گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

دفتر ملانی جولی وزیر خارجه کانادا تائید کرد که این کشور کلیه صادرات تسلیحاتی خود به اسرائیل را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است. به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، در بیانیه دفتر جولی آمده است: از ۸ ژانویه (۱۸ دی)، دولت کانادا مجوزهای جدید صادرات تسلیحات به اسرائیل را تائید نکرده ... کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

ادامه

آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, کانادا

هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های پاتریوت به اوکراین هشدار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی ژستکی» سرپرست اداره سوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که مسکو از کانال‌های دیپلماتیک به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های سامانه پدافند هوایی ... هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, صلح, هندو پاسیفیک

وال استریت ژورنال؛ سیگنال‌های آمریکا برای تحریم چین به دلیل رابطه با ایران

رییس گروه اقدام ایران در خصوص اظهارات مقامات چینی درباره قانونی بودن رابطه‌شان با ایران و عدم تبعیت از تحریم‌های یکجانبه آمریکا گفت: ما آماده‌ایم که تحریم‌های ثانویه را علیه هر کشوری که روابط تجاری خود را با ایران ادامه دهد، اعمال کنیم.

 

به نقل از وال استریت ژورنال، آمریکا سیگنال‌هایی از احتمال تحریم چین به دلیل رابطه با ایران نشان داده است.

 

بر اساس گزارش این نشریه آمریکایی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که به تازگی از سوی وزیر خارجه انتخاب شده روز پنجشنبه اعلام کرد، دولت ترامپ آماده است که تحریم‌ها را علیه همه کشورهای خریدار نفت ایران بعد از پایان ضرب‌الاجل ۱۸۰ روزه اعمال کند و این شامل چین به عنوان اصلی‌ترین خریدار نفت ایران هم خواهد شد.

 

بریان هوک که به عنوان رییس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا انتخاب شده است، گفت: آمریکا برای کشورهایی که خرید نفتشان را از ایران کاهش دهند، تعلیق‌هایی را از تحریم‌ها قائل خواهد شد.

 

هند و کره جنوبی دو مشتری عمده نفت ایران هستند. هر دو کشور میزان واردات خود را کاهش دادند به امید اینکه مشمول تعلیق تحریم‌های آمریکا و خرید زمان برای جایگزینی نفت ایران شوند. اما چین بارها اعلام کرده از تحریم‌های آمریکا علیه ایران تبعیت نخواهد کرد. برخی تحلیل‌گران انتظار دارند چین خرید نفت را از ایران افزایش دهد که این کار به تضعیف تلاش‌های آمریکا برای منزوی کردن ایران می‌انجامد.

 

هوک در پاسخ به سوالی درباره برنامه چین برای ادامه واردات نفت از ایران گفت: آمریکا قطعا امیدوار است که همه کشورها به تحریم‌ها پایبند باشند و با خطر تحریم‌های ثانویه آمریکا در صورت ادامه مبادلات مالی‌شان با ایران مواجه نشوند.

 

چین که یک چهارم نفت مورد نیازش را از ایران وارد می‌کند بارها اعلام کرده تجارت با ایران به ویژه در زمینه نفت برای آنها قانونی است و هیچ برنامه‌ای برای کاهش وارداتشان ندارند.

 

هوک در این باره گفت: ما آماده‌ایم که تحریم‌های ثانویه را علیه هر کشوری که روابط تجاری خود را با ایران ادامه دهد، اعمال کنیم.

 

بر اساس این گزارش، گروه اقدام ایران توسط هوک اداره شده و قرار است از نزدیک با همه آژانس‌های آمریکا ارتباط داشته باشد. پومپئو گفته گروه اقدام ایران نقش کلیدی در پیشبرد سیاست‌ها و استراتژی‌های چند ملیتی آمریکا دارد.

 

پومپئو پیش‌تر فهرستی ۱۲ ماده‌ای از درخواست های آمریکا از ایران مطرح کرده بود. منتقدان می‌گویند این فهرست بهدنبال تغییر نظام در ایران است اما مقامات دولت ترامپ این مساله را رد می‌کنند. پومپئو مدعی شده وظیقه گروه اقدام ایران مقابله با رفتارهای این کشور در منطقه و حمایت از مردم ایران است.

 

این رسانه آمریکایی اذعان داشته دولت ترامپ امیدوار است با افزایش فشارها و تحریم‌ها، اعتراضات خیابانی در ایران که به دلیل افزایش قیمت ارز و کاهش عواید اقتصادی ایجاد شده را تقویت کند.

 

پومپئو در سخنان روزهای گذشته خود مدعی شد: ما امیدواریم که به زودی به توافق جدیدی با ایران دست پیدا کنیم.

ایلنا

آمریکا، چین را به دلیل واردات نفت از ایران تهدید کرد / تشکیل «گروه اقدام ایران»

نماینده ویژه جدید آمریکا در امور ایران نسبت به اعمال تحریم‌ها علیه همه کشورهایی که به واردات و خرید نفت از ایران ادامه دهند، هشدار داده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, چین, خبر

تله‌کوم هم با ترک ایران به دیگر شرکت‌های آلمانی پیوست

شرکت‌های آلمانی از بیم تحریم‌های آمریکا یکی پس از دیگری از معامله با ایران چشم‌پوشی می‌کنند. شرکت مخابراتی تله‌کوم و راه‌آهن ملی آلمان نیز بدون توجه به توصیه‌های اتحادیه اروپا، پروژه‌های خود در ایران را متوقف کرده‌اند.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر

رویترز؛ شرکت راه آهن دولتی آلمان پروژه‌هایش را در ایران متوقف کرد

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، شرکت آلمانی دویچه بان، از طریق شرکت مشاوره و مهندسی DB که شرکت تابعه این شرکت دولتی است، در دو پروژه ایرانی مشارکت داشته و به دلیل آغاز تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، فعالیت‌هایش را در این کشور متوقف کرده است.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر