دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ... جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

ادامه

آمریکا, اشغالگری, امنیتی, تروریسم, خاورمیانه, عراق, گزارش

دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل با سخنان نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل برگزار شد. در این نشست، نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد: زمانی که کنسولگری ایران در سوریه بمباران شد هشدار دادیم ... دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

ادامه

اسراییل, الجزایر, امریکا, امنیتی, انگلیس, ایران, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوریه, صلح, فرانسه, گزارش

دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

پس از آنکه «سیمونا هالپرین» سفیر اسرائیل در مسکو گفت که اسرائیل از روسیه انتظار دارد که پاسخ موشکی گسترده ایران به این رژیم را محکوم کند، این اظهارات با واکنش منفی مسکو مواجه شد. به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه خطاب به سفیر اسرائیل نوشت: «سیمونا، به من یادآوری ... دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

ادامه

اسراییل, اوکراین, ایران, تروریسم, جهان, روسیه, سازمان ملل, سوریه, شرق اروپا

کارشناس برزیلی: حمله تروریستی به کنسولگری ایران، حمله به بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های است

پِپه اسکوبار (Pepe Escobar) کارشناس و ناظر کهنه‌کار امور بین‌الملل اعلام کرد که حمله تروریستی دولتی به مرکز دیپلمالتیک ایران در دمشق، حمله به بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های است. به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از “اسپوتنیک”, اسکوبار افزود: اسراییل با حمله تروریستی به دمشق کنوانسیون وین در مورد مصونیت دیپلماتیک را نقض کرد، همچنین ... کارشناس برزیلی: حمله تروریستی به کنسولگری ایران، حمله به بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های است

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ایران, برزیل, بریکس, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شانگ‌های, فرانسه, کره جنوبی, گزارش, مالت, ناتو

واشنگتن پست: رهبر کنونی داعش، جاسوس آمریکا است

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست روز پنجشنبه نوشت: اسناد طبقه بندی شده و منتشر شده دستگاه نظامی آمریکا فاش کرده است رهبر کنونی داعش قبلا زندانی و جاسوس نیروهای آمریکایی است.

 

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، در گزارش واشنگتن پست به قلم” جابی واریک” آمده است: یک گزارش تحقیقاتی محرمانه که در این هفته منتشر شده است از اسرار نهان و پیشینه رهبر کنونی داعش پرده بر می دارد.

 

این زندانی به گفته مقامات آمریکایی؛ امروز با نام دیگری شهرت دارد: “ابو ابراهیم هاشمی قریشی” رهبر کنونی داعش است.

 

این گزارش اشاره می‌کند که زندانی شماره ”  M060108-01 که در سال ۲۰۰۸ در جنگ عراق بازداشت شد و بعدا” به خبرچین نیروهای آمریکایی درعراق تبدیل شد؛ امروز رهبر جدید گروه “داعش” است.

 

این زندانی؛ همچنین تمام اطلاعات لازم در مورد رهبر شماره ۲ گروه که یک جوان سوئدی متولد مراکش است به نام “ابو قسوره” را هم به بازجوها می‌دهد.

 

چند هفته بعد از کسب این اطلاعات؛ سربازان آمریکایی طی حمله ای به شهر “موصل” ابو قسوره را می‌کشند.

 

به نوشته واشنگتن پست، انتشار این گزارش پنجره تازه‌ای به روی حقایق پشت پرده رهبر یک گروه تروریستی که خودش را مبارز معرفی می‌کند می‌گشاید.

 

وزارت دفاع ‌آمریکا پیشتر هم اسنادی را منتشر کرده بود که حکایت می‌کرد رهبر داعش قبلا خبرچین بوده است و مشتاقانه و موثر و صمیمانه با نیروهای آمریکایی در عراق همکاری می‌کرده است و اطلاعات ذیقیمتی را در اختیارشان قرار می‌داده است و این اطلاعات؛ کمک قابل توجهی در مبارزه این نیروها با این سازمان تروریستی که او هم اکنون رئیس آن است کرده است.

 

داعش برآمده از گروهی است که روزگاری ” القاعده در عراق” نامیده می‌شد.

 

یکی از اسناد این گزارش که در سال ۲۰۰۸ منتشر شده است نام حقیقی این زندانی را ” امیر محمد سعید رحمان مولا” می نامد. این زندانی اطلاعات فراوانی از همدستانش در داعش عراق در اختیار نیروهای آمریکایی قرار می‌دهد.

 

“رحمان مولا” همه اطلاعلات لازم در مورد هم گروهی‌هایش را در اختیار آمریکایی‌ها قرار می‌دهد. به خصوص اطلاعات او در مورد واحد تبلیغات گروه و همچنین غیرعراقی‌های سازمان او و نیز اطلاعات راجع به داوطلبانی که از سراسر خاورمیانه و شمال آفریقا در طول دوران اشغال عراق توسط آمریکا به عنوان رزمنده به عراق آمده‌اند، بسیار مفید فایده می‌افتد.

 

“داعش”؛ این شاخه‌های تروریستی‌اش در بیرون از مرزهای عراق و همچنین عملیات رسانه‌ای‌اش؛ موثرترین بازوان عملیاتی‌اش بوده است.

 

در همین ارتباط؛ کریستوفر مایر” دستیار وزیر دفاع در امور عملیات ویژه و درگیری‌های جزیی در باب موضوع شرح می‌دهد:” مولا برای آنکه جان خودش را از خطر نیستی نجات بدهد، هر اطلاعاتی که از او در مورد همرزمانش خواسته می‌شد را در اختیار نیروها قرار می‌داد. او خصومت شدیدی نسبت به جنگجویان خارجی داعش داشت”.

 

مایر می‌افزاید:” داعش ظهور کرد و تصمیم داشت با استفاده از هزاران جنگجوی خارجی یک خلافت تشکیل بدهد. رحمان مولا هم با همین رزمندگان خارجی داعش مشکل داشت”. بعد از مرگ “ابوبکر البغدادی” در اکتبر ۲۰۱۹؛ “مولا” به رهبری داعش برگزیده شد.

 

مولا در اواخر سال ۲۰۰۷ و یا اوائل ۲۰۰۸ بدست نیروهای آمریکایی حاضر در عراق اسیر می‌شود و توسط دستگاه نظامی آمریکا بازجویی می‌شود. تاریخ دقیق آزاد شدن او مشخص نیست اما پرونده های بازجویی این تاریخ را ژوئیه ۲۰۰۸ ذکر می‌کند. مولا در آن هنگام دیگر اسیر نیست و بابت اطلاعات ارزشمندی که در اختیار آَمریکایی ها قرار داده است منتظر دریافت پاداش می‌ماند.

 

مولا حداقل به مدت دو ماه در اوایل سال ۲۰۰۸؛ “رویای” بازجوها بود. او هویت رهبران تروریسم را فاش می‌کرد و نشانی دقیقشان را به بازجوها می‌گفت. او از طریق دفترچه تلفن شخصی خود که هنگام دستگیری ضبط شده بود، شماره تلفن ۱۹ مقام داعش را به آمریکایی‌ها داد و حتی میزان درآمد این مقامات را هم برای بازجوها افشا کرد.

 

بسیاری از مفسران برجسته‌ای که در شبکه های اجتماعی حضور دارند، با توجه به سوابق شرم آور رهبر جدید داعش، می‌گویند که این فرد صلاحیت رهبری این گروه و به اصطلاح “خلافت” را ندارد.

 

داعش هم اکنون کانون تبلیغاتی‌اش را متوجه آفریقا کرده است. در این قاره؛ تروریست‌های کاملا مسلح به طور منظم سربازان دولتی را می‌کشند و گهگاه نواحی‌ای را تصرف می‌کنند. ماه گذشته؛ ستیزه جویان در عملیاتی جسورانه که منجر به کشته شدن ده‌ها نفر شد، شهر “پالما” در ساحل شمالی موزامبیک را تصرف کردند.

خطرناک‌ترین زنان داعش یکی پس از دیگری کشف حجاب می‌‌کنند + ویدئو

شماری از خطرناک‌ترین زنان گروه تروریستی داعش که در بازداشت جریان‌های مخالف خود در اردوگاهی در شمال شرق سوریه نگهداری می‌‌شوند، در اقدامی هماهنگ با پوشیدن لباس‌های متفاوت و کشف حجاب ادعا می‌‌کنند از فرهنگ داعشی منفک شده و در صدد بازگشت به فرهنگ غربی هستند.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, حقوق بشر, زنان, سوریه, عراق

۱۰۴ عضو گروه طالبان طی ۲۴ ساعت گذشته در افغانستان کشته شدند

وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته در عملیات‌ و درگیری های نیروهای ارتش با گروه طالبان در مناطق مختلف این کشور، ۱۰۴ عضو این گروه کشته و ۶۸ تن دیگر هم زخمی شدند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, خبر

جیمز جفری؛ شبه نظامیان وابسته به القاعده “دارایی” آمریکا است / الجولانی؛ هیچ گاه تهدیدی علیه غرب نبوده‌ و نیستیم

جیمز جفری، فرستاده ویژه سابق آمریکا برای سوریه گروه شبه نظامی هیات تحریر الشام سوریه را که سابقا به عنوان جبهه النصره شناخته میشد و وابسته به القاعده است، “یک دارایی” برای استراتژی فعلی آمریکا در سوریه خواند.

ادامه

امریکا, انگلستان, تحلیل, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, کانادا