عراق خواستار از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا شد

مقام‌های عراقی می‌گویند که دولت بغداد درخواستی را برای از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا و همچنین موضوع خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، به واشنگتن ارسال کرده است.

ادامه

امریکا, ایران, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق

بمباران یوگسلاوی «لکه ننگ» ناتو است که هرگز پاک نخواهد شد!

وزیر کشور صربستان به مناسبت بیست و دومین سالگرد بمباران این کشور از سوی نیروهای ناتو گفت: صربستان هرگز آن جنایت را فراموش نکرده و به دنبال عدالت است.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, جنایات جنگی, حقوق بشر, دخالت نظامی, دیدگاه, سازمان ملل, صربستان, ناتو, یوگوسلاوی

رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

با گذشت ۱۰ سال از آغاز توطئه غرب و در رأس آن آمریکا علیه سوریه به خاطر ذخایر نفت و گاز این کشور، امروز شاهد آن هستیم که مقاومت ملت و ارتش سوریه این توطئه را خنثی کرده و ملت سوریه در داخل و خارج این کشور نسبت به این توطئه‌ها برای تجزیه کشورشان آگاه ... رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

ادامه

استعمار, اسراییل, اقتصادی, امریکا, انگلستان, تروریسم, حقوق بشر, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, مقاله

مسکو و دمشق: غرب دنبال غارت سوریه است نه مبارزه با تروریسم

دولت‌های روسیه و سوریه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که هدف غرب و آمریکا در سوریه غارت منابع آن است نه مبارزه با تروریسم.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, تجاوز نظامی, تحلیل, تروریسم, تشنج‌ زایی, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه

واشنگتن پست: ترامپ بر طبل جنگ می‌کوبد

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مقاله‌ای (تحریک‌آمیز) با اشاره به اقدام اخیر دونالد ترامپ در قراردادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروههای تروریستی نوشت: سیاست داخلی آمریکا عالمی است فاقد دور اندیشی و ترامپ بر طبل جنگ می‌کوبد.

 

در این مقاله آمده است : اقدام ‘ ترامپ’ ابدا نمی‌تواند یک موضوع جنجالی و هیاهو برانگیز باشد. اما به هر حال؛ جای نگرانی است.

 

نویسنده مقاله در واشنگتن پست می‌افزاید : این نخستین بار است که شعبه‌ای از نیروهای مسلح یک کشور خارجی به عنوان تروریست معرفی می‌شود. چنین تصمیمی بدون سنجش و دوراندیشی لازم صورت گرفته است .

 

روزنامه آمریکایی در این مطلب با اشاره به اینکه چنین تصمیمی منجر به تغییر رفتار ایران نخواهد شد و اوضاع را متشنج و بدتر خواهد کرد ؛ می‌نویسد: سپاه پاسداران یک نیروی مسلح متعارف است که از قضا در مواردی آمریکا مجبور شده است با آن در مواردی از جمله ریشه کنی داعش ؛ با آن کار کند و به همین دلیل است که تمامی فرماندهان ارشد نظامی و اطلاعاتی آمریکا از رئیس جمهور خواسته‌اند قدری با رعایت احتیاط با این قضیه برخورد کند.

 

‘ این نهایت کوته فکری است که کلیت یکی از شعبات نیروهای مسلح یک کشور به عنوان سازمان تروریستی شناسایی شود. در این برهه که شرایط کلی منطقه می‌طلبد ظریف‌ترین و عالی‌ترین راه حل‌ها را برای مشکلات منطقه ارائه کرد؛ این تصمیم گیری؛ نهایت بی‌تدبیری و ناپختگی است. ‘

 

براساس این گزارش؛ حالا با تروریست معرفی‌شدن سپاه، جان همه نیروهای آمریکا از سوی ایران و نیروهای تحت امرش در خطر خواهد بود.

 

در این مقاله آمده است: اینک با این اقدام؛ سپاه پاسداران ایران محکمتر از قبل بر سنگرهایش می‌ایستد و این بار هم دولت آمریکا صرفا مردمانی را به جرم ایرانی بودن‌؛ مجرم معرفی می‌کند و این خودش گناهی را به پای دولت آمریکا می‌نویسد و این جای نگرانی است.

 

نویسنده مقاله می‌افزاید: بسیاری معتقدند که حالا سپاه دست به انتقامجویی خواهد زد و فرمانده عالی سپاه قول داده است که اگر آمریکا دست به اقدامی علیه سپاه پاسداران بزند، ‘پاسخ کوبنده‌ای’ به آن خواهد داد.

 

هرچند ؛ فرض قوی تر این است که هیچ اتفاق خاصی رخ نخواهد داد. رابطه میان دستگاه نظامی آمریکا و سپاه پاسداران همیشه متشنج بوده است و در عراق و سوریه هم غالبا همدیگر را قطع کرده است. تنها تفاوت ماجرا در این است که از این پس در بزنگاه‌هایی که منافع دو طرف ناگهان با هم مشترک می‌شود؛ دیگر هماهنگی میان طرفین صورت نخواهد گرفت.

 

نکته دیگر آنکه ؛ از این پس ماجراهایی تنش‌زا همچون بازداشت ملوانان آمریکایی در آب‌های ایران نظیر اتفاقی که در سال ۲۰۱۶ رخ داد؛ به وفور اتفاق خواهد افتاد.

 

نویسنده واشنگتن پست می‌افزاید: گویا معماران این اقدام دولت ترامپ اصلا هیچگونه دلواپسی از اینهمه احتمالات ممکن نداشته‌اند. کاملا واضح است که این افراد؛ فقط خواسته‌اند یک ضرب شست جانانه به جمهوری اسلامی نشان بدهند ؛ اما جان کلام این است که ترامپ با این اقدام دستان ‘سپاه پاسداران’ را برای انجام هر عمل ممکنی باز گذاشت و این یک اشتباه بزرگ است.

 

نویسنده این مقاله همچنین با اشاره به انتخابات ۲۰۲۰ امریکا ؛ می‌نویسد: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک است و تلاطمات آن رو به اوج گرفتن است. ما باید همه‌مان حواس‌مان جمع باشد. دولت دارد با دقت تمام و در یک اقدام هماهنگ بر طبل جنگ با ایران می‌کوبد که قسط اول آن پرداخت شد.
ایرنا

انتقاد روسیه از مواضع مخرب غرب در قبال سوریه و ونزوئلا

سخنگوی وزارت خارجه روسیه یادآور شد، کشورهای غربی تلاش می‌کنند تا مانع بازگشت سوریه به جمع اتحادیه عرب شوند و آمریکا نیز همچنان به فکر اجرای سناریوی نظامی و ایجاد هرج و مرج در ونزوئلاست.

ادامه

اتحادیه عرب, امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, روسیه, سوریه, ونزوئلا

اهداف مسکو در آمریکا در صورت حمله واشنگتن به روسیه

شبکه تلویزیون دولتی «روسیه-۱» فهرستی از ۵ مرکز تصمیم‌گیری اصلی آمریکا را منتشر کرد که در صورت حمله این کشور به روسیه با موشکهای هایپرسونیک (مافوق صوت) مسکو منهدم خواهند شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه