واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی مدعی شد که ممکن است رابرت مالی برخی اسناد محرمانه آمریکا را به ایران تحویل داده باشد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی که روز گذشته (چهارشنبه) منتشر شد ادعا کرد که اسناد و مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد رابرت مالی، نماینده ویژه ... واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, ایران, جهان, گزارش, مذاکرات اتمی

پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد که انگلیس و آمریکا در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم جمهوری اسلامی رویکرد دوگانه دارند. به گزارش خبرگزاری فارس، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز گذشته (جمعه) در کنفرانس خبری خود به رویکرد دوگانه غرب به خصوص آمریکا و انگلیس در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم ایران واکنش نشان ... پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, آکوس, آمریکا, استرالیا, اقیانوسیه, انگلستان, ایران, ایرلند, تحلیل, جهان, چین, خبر, صلح, مذاکرات اتمی

تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

شواهد حکایت از آن دارد که درهفتۀ اخیر، سرانجام فلسفه‌بافی‌های پوچ و تبلیغات پُرسروصدای حکومتی در مورد “سیاست‌های خارجی جدید” یا “گردش به شرق”، که قرار بود ایران را در مسیر تحولات مهم داخلی و خارجی قرار دهد، کنار گذاشته شده است. در عوض، نوعی “نرمش قهرمانانه” در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، با اجازۀ ... تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

ادامه

آمریکا, استبداد, اقتصادی, امپریالیسم, اوکراین, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, خصوصی‌سازی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, عربستان سعودی, مارکسیسم, مذاکرات اتمی, مقاله, نئولیبرالیسم, ناتو

واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران اعلام کرد که در حال گفت‌وگو با تهران درباره نتایج تحقیقات اخیر بازرسان این نهاد است. به گزارش ایلنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران ... واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, ایران, جهان, خبر, مذاکرات اتمی

بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با العربیه امکان اقدام نظامی آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را رد نکرد و گفت “همه گزینه‌ها روی میز است”. آنتونی بلینکن، این مصاحبه را روز یکشنبه ۹ بهمن و در جریان سفر خود به خاورمیانه انجام داد. ♦️سایت اشپیگل در گزارشی درباره این مصاحبه نوشته ... بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی

وال استریت ژورنال از عقب نشینی اروپایی‌ها برای ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت نوشت

نشریه وال‌استریت ژورنال گزارش داد که اروپایی‌ها قصد دارند در صورتی که ایران گسترش فعالیت‌های هسته‌ای خود را محدود کند، از ارجاع اختلاف هسته‌ای به شورای امنیت خودداری کنند.

 

به گزارش ایرنا، این نشریه پنجشنبه شب به نقل از دیپلمات‌های اروپایی نوشت: در صورتی که ایران روند کاهش تعهدات هسته‌ای خود در برجام را که در پنج گام انجام شده، محدود کند، اروپایی‌ها پرونده هسته‌ای را به شورای امنیت ارجاع نخواهند داد.

 

به نوشته «لورنس نورمن» خبرنگار ارشد این نشریه، اروپایی‌ها از ایران خواسته‌اند که گام‌های کاهش تعهدات برجامی را متوقف کند، اما در صورتی که ایران گسترش فعالیت هسته‌ای خود را محدود کند، آن‌ها به مذاکره ادامه خواهند داد.

 

براساس این گزارش، اروپایی‌ها اکنون آماده تمدید مهلت ۶۰ روزه برای مذاکرات مربوط به مکانیسم حل اختلاف هستند و مقام‌های اروپایی در انتظار نشست کمیسیون مشترک برجام هستند که احتمالا اواسط تا اواخر ماه فوریه (بهمن ) برگزار خواهد شد.

 

تاریخ برگزاری این نشست در صورتی که در بازه گفته شده باشد، بسیار فراتر از مهلت ۱۵ روزه است که در برجام برای آن تعیین شده است.

 

سه کشور اروپایی عضو برجام انگلیس، آلمان و فرانسه روز سه‌شنبه ۲۴ دی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مکانیسم حل اختلاف در این توافق بین‌المللی را فعال کرده‌اند.

 

وزیران خارجه سه کشور اروپایی در این بیانه مدعی شدند که این اقدام را با حسن نیت انجام داده‌اند و هدف آنها حفظ برجام و امید به پیدا کردن راه حلی رو به جلو برای خروج از بن بست به وجود آمده از طریق گفت وگوهای دیپلماتیک هستند.

 

در این بیانیه تاکید شده که انگلیس، فرانسه و آلمان به سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران ملحق نشده و امیدوارند که ایران به اجرای کامل تعهداتش در برجام بازگردد.

 

آلمان: توافق هسته‌ای «ناقص» با ایران بهتر از نداشتن هیچ توافقی است

 

به گزارش یورونیوز؛ آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز پنج‌شنبه در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوئیس، اعلام کرد که قدرت‌های بزرگ جهان تا زمانی که به توافق بهتری دست نیافته‌اند، باید نواقص توافق هسته‌ای با ایران را نادیده بگیرند.

 

او ضمن هشدار به افرادی که موضوع کنار گذاشتن زودهنگام این توافق را مطرح می‌کنند، گفت که کنار گذاشتن یک معاملۀ «ناقص» آنهم وقتی که چیز بهتری جایگزین آن نشود، کار اشتباهی است.

 

خانم مرکل همچنین با اشاره به تحولاتی که در لیبی در جریان است، گفت که اروپا به دنبال جلوگیری از تشدید درگیری‌ها در لیبی است. زیرا به گفتۀ او هر نوع افزایش تنش در این کشور واقع در شمال آفریقا، باعث روانه شدن موج جدیدی از مهاجران به سمت اروپا می‌شود؛ چیزی که پیش از این در دوران جنگ داخلی سوریه نیز دیده شد.

 

خانم مرکل همچنین به بحران پناهندگان در سال ۲۰۱۵ میلادی اشاره کرد و گفت اگرچه آلمان در آن دوران با عدم پذیرش پناهندگان کار اشتباهی انجام داده، اما اشتباهی که پیش از آن مرتکب شده این بود که به شرایط داخلی سوریه که باعث تشدید تنش‌ها و درنهایت ایجاد بحران مهاجرت شده، توجه کافی نکرده است.

 

شرکت کنندگان در نشست داووس که امسال طی روزهای ۲۱ تا ۲۴ ژانویه برگزار می‌شود، در کنار بحث درباره مهمترین چالش‌های جهانی از جمله تغییرات آب و هوایی، موضوعات منطقه‌ای از جمله تنش‌های ایران و آمریکا در منطقه خلیج فارس و تحولات لیبی را نیز در کانون گفتگوهای خود قرار دادند.

 

آمریکا، فرمانده جدید سپاه قدس را به سرنوشت قاسم سلیمانی تهدید کرد

برایان هوک رییس گروه اقدام ویژه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه فرمانده جدید سپاه قدس ایران را تهدید کرد و گفت: اگر قاآنی بخواهد رویکر (سپهبد) قاسم سلیمانی ادامه دهد، به سرنوشت وی دچار خواهد شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر

مشاور گوترش: اروپا در حمایت از برجام بسیار منفعل بوده است

مشاور دبیر کل سازمان ملل در امور اقتصادی از انفعال اروپا در قبال نقض برجام از سوی آمریکا ابراز تاسف کرده و گفت که اروپایی‌ها باید در مقابل قلدری ترامپ بایستند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر

ظریف، سه کشور اروپایی امضاکننده برجام را «خودفروخته» خواند

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز پنج شنبه در توییتی سه کشور اروپایی امضاکننده برجام را «خودفروخته» خواند و گفت که آنها «نشان داده‌اند که مانند شاگردانی‌ هستند که مطیع فرمان قلدر کلاسند»، در مقابل سخنگوی دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با یورونیوز تاکید کرد که این موضوع به سه کشور ... ظریف، سه کشور اروپایی امضاکننده برجام را «خودفروخته» خواند

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, فرانسه