مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

واشنگتن به دنبال خارج‌ کردن مزدوران تروریست خود از سوریه و به چنگ‌ آوردن ۴۰ تن طلای مسروقه داعش

آمریکا برای نجات تروریست‌های باقی‌مانده در سوریه از طریق تهیه برنامه‌هایی برای قاچاق این افراد به خارج و اعمال فشار بر هم‌پیمانانش جهت پذیرش این تروریست‌ها تلاش می‌کند.

 

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد: این اولین باری نیست که واشنگتن عملیات قاچاق و انتقال تروریست‌ها را انجام می‌دهد. طی سال‌های گذشته به ویژه در دیرالزور جنگنده‌های آمریکایی تروریست‌های داعش را که واشنگتن مدعی است با آن‌ها در سوریه و عراق می‌جنگد انتقال داده بودند. واشنگتن نیز این بار برای کمک به تروریست‌ها، بازگشت به کشورهای اصلی خود را بهانه کرده است.

 

یک مسئول آمریکایی صراحتاً به خبرگزاری فرانسه گفت که آمریکا آماده مشارکت در عملیات قاچاق بقایای تروریست‌های خارجی و خانواده‌هایشان به شرط سرعت بخشیدن به این روند است؛ به ویژه اینکه آمریکا قصد دارد نیروهای خود را از سوریه خارج کند.

 

مسئله کمبود وقت برای نجات تروریست‌ها کاملاً در اظهارات این مسئول آمریکایی واضح است. این مسئول گفت: این عملیات صرفاً به اعزام یک هواپیما به شمال شرق سوریه محدود نمی‌شود بلکه مشکلات فنی و لجستیکی پیچیده‌ای در این باره وجود دارد که باید آن را حل کرد.

 

وی در این راستا به مشخص کردن تابعیت‌های تروریست‌ها و گردهم‌آوردنشان اشاره و تأکید کرد که مسئولیت حراست از تروریست‌ها طی عملیات برعهده هم‌پیمانان واشنگتن است.

 

شاید نزدیک شدن موعد عقب‌نشینی آمریکا از سوریه مسئولان آمریکایی را وادار کرده که در اظهاراتشان به مسئله بازگرداندن تروریست‌های خارجی به کشورهای خود اشاره کنند. اخیراً هماهنگ کننده مبارزه با تروریسم در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که انتقال تروریست‌های خارجی به کشورهای اصلی خود بهترین راهکار است.

 

یک منبع فرانسوی آگاه اعلام کرد که به احتمال خیلی زیاد از جنگنده‌های آمریکایی برای انتقال تروریست‌های فرانسوی و دیگر تروریست‌ها به خارج سوریه استفاده شود.

 

نقش واشنگتن در حمایت از تروریست‌ها در داخل سوریه و نجاتشان بعد از عملیات قاچاق “کلاه‌سفیدها” و خانواده‌هایشان با حمایت اسرائیل کاملاً آشکار شده است.

 

آمریکا به دنبال به چنگ آوردن ۴۰ تن طلای مسروقه در نزد داعش است

 

رئیس دیده‌بان حقوق بشر سوریه تاکید کرد که گروه تروریستی داعش ۴۰ تن طلا از ملت سوریه و عراق به سرقت برده و این گنج بعد از سیطره ائتلاف ضد داعش و نیروهای سوریه دموکراتیک بر آخرین مقر داعش در شرق سوریه به دست آنها خواهد افتاد.

 

رامی عبدالرحمان، رئیس دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که نیروهای وابسته به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری واشنگتن و نیروهای سوریه دموکراتیک در صورتی که آخرین پایگاه تروریست‌های داعش در شرق فرات را تحت کنترل خود درآورند حدود ۴۰ تن طلا که توسط تروریست‌ها از عراق و سوریه به سرقت رفته را مصادره خواهند کرد.

 

بنا بر گزارش روسیاالیوم، رامی عبدالرحمان خاطرنشان کرد: ما در خصوص ثروت‌های بسیاری سخن می‌گوئیم و هراس این را داریم که این ثروت به ملت سوریه و عراق بازنگردد و ائتلاف ضد داعش آن را مصادره کند.

 

مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه هچنین گفت: داعش این مقدار طلا را طی سال‌های گذشته از مناطق تحت کنترل خود در عراق و سوریه به سرقت برده است.

 

وی در ادامه افزود: دلیل عدم بمباران‌های گسترده ائتلاف آمریکا در این منطقه این است که طلاهایی که دست داعش است از بین نرود.

 

براساس گزارش سایت اسرائیلی “نتسیو نت” که سایتی اطلاعاتی است نیروهای ائتلاف آمریکایی در تلاش هستند آخرین مقر داعش را برای تصاحب این ۴۰ تن طلا تحت سیطره بگیرند.

 

طبق گزارش این سایت اسرائیلی، ائتلاف به سرکردگان داعش وعده داده اگر این ۴۰ تن طلا را به این ائتلاف بدهند از حمایت این گروه برخوردار خواهند شد و می‌توانند از طریق گذرگاه‌های امن جهت عبور خود و خانواده‌هایشان به مناطقی که خودشان انتخاب می‌کنند، بروند.

 

این گزارش می‌آورد، داعش در حال حاضر با حملات شدیدی در منطقه شهرک “بیروز” از سوی نیروهای کرد و با پشتیبانی هوایی ائتلاف آمریکایی روبه‌رو است.

 

طبق این گزارش، به رغم خسارت‌های متعدد وارده به داعش اما این گروه تاکنون در سد حملات زمینی علیه خود موفق بوده در حالیکه حملات هوایی ائتلاف آمریکا منجر به کشتار غیرنظامیان این منطقه شده است.

 

براساس گزارش این سایت، ارزش این طلا که در اختیار داعش است حدود ۱.۷ میلیارد دلار است.

ایسنا

بازگشت مجدد صدها نیروی جدا شده به ارتش سوریه

صدها نفر در شهر «انخل» در استان درعا در جنوب سوریه، بر اساس دستور عفو سربازان فراری از ارتش از سوی بشار اسد، به صفوف ارتش بازگشتند. رئیس‌جمهور سوریه در تاریخ نهم اکتبر سال میلادی گذشته فرمان عفو سربازان فراری از ارتش را صادر کرد. مدت این عفو تا نهم فوریه ۲۰۱۹ اعلام شده بود.

ادامه

جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

سرپرست وزارت دفاع آمریکا: نظامیان ما به دعوت بغداد اینجا هستند

به گزارش خبرگزاری «رویترز» شاناهان در دیدار با مقامات عالی‌رتبه عراق به آنها اطمینان داد که نظامیان آمریکایی به دعوت دولت بغداد در این کشور حضور داشته و واشنگتن این مسئله را به خوبی درک می‌کند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

اسپوتنیک: مقر اطلاعاتی جاسوسی فرانسوی‌ها در الرقه سوریه منفجر شد

بر اساس این گزارش؛ انفجار در ساعت هفت شب گذشته رخ داد و مقر اطلاعاتی و جاسوسی فرانسوی که در یک کارخانه شکر سابق الرقه قرار دارد و مرکز عملیات فرانسوی ها در منطقه غربی شرق فرات است، هدف قرار گرفت.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, فرانسه