپتامبر مواجه هستیم، امروز شبکه القاعده درحال شکل گیری دوباره بوده و به جاه طلبی و خطرناکی داعش رسیده است.

 

وال استریت ژورنال درمقاله ای به قلم ‘بروس هافمن'(Bruce Hoffman ) به بررسی وضعیت دو شبکه تروریستی القاعده و داعش پرداخت ونوشت: القاعده پس از آنکه چندین سال عرصه را به داعش واگذار کرد، اما به آرامی درحال بازسازی دوباره خود است.

 

هافمن که مدیربخش مطالعات امنیتی دانشگاه ‘جورج تاون’می باشد در این مقاله نوشت: شبکه (تروریستی) القاعده توسط اسامه بن لادن بنا نهاده شد و توسط نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۱۱ به قتل رسید، هدایت آن اکنون به ‘ایمان الظواهری’ رسید که وی تلاش کرد با سربرآوردن داعش حمایت هایی را برای جنبش (گروه تروریستی) خود درپی بازخوردهای حملات یازده سپتامبر به دست آورد.

 

نویسنده این مقاله انگاه به عملکرد متناقض این گروه تروریستی در سال ۲۰۱۳میلادی اشاره کرد که خود را بعنوان یک گروه ‘افراطی میانه رو’ جلوه داد، چرا که سعی داشت تا ازانجام حملات با کشتار وسیع که ممکن بود در آن مسلمانان غیر نظامی، زنان و کودکان کشته می شوند، اجتناب کند.

 

هافمن نوشت: این در حالی است که داعش در رسانه های اجتماعی پی در پی خواستار حملات وحشیانه در سطح جهانی می شود، اما تجدید حیات دوباره القاعده در سوریه و در مرز با ترکیه به خوبی دیده می شود و در سوریه و با استفاده از شبکه های اجتماعی برخلاف داعش که بر (ایجاد تلفات) غیرنظامیان متمرکز بود، براهداف نظامی و سیاسی متمرکز شده است.

 

مدیربخش مطالعات امنیتی دانشگاه ‘جرج تاون’ در ادامه می نویسد: القاعده امروز به جاه طلبی و خطرناکی داعش رسیده است.

 

وال استریت ژورنال نوشت: القاعده از شمالغرب آفریقا تا جنوب شرقی آسیا گستردگی دارد، شاخه ‘القاعده شمال آفریقا’ تنها در سال گذشته میلادی ۲۵۰حمله (تروریستی) انجام داده و القاعده در شبه جزیره عربستان در سال های اخیر تقویت شده و درافغانستان با متحد خود طالبان در حدود نیمی از افغانستان حضور دارد.

 

این مقاله می‌نویسد: به نظر می رسد القاعده هم اکنون ده ها هزار جنگجو (تروریست)دراختیار داشته باشد که تنها در سوریه حدود ۲۰ هزار (تروریست) ، در یمن چهار هزار و در سومالی نیز هفت هزار نفر (تروریست) می‌باشند.

 

وال استریت ژورنال نوشت:نباید تصور کردکه القاعده ازتلاش های خود برای ضربه زدن به آنچه که بن لادن آنرا’دشمن دور دست'(Far Enemy) می‌خواند، روی گردانده چراکه ‘تئو پاندوس’ (Theo Padnos) روزنامه نگار آمریکایی که توسط القاعده در سوریه به مدت دو سال به اسارت گرفته شد، درسال ۲۰۱۴ دراین باره عنوان کرد که فرماندهان این گروه (تروریستی) غربی ها را برای جهاد در سوریه بدین جهت که نیازمند سربازان بیشتر هستند، فرا نمی‌خواندند، بلکه به این غربی ها آموزش می دهند چگونه در بازگشت به خانه (موطن خود) با دیگران در ستیز باشند.

 

هافمن در ادامه این مقاله نوشت: در ماه مه گذشته ‘حمزه بن لادن’ فرزند بانی القاعده از پیروان این گروه خواست هر آنچه در توان دارند برای به راه انداختن جنگ علیه یهودیان، آمریکایی ها ، غربی ها و روس ها بکار گیرند.

 

وی افزود: درحالی که داعش صحنه نبرد در عراق و سوریه را از دست می دهد و قادر به رقابت با القاعده برای باقی ماندن بر سر قدرت زمینی نیست، اما تنها از یک مزیت برخوردار است و آن توانایی به راه انداختن حملات تروریستی در اروپا است.

 

این مقاله می نویسد: داعش درحالی که قلمرو خود را در خاورمیانه از دست می دهد اما دست کم برآورد می شود هفت هزار ‘جهادی اروپایی ‘ که برای این گروه جنگیده اند به کشورهایشان بازگردند که این تعداد تنها کسری از ۴۰ هزار شبه نظامی(تروریستی ) است که از ۱۲۰ کشور جهان برای آموزش دیدن در سال های اخیر به عراق و سوریه آمده اند.

ایرنا

پرواز امن آمریکا برای سرکردگان داعش

فرانتس کلینتسویچ معاون کمیسیون امور دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه (سنا)، گفت: آمریکا با بالگرد ۲۲ فرمانده داعشی را از دیرالزور به نقطه امن انتقال داد و این اقدام بار دیگر رویکرد ارتباط و حمایت واشنگتن در باره این گروه تروریستی را اثبات کرد.     کلینتسویچ با اشاره به انتقال فرماندهان داعشی از ... پرواز امن آمریکا برای سرکردگان داعش

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, خبر

هلی‌بُرن مجدد ائتلاف آمریکایی برای نجات عناصر داعش از «دیرالزور»

به نقل از پایگاه لبنانی النشره، ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش به سرکردگی ایالات متحده آمریکا همچنان به خدمت رسانی به عناصر تکفیری داعش ادامه می دهد.   بر اساس این گزارش، این ائتلاف در ادامه اقدامات خود دو عملیات هلی برن در دیرالزور و حومه آن انجام داده است.   طبق اعلام ... هلی‌بُرن مجدد ائتلاف آمریکایی برای نجات عناصر داعش از «دیرالزور»

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, خبر, سوریه

کشتار حدود هزار شهروند سوری توسط ائتلاف آمریکایی

دیدبان حقوق بشر سوریه (وابسته به مخالفان) روز چهارشنبه اعلام کرد که در سه ماهه گذشته ۹۷۸ شهروند ساکن رقه در بمباران های ائتلاف موسوم به بین المللی به سرکردگی آمریکا کشته شدند.   این مرکز افزود: ۲۳۴ تن از این قربانیان کودک و ۱۶۳ زن بودند که از ۶ ژوئن۲۰۱۷ (۱۶ خرداد۹۶) دربمباران های ... کشتار حدود هزار شهروند سوری توسط ائتلاف آمریکایی

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, خبر, سوریه

اعتراف مسئولان اسرائیلی به حمایت چند میلیون دلاری از شورشیان سوری

هاآرتص به نقل از برخی منابع رسمی و بلندپایه در اسرائیل فاش کرد، حمایت نظامی ارائه شده از سوی ارتش اسرائیل به گروه‌های مسلح و مخالف سوری در سال جاری میلادی بیش از ۱۱۵ میلیون شکل معادل ۳۲ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.   به نوشته پایگاه العهد، از اظهارات برخی منابع امنیتی و نظامی ... اعتراف مسئولان اسرائیلی به حمایت چند میلیون دلاری از شورشیان سوری

ادامه

اسراییل, تروریسم, جهان, خبر, فلسطین