روسیه: تراکنش مالی تروریست‌ها و ملی‌گرایان اوکراین کشف شد

کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد: تحقیقات صورت گرفته شواهدی مبنی بر ارتباط بین عوامل حمله تروریستی به سالن کنسرت کرکوس با ملی‌گرایان اوکراین از جمله تراکنش مالی را تأیید می‌کند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ کمیته تحقیقات روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: نتایج اولیه تحقیقات، ماهیت برنامه ریزی شده اقدامات تروریست‌ها، آماده سازی دقیق ... روسیه: تراکنش مالی تروریست‌ها و ملی‌گرایان اوکراین کشف شد

ادامه

اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق اروپا

آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

نیجر اعلام کرد که آمریکا قرار است طرحی برای خروج نیروهای نظامی خود، از این کشور آفریقایی ارائه کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال «محمد تومبا» وزیر کشور نیجر چهارشنبه با «کاتلین فیتزگیبون» سفیر آمریکا دیدار کرد و مساله خروج نظامیان آمریکایی از نیجر در این دیدار مطرح شد. فیتزگیبون در ... آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استقلال, تروریسم, جهان, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ارتش بورکینافاسو طی عملیاتی موفق شد شماری از تروریست‌ها را از میان بردارد. به گزارش ایسنا، ارتش بورکینافاسو در عملیاتی ضدتروریستی در شرق این کشور بیش از ۱۰۰ تروریست را کشت. خبرگزاری ریانووستی روسیه با انتشار تصاویری از نظامیان این کشور، نوشت این کشور واقع در غرب آفریقا سال‌هاست که با تروریست‌ها در نبرد است ... کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ادامه

بورکینافاسو, تروریسم, جهان, خبر, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

وال استریت ژورنال از خودکشی سرکرده گروه تروریستی بوکوحرام خبر داد

پس از آنکه وال استریت ژورنال روز جمعه گزارش داد که رهبر گروه تروریستی بوکوحرام خودکشی کرده و کشته شده است، ارتش نیجریه اعلام کرد، در حال انجام تحقیقات در مورد این ادعا است.

 

به گزارش ایرنا، وال استریت ژورنال به نقل از یادداشت‌های اطلاعات خارجی و آژانس جاسوسی آفریقای غربی گزارش داد که “ابوبکر شکائو” رهبر گروه تروریستی بوکوحرام برای گرفتار نشدن در دست گروه‌های رقیب خودکشی کرده است.

 

اگرچه تا کنون دولت نیجریه و گروه‌های تروریستی بوکوحرام و داعش این خبر را تایید نکرده‌اند، اما وال استریت ژورنال با ردیابی تماس رهگیری شده میان شورشیان خبر مرگ رهبر بوکوحرام را تایید می‌کند.

 

محمد پریما سخنگوی ارتش نیجریه در مورد مرگ رهبر بوکوحرام گفت: ما با دقت در حال بررسی این موضوع هستیم زیرا در گذشته ما گزارش داده‌بودیم که او مرده اما دوباره بازگشته است.

 

یک گزارش داخلی آژانس اطلاعاتی نیجریه که یک نسخه از آن به دست واشنگتن پست رسیده حاکی است که شکائو روز چهارشنبه برای گرفتار نشدن در دست نیروهای داعش در آفریقای غربی اقدام به خودکشی کرده است.

 

بوکو حرام یک گروه شورشی و تروریستی در شمال نیجریه است که خواستار تعطیلی تمامی مدارس نوین و تحمیل شریعت اسلامی بر تمامی ۳۶ ایالت نیجریه است.

 

این گروه که در نیجر، چاد و شمال کامرون نیز فعال است در سال ۱۳۸۱ هجری شمسی تأسیس شده و پیشتر با شبکه القاعده ارتباط داشت اما در سال ۱۳۹۴ با ابوبکر بغدادی بیعت کرد و نام خود را به (( ولایت مغرب آفریقا دولت اسلامی)) تغییر داد.

 

پیشتر منابع امریکایی از ارتباط ابوبکر بغدادی با سازمان اطلاعات و امنیت امریکا (سیا) خبر داده بودند.

دادگاه عالی انتاریو: شلیک به هواپیمای اوکراینی “عمدی و اقدامی تروریستی” بود

دادگاه عالی انتاریو در کانادا در رسیدگی به شکایت بستگان مسافران پرواز ۷۵۲ شلیک به هواپیمای اوکراینی را “عمدی و اقدامی تروریستی” دانسته است. چهار شاکی این پرونده علی خامنه‌ای و فرماندهان سپاه و ارتش را متهم کرده‌اند.

ادامه

امریکای شمالی, اوکراین, ایران, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سیاسی, کانادا

وزیر خارجه جدید لبنان معرفی شد

میشل عون رئیس جمهوری لبنان پس از پذیرش درخواست استعفای شربل وهبه وزیر امور خارجه در دولت پیشبرد امور این کشور زینه عکر وزیر دفاع لبنان را به عنوان سرپرست وزارت خارجه منصوب کرد.

ادامه

اسراییل, امارات, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, کویت, لبنان

تلاش آمریکا در آسیای مرکزی برای مقابله با چین

با خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان و احتمال ایجاد پایگاه نظامی این کشور در آسیای مرکزی، بازی بزرگی در مقابل چین آغاز خواهد شد.

ادامه

اروپا, اسیا, اسیای مرکزی, امریکا, اورآسیا, ایران, پاکستان, تاجیکستان, ترکیه, تروریسم, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, عربستان سعودی

سازمان دانشجویی ملی آمریکا: واشنگتن باید به افغانستان غرامت بپردازد

سازمان دانشجویی ملی در آمریکا گفته است که واشنگتن باید به مردم افغانستان به دلیل اینکه عملیات‌های ارتش آمریکا طی سال‌های گذشته منجر به تحریب، ویرانی و خشونت در این کشور شده است، غرامت بپردازد.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, کره جنوبی, ویتنام