مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

واشنگتن: کمک‌های تسلیحاتی به شرکای‌مان در سوریه را کاهش می‌دهیم

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که در سایه پیشروی‌های حاصل شده علیه داعش، ایالات متحده ممکن است حمایت‌های تسلیحاتی خود از گروه‌های خاص در سوریه را متوقف کند.

 

به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش مناطق تحت تصرف داعش، “ما در وضعیتی هستیم که می‌توانیم ارائه تجهیزات نظامی به گروه‌های خاص را متوقف کنیم”.

 

وی افزود: اما این امر به معنی توقف تمامی حمایت‌ها از آن گروه‌ها نیست.

 

سخنگوی کاخ سفید اسامی این گروه‌ها را که حمایت آمریکا از آنها متوقف خواهد شد، اعلام نکرد.

 

وزارت دفاع آمریکا به توقف کامل انتقال سلاح‌ها اشاره‌ای نکرد.

 

سندرز افزود: اما هدف ما از ابتدا کمک به شکست داعش بود، ما پیشرفت گسترده‌ای را در این زمینه حاصل کردیم و زمانی که شکست علیه داعش حاصل شود، ما این کار را (توقف کمک‌های نظامی) را انجام خواهیم داد؛ همانظور که برای این امر برنامه ریزی شده بود.

 

از سوی دیگر، یک مسؤول کرد اعلام کرد که واشنگتن “اصلاحاتی” را در مورد ارائه سلاح به نیروهای “سوریه دموکراتیک”، ائتلاف عربی کردی ضد داعش انجام خواهد داد.

 

اما وی تاکید کرد که هیچ تغییراتی در سیاست واشنگتن در قبال این نیروها رخ نداده است.

 

این اظهارات این مسؤول در پاسخ به این امر مطرح شد ترکیه اعلام کرده است که کاخ سفید اظهارات اطمینان بخشی را در مورد توقف ارائه سلاح‌ها به یگان‌های مدافع خلق کرد مطرح کرده است.

 

این در حالی است که عبدالکریم عمر، رئیس مشترک هیئت روابط خارجی (وزیر خارجه در مناطق کردی) در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه از شهر قامشلی گفت: هیچ تغییری در روابط میان نیروهای سوریه دموکراتیک و دولت آمریکا صورت نگرفته است.

 

وی افزود: با از بین رفتن داعش، طبیعتاً تغییراتی در خصوص ارائه تسلیحات به نیروهای سوریه دموکراتیک حاصل خواهد شد اما هیچ تغییراتی در سیاست ایالات متحده پیرامون هماهنگی‌اش با نیروهای سوریه دموکراتیک و بخش سیاسی دولت خودمختار یا رهبرانی در بخش فدرالی در شمال سوریه صورت نمی‌گیرد.

 

وی پیرامون نبردها در حومه دیرالزور در مرزهای عراق و سوریه تصریح کرد: من بر این باور هستم که ارائه حمایت‌ها به نیروهای سوریه دموکراتیک تا زمان از بین رفتن آخرین نیروی داعش در منطقه ادامه خواهد یافت.

 

این مقام کرد اظهارات مطرح شده از سوی ترکیه در این خصوص را “غیردقیق” خواند.

 

در همین حال، مصطفی بالی، مسؤول رسانه‌ای نیروهای سوریه دموکراتیک تصریح کرد: ما شریکانی در ائتلاف بین‌المللی رسمی ضد تروریسم هستیم و این شراکت ادامه خواهد یافت. ما اقدامات بسیاری داریم که در این ائتلاف باید انجام دهیم.

 

همزمان، راب مانینگ، سخنگوی پنتاگون در پاسخ به سوالی پیرامون این امر گفت: ایالات متحده اصلاحات صورت گرفته در آینده حمایت از شرکای کردمان را ارزیابی می‌کند.

 

وی از این مساله پرده برنداشت که آیا عملیات ارائه تسلیحات متوقف شده است یا خیر.

 

این سخنگو افزود: ما بسیار در قبال ترکیه شفاف صحبت کردیم. ما به نیروهای سوریه دموکراتیک که بین آنها نیروهای کرد هم حضور دارند، تعداد محدودی سلاح‌ می‌دهیم و این تسلیحات به صورت تدریجی جهت تحقق هدف ما که همان شکست داعش است، توزیع می‌شود.

 

بکر بوزداغ، معاون نخست وزیر ترکیه روز دوشنبه بر لزوم بازپس‌گیری سلاح‌هایی که آمریکا به یگان‌های مدافع خلق کرد در سوریه داده، تاکید کرد.

 

وی تصریح کرد، اظهارات دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا که گفت کشورش مجهز کردن یگان‌های مدافع خلق کرد به سلاح را متوقف می‌کند اهمیت زیادی دارد اما تنها حرف زدن فایده و ارزشی ندارد.

 

بوزداغ بر اهمیت تلاش آمریکا در زمینه بازگرداندن سلاح‌هایی که به کردهای سوریه داده، تاکید کرد و افزود: ما وعده‌های آمریکا در این باره را پیگیری می‌کنیم.

 

وی تماس تلفنی ترامپ و اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه را در این زمینه نقطه عطفی در روابط دو کشور خواند.

 

پیشتر آنکارا اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفته است که دستوراتی را مبنی بر عدم ارائه سلاح‌ به نیروهای کرد سوری صادر کرده است.

ایسنا

کُردهای سوری از حضور ۴ هزار نظامی ائتلاف آمریکایی در سوریه خبر دادند

به گزارش اینترفاکس، رسانه‌های خبری وابسته به نیروهای کُرد سوریه خبر دادند که نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا برای مبارزه با داعش، حدود چهار هزار نظامی در شمال سوریه دارند.   طبق اعلام منابعی در میان «نیروهای دموکراتیک سوریه»، سربازان و مستشاران نظامی آمریکایی در مناطق تحت تصرف شبه‌نظامیان کُرد و دیگر گروه‌ها در ... کُردهای سوری از حضور ۴ هزار نظامی ائتلاف آمریکایی در سوریه خبر دادند

ادامه

امریکا, جهان, خبر, سوریه

مشاور اسد: سوریه به سمت شرق می‌رود

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با معاون وزیر خارجه چین در پکن گزارش کاملی از اوضاع کنونی سوریه، منطقه و ابعاد روابط چین و سوریه ارائه کرد.   معاون وزیر خارجه چین نیز پیروزی‌های ارتش سوریه را تبریک گفت و تأکید کرد: ... مشاور اسد: سوریه به سمت شرق می‌رود

ادامه

جهان, چین, خبر, روسیه, سوریه

گلوبال ریسرچ: ابهامات لغو کمک‌های نظامی آمریکا به‌نیروهای کرد سوریه

به نوشته گلوبال ریسرچ، اعلام قطع همکاری نظامی آمریکا با کردهای سوریه دارای ابهاماتی است و ممکن است فقط به منظور ساکت کردن ترکیه باشد. وزیر خارجه ترکیه روز گذشته اعلام کرد دونالد ترامپ قول داده است که همکاری این کشور با کردهای سوریه متوقف شود و پس از این، سلاح و مهمات برای نیروهای ... گلوبال ریسرچ: ابهامات لغو کمک‌های نظامی آمریکا به‌نیروهای کرد سوریه

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خبر, سوریه

رئیس مشترک مجلس سوریه دموکراتیک: نیروهای دموکراتیک کُرد سوری به‌ارتش سوریه ملحق می‌شوند

به نقل از «الحدث نیوز»، یک مقام کُرد سوری از قریب الوقوع بودن پیوستن نیروهای دموکراتیک کُرد سوری به ساختار ارتش سوریه خبر داد.   بر اساس این گزارش، ریاض درار، رئیس مشترک مجلس سوریه دموکراتیک در این خصوص اعلام کرد: پس از حل و فصل بحران این کشور، نیروهای دموکراتیک کُرد سوری به ارتش ... رئیس مشترک مجلس سوریه دموکراتیک: نیروهای دموکراتیک کُرد سوری به‌ارتش سوریه ملحق می‌شوند

ادامه

جهان, خبر, سوریه