خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

کمیسیون اروپا قصد دارد با ارائه طرحی تازه، راه‌هایی برای تقویت صنایع نظامی اتحادیه اروپا و همچنین حرکت به‌سوی وضعیت اقتصاد جنگی ارائه کند. باشگاه خبرنگاران: مقامات اروپایی اعلام کردند «تیری برتون» کمیسیونر صنایع اروپایی پیشنهاد‌هایی را ارائه خواهد کرد تا کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را به خرید بیشتر سلاح از شرکت‌های اروپایی تشویق کرده ... خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, گزارش, ناتو

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

وال‌استریت ژورنال: آمریکا محرمانه نظامیان تایوان را آموزش می‌دهد

روزنامه وال‌استریت ژورنال با استناد به چند مقام دولتی آمریکایی که هویت‌شان فاش نشده می‌گوید گروهی از یگان‌های ویژه ارتش ایالات متحده از یک‌سال پیش به صورت محرمانه نظامیان و نیروی دریایی تایوان را آموزش می‌دهند.

 

خبرگزاری فرانسه با اشاره به این که این گزارش روز گذشته (پنج‌شنبه هفتم اکتبر) منتشر شد افزود وزارت دفاع هر دو کشور این گزارش را تکذیب نکرده‌اند اما حاضر به تائید محتوای آن نیز نشده‌اند.

 

به نوشته وال‌استریت ژورنال برنامه آموزش نظامیان تایوانی از دوره ریاست جمهوری قبلی ایالات متحده، دونالد ترامپ آغاز شده و در دولت جو بایدن ادامه دارد.

 

بنابر این گزارش تعداد نامشخصی از تفنگداران دریایی آمریکا نیز اجرای عملیات با قایق‌های کوچک تند رو را به سربازان نیروی دریایی تایوان آموزش می‌دهند.

 

حمایت از تایوان متناسب با تهدیدهای چین

 

جان ساپل، از سخنگویان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) می‌گوید “حمایت‌ها و ارتباط دفاعی ما با تایوان” متناسب با وضعیت کنونی و تهدیدهای جمهوری خلق چین ادامه خواهند داشت.

 

رسانه‌های تایوان حدود یک سال پیش به نقل از مقام‌های دولتی گزارش داده بودند که شماری از اعضای یگان‌های ویژه تفنگداران دریایی ایالات متحده برای آموزش سربازان نیروی دریایی وارد این کشور شده‌اند.

 

تنش میان چین و تایوان از سال گذشته افزایش یافت و در روزهای گذشته با پرواز مکرر جنگنده‌های چینی در حریم هوایی تایوان تشدید شده است.

 

تایوان که از چند جزیره تشکیل شده سال ۱۹۴۹ از چین اعلام استقلال کرد اما پکن این منطقه را یک استان جدا شده خود می‌داند که باید دوباره به آن بپیوندد و تهدید می‌کند در صورت لزوم از نیروی نظامی استفاده خواهد کرد.

 

ایالات متحده به عنوان قدرتمندترین حامی تایوان در سال‌های اخیر صادرات جنگ‌افزار به آن را افزایش داده و حضور نیروی دریایی خود در منطقه و رزمایش‌های نظامی را تشدید کرده است. این تحرکات با واکنش تند چین روبرو شده که تجاوزهای هوایی اخیر به حریم هوایی تایوان نمونه‌ای از آن ارزیابی می‌شود.

واکنش چین به حادثه برای زیردریایی اتمی آمریکا در دریای چین جنوبی

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (جمعه) گفت، دولت آمریکا باید جزئیات مربوط به حادثه پیش آمده برای زیردریایی اتمی خود را که در دریای چین جنوبی اتفاق افتاد، منتشر کند.

ادامه

استرالیا, امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

برخورد “یک شی‌ ناشناس” به زیردریایی آمریکایی در دریای چین جنوبی

دو تن از مقام‌های نیروی دریایی آمریکایی اعلام کردند که “یک شی ناشناس” به زیردریایی این کشور در دریای چین جنوبی اصابت کرده اما جزئیات آن را به صورت علنی اعلام نکردند.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, خبر, شرق آسیا

مسکو: تلاش واشنگتن برای ایجاد پایگاه نزدیک افغانستان بی‌نتیجه بوده است

روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که همه تلاش‌های واشنگتن برای تماس با کشورهای همسایه افغانستان مانند ازبکستان و تاجیکستان به منظور استقرار نیروهای نظامی‌اش در آنها به بهانه مبارزه با تروریسم، تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

ادامه

ازبکستان, اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, روسیه, سوریه, عراق, ناتو