چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

واشنگتن درباره تحریم‌های بیشتر علیه آنکارا هشدار داد/ ترکیه تعرفه گمرکی کالاهای آمریکایی را افزایش داد

به گزارش رویترز، در سایه تنش میان متحدان در ناتو، یک مقام کاخ سفید، روز سه‌شنبه تأکید کرد، در صورتی‌که دولت آنکارا از آزاد کردن «اندرو برانسون» کشیش آمریکایی بازداشت‌شده خودداری کند، آمریکا نسبت به احتمال تشدید فشارهای اقتصادی علیه ترکیه هشدار می‌دهد.

 

این هشدار شدید یک روز پس از دیدار خصوصی «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید با «سردار قلیچ» سفیر ترکیه در آمریکا درباره پرونده اندرو برانسون مطرح شده است.

 

به گفته مقام ارشد آمریکایی، بولتون به مقام ترکیه هشدار داده است که آمریکا عقب نخواهد نشست.

 

این مقام کاخ سفید، که نخواست نامش فاش شود، خاطرنشان کرد، مذاکرات آمریکا و ترکیه درخصوص پرونده کشیش برانسون تاکنون «هیچ پیشرفتی حاصل نشده است».

 

وی افزود: «دولت آمریکا قرار است بر سر این موضوع کاملا محکم بایستد. رئیس‌جمهور صد درصد به بازگرداندن کشیش برانسون متعهد است و اگر ما طی چند روز یا یک هفته آینده اقدامی مشاهده نکنیم، ممکن است اقدامات بیشتری، احتمالا از شکل تحریم‌های اقتصادی، اتخاذ شود».

 

با بازداشت برانسون، که متهم به ارتباط با عوامل کودتای ناکام ترکیه است، روابط میان واشنگتن و آنکارا بحرانی شده است.

 

ترکیه تعرفه گمرکی کالاهای آمریکایی را افزایش داد

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ترکیه تعرفه بر واردات کالاهای آمریکایی به این کشور را به نحو چشمگیری افزایش داده است.

 

روزنامه رسمی دولت ترکیه امروز چهارشنبه، با اعلام این خبر، گزارش داد که این تعرفه‌ها شامل واردات واگن‌های قطار و تنباکو می‌شود.

 

به موجب این حکم که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه آن را به امضا رسانده است،‌ تعرفه واگن‌های قطارهای مسافربری ۱۲۰ درصد و تعرفه تنباکو ۶۰ درصد افزایش می‌یابد. تعرفه واردات کالاهایی چون لوازم آرایشی، برنج و ذغال سنگ نیز افزایش خواهد یافت.

ایرنا

در بزرگ‌ترین رسوایی جنسی کلیسا در آمریکا ۳۰۰ کشیش آمریکایی به آزار جنسی متهم شدند

دیوان عالی پنسیلوانیای آمریکا سه شنبه به وقت محلی، فهرستی از ۳۰۰ کشیش کلیسای کاتولیک منتشر کرد که متهم به آزار جنسی بیش از یکهزار کودک طی هفت دهه گذشته شده‌اند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق کودکان, خبر, فساد

شرکت بریتانیایی «کرکوس» و توقف برنامه ساخت ششمین نیروگاه بزرگ خورشیدی جهان در ایران

به گزارش «رویترز»، شرکت بریتانیایی کرکوس که در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر در ایران سرمایه گذاری کرده بود امروز اعلام کرد ساخت و ساز نیروگاه خورشیدی به ارزش ۵۷۰ میلیون دلار در ایران را که بعد از برجام آغاز شده بود، متوقف کرده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, خبر, نروژ

اردوغان: آمریکا از پشت به ما خنجر می‌زند/ محاصره اقتصادی کنونی ادامه کودتای ژوئیه ۲۰۱۶ است

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت: ترکیه با یک محاصره اقتصادی مواجه است. از همان ابتدا مشخص بود که حملات علیه ترکیه که در ژوئیه ۲۰۱۶ آغاز شد، تمامی نخواهد شد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, تحریم, جهان, خبر, شمال غرب آسیا