چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

کره شمالی دوشنبه با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیروهای توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی ... کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

وزیر امور خارجه چین، گفت: منطقه اقیانوس آرام جنوبی نباید به عرصه رقابت قدرت‌های بزرگ تبدیل شود و کمک‌ها به کشورهای این منطقه باید بدون شروط سیاسی انجام گیرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای خود در پاپوآ گینه نو، در جریان سفر ... چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, استرالیا, تایوان, جزایر سلیمان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

واشنگتن و سئول بر سر هزینه‌های استقرار نظامیان آمریکایی به توافق نرسیدند

آمریکا و کره جنوبی نتوانستند بر سر مشارکت در هزینه‌های نظامی سربازان آمریکایی مستقر در خاک کره جنوبی به توافق نهایی دست یابند.

 

به گزارش تسنیم به نقل از حبرگزاری رویترز، در حالی اعتبار توافقنامه فعلی بین واشنگتن و سئول درباره هزینه‌های نظامی سربازان آمریکایی مستقر در کره جنوبی ۳۱ دسامبر به پایان خواهد رسید، مذاکرات ۲ روزه مقام های ارشد دو کشور بدون دستیابی به نتیجه مشخصی پایان یافته است.

 

بر اساس این گزارش نمایندگان کره جنوبی گفته اند که واشنگتن به دنبال مشارکت ۵ میلیارد دلاری کره جنوبی در هزینه های نظامی سربازان آمریکایی است که این رقم ۵ برابر بیشتر از رقمی است که سئول در سال جاری برای پرداخت آن موافقت کرده است.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا فشار زیادی را به متحدان این کشور از جمله ناتو و ژاپن و کره جنوبی وارد کرده است تا هزینه های نظامی خود را افزایش دهند.

 

ترامپ کره جنوبی را متهم کرده است که با سود بردن از نیروهای نظامی آمریکایی به یک کشور ثروتمند تبدیل شده است. استقرار نظامیان آمریکایی در خاک کره جنوبی میراث جنگ ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ میلادی در شبه جزیره کره است.

 

برخی کارشناسان هشدار داده اند که اگر آمریکا و کره جنوبی نتوانند به توافق نهایی دست یابند، آینده حضور آمریکا در این کشور با ابهام جدی روبرو خواهد شد.

 

دور بعدی این مذاکرات قرار است ژانویه در آمریکا برگزار شود. وزارت خارجه کره جنوبی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: مذاکره کنندگان کره جنوبی بر لزوم دستیابی به یک توافقنامه منصفانه و منطقی که مورد قبول دو طرف باشد، تاکید کرده‌اند.

 

کارشناسان و تحلیلگران معتقدند که اتحاد و ائتلاف آمریکا و کره جنوبی به شدت تحت فشار ناشی از اختلافات دو طرف بر سر پیمان‌های نظامی قرار دارد.

 

فشار اصلی از آنجا ناشی می‌شود که مدت اعتبار دو توافقنامه نظامی رو به پایان است: پیمان اشتراک اطلاعاتی سئول با توکیو که ۲۳ نوامبر اعتبارش به پایان می‌رسد و قرارداد سهیم شدن سئول در هزینه های نظامی با واشنگتن که تا ۳۱ دسامبر معتبر خواهد بود.

 

سئول تاکنون با درخواست های آمریکا برای بازنگری در تصمیمش در لغو پیمان اطلاعاتی با توکیو مخالفت کرده است.

 

فشار آمریکا به سئول برای سهیم شدن در هزینه های نظامی و پرداخت ۵ میلیارد دلار برای سال آینده و سهیم شدن در هزینه های استقرار ۲۸۵۰۰ نظامی آمریکایی در خاک کره جنوبی، موجب تشدید این فشارها شده است.

 

آمریکا این درخواست را در جریان آخرین دور مذاکرات در اکتبر در هونولولو مطرح کرده است و این رقم ۵ برابر بیشتر از ۹۲۴ میلیون دلاری است که کره جنوبی موافقت کرده است تا برای سال جاری پرداخت کند.

 

به اعتقاد برخی تحلیلگران، آمریکا و کره جنوبی باید برای حل و فصل اختلافات موجود، هدف اصلی یعنی پیونگ یانگ را مد نظر قرار دهند. از بین رفتن ائتلاف و اتحاد نظامی بین آمریکا و کره جنوبی موجب خواهد شد تا کره شمالی بتواند برتری نظامی نسبت به همسایه جنوبی داشته باشد.

 

دولت کره جنوبی همچنین اعلام کرده است که قصد دارد تعداد سربازان نظامی خود را تا ۲۰۲۰ میلادی به ۵۰۰ هزار نفر کاهش دهد. این رقم هم اکنون به ۵۹۹ هزار نفر رسیده است. پیش‌بینی می‌شود تعداد نظامیان کره جنوبی تا ۲۰۲۵ میلادی نیز به ۲۲۵ هزار نفر برسد. بنابر این کره جنوبی باید به دنبال اصلاح ارتش و اتکای بیشتر به فناوری های پیشرفته مثل هواپیماهای بدون سرنشین و پهپادهای مسلح باشد.

یونهاپ: آمریکا مانع ارسال تجهیزات پزشکی کره به ایران است

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در گزارشی با اشاره به مخالفت آمریکا برای ارسال کمک های تجاری بشر دوستانه مانند دارو و تجهیزات پزشکی به ایران نوشت سئول در این ارتباط در حال گفت و گو با آمریکا است.

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

کره‌ای‌های خشمگین باتجمع مقابل سفارت آمریکا خواستار اخراج سفیر آمریکا از این کشور شدند

شماری از معترضان خشمگین کره جنوبی در پاسخ به فشارهای آمریکا برای افزایش هزینه استقرار نظامیان این کشور در کره ، در مقابل سفارت آمریکا در سئول دست به تجمع و اعتراض زدند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, المان, امریکا, جهان, خبر, ژاپن, شرق آسیا, کره جنوبی