بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

واشنگتن پست: عربستان و امارات به دنبال بنادر یمن هستند نه پایان جنگ

روزنامه واشنگتن پست در سرمقاله خود نوشت، وضعیت در یمن احتمالا به شدت بدتر می‌شود، هشت میلیون از مردم این کشور گرسنه هستند و با بدترین حالت شیوع بیماری وبا در تاریخ مواجه‌اند. همزمان مهم‌ترین بندر این کشور هدف حمله جدیدی قرار گرفته است و نیروهای(دولت مستعفی) یمن با حمایت امارات و عربستان تلاش می‌کنند الحدیده را که ۷۰ درصد کمک‌های بشردوستانه برای زنده ماندن میلیون‌ها غیر نظامی از این بندر وارد می‌شود، تسخیر کنند.

 

واشنگتن پست به کمک‌های تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا به ائتلاف عربستان-امارات اشاره می‌کند و می‌نویسد: عربستانی‌ها و همپیمانان آنها حدود سه سال قبل با هدف سرنگونی نیروهای وابسته به انصارالله وارد یمن شدند اما ظرف مدت کوتاهی این درگیری به جنگی نیابتی تبدیل شد. این حمله به باتلاقی برای عربستانی‌ها و همپیمانانشان تبدیل شده،‌ آنها در حملات هوایی‌شان هزاران تن را به قتل رساندند اما در بازگرداندن بیشتر مناطق این کشور شکست خورده‌اند. همزمان زیرساخت‌های بهداشتی و کمک‌ رسانی غذایی در این کشور تقریبا از بین رفته و باعث شده که میلیون‌ها یمنی دیگر برای ادامه حیات خود به کمک‌های بین‌المللی وابسته شوند.

 

واشنگتن پست در ادامه نوشت، عربستانی‌ها و برخی از حامیان آنها در واشنگتن مدعی هستند که کنترل بر بندر الحدیده کار ارسال بسته‌های امدادی را بهبود بخشیده و “قاچاق اسلحه و موشک به این کشور” را متوقف خواهد کرد اما انجمن‌های امدادی نظری متفاوت دارند و معتقدند که این حملات با مقاومتی قدرتمند مواجه خواهد شد و حتی اگر این حملات موفقیت‌آمیز باشند، هفته‌ها و ماه‌ها طول خواهند کشید و هرگونه توقف مستمر در ورود کشتی‌های امدادی به الحدیده احتمالا یمن را با خطر گرسنگی مواجه کرده و مبارزه با بیماری وبا را که تاکنون بیش از یک میلیون تن را در یمن گرفتار کرده، تقریبا غیر ممکن می‌کند.

 

این روزنامه آمریکایی تاکید کرد، بالا گرفتن درگیری‌های نظامی در یمن احمقانه است زیرا در شرایطی انجام می‌شوند که احتمال دستیابی به سازشی مسالمت‌آمیز افزایش یافته است، قرار است مارتین گریفیتس، فرستاده سازمان ملل به یمن طرحی برای مذاکرات صلح را ماه آتی میلادی به شورای امنیت ارائه کند، و آنچه مسئولان را به این روند ترغیب می‌کند، آمادگی رهبران انصارالله برای مذاکره است، آنها طرح‌هایی را برای توقف درگیری‌ها و نیز توقف شلیک موشک‌ها ارائه کردند اما مشکل به عربستانی‌ها و اماراتی‌ها بازمی‌گردد که به نظر می‌رسد بیشتر به دنبال کنترل بر بنادر یمن هستند تا پایان دادن به این جنگ.

ایسنا

سفیر سابق انگلیس: بحرین تقریبا مستعمره عربستان و آمریکا شده است

پیتر فورد، سفیر سابق انگلیس در بحرین در مصاحبه‌ای با شبکه المیادین اظهار داشت: پس از آنکه در اعتراض به اظهارات خالد بن احمد، وزیر امور خارجه بحرین و حمایت این کشور از اسرائیل در رخدادهای اخیر بلندی‌های جولان از سمت خود به عنوان مشاور خاندان حاکم بحرین استعفا کردم، با واکنش‌های مثبتی روبرو شدم.

ادامه

اسراییل, امریکا, انگلستان, ایران, بحرین, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, سوریه

ضرورت مبارزۀ مشترک و هماهنگ با سیاست‌های جنگ‌طلبانهٔ آمریکا و ارتجاع در منطقه

سرنوشت ایران و حاکمیت آن باید فقط و فقط توسط خود مردم و نیروهای ترقی‌خواه و آزادی‌خواه میهن ما تعیین گردد، و نه توسط مرتجعان و نیروهای ضدمردمی‌ای همچون دولت ترامپ، دولت نتانیاهو، و حکومت بن‌سلمان، و هواداران و همراهان داخلی آنها.

ادامه

اسراییل, امارات, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عربستان سعودی

شکنجه زندانیان سیاسی زن در امارات

به نقل از سایت “عربی ۲۱″، سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس اعلام کرد که شکایت‌هایی از زندانیان سیاسی زن در امارات دریافت کرده اند و این زنان از وضعیت نامناسبت بازداشت، شکنجه و رفتار اهانت آمیز علیه خود شکایت کرده‌ اند که تهدیدی برای زندگی و سلامت آنها به شمار می رود.

ادامه

امارات, انگلستان, جنوب غرب آسیا, جهان, حقوق بشر, خبر, زنان

شکایت علیه دولت فرانسه به خاطر فروش سلاح به عربستان و امارات

دو جمعیت حقوقی که پیشتر از دولت فرانسه خواسته بودند فروش سلاح به عربستان و امارات را متوقف کند و تاکنون جوابی نگرفته‌اند، اعلام کردند در این رابطه از دولت شکایت می‌کنند.

ادامه

المان, امارات, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی, غرب اروپا, فرانسه