بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

واشنگتن، عربستان سعودی و قطر را تهدید کرد

دولت آمریکا، عربستان سعودی و قطر را تهدید کرد در صورت خرید تجهیزات نظامی روسیه به‌ویژه سامانه موشکی «اس- ۴۰۰» با تحریم‌هایی مواجه خواهند شد.

 

به گزارش رویترز، «دیوید شینکر» گزینه پیشنهادی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به‌عنوان معاون وزیر خارجه در امور خاورمیانه، روز گذشته در مجلس سنا اعلام کرد که هم‌پیمانان‌مان از جمله عربستان سعودی و قطر را متقاعد و ملزم خواهیم کرد که از خرید تجهیزات جنگی از روسیه به‌ویژه سامانه موشکی «اس- ۴۰۰» منصرف شوند؛ چرا که در غیر این‌صورت با تحریم‌های آمریکا مواجه خواهند شد.

 

شینکر گفت: «به بیانی دیگر، به عربستان سعودی خواهم گفت که نباید دست به چنین اقدامی بزند».

 

شینکر این اظهارات را در پاسخ به پرسشی درباره امکان اعمال تحریم‌هایی از سوی آمریکا علیه عربستان سعودی و قطر در صورت اقدام آنها به خرید سامانه موشکی «اس- ۴۰۰» از روسیه، مطرح کرد.

 

پیشتر، اندیشکده آمریکایی «وودرو ویلسون سنتر» در گزارشی، با پرداختن به موضوع خرید سامانه دفاع موشکی روسی «اس- ۴۰۰» از سوی عربستان، آن‌را مرتبط با مقابله با موشک‌های «انصارالله» یمن و تمایل ریاض در نفوذ در مسکو و مقابله با ایران دانست.
ایلنا

گاردین: دخالت نظامی آمریکا در جنگ یمن و تشدید وخامت «بدترین بحران انسانی جهان»

یک رسانه انگلیسی با انتقاد شدید از تداوم حمایت تسلیحاتی آمریکا از کشورهای متجاوز به یمن و حمایت کامل ترامپ از عربستان و هم پیمانانش تاکید کرد که این وضعیت سبب تشدید وخامت “بدترین اوضاع انسانی جهان” در کشور یمن دانست.

ادامه

امریکا, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی, یمن

حمله گسترده عربستان و امارات متحده عربی برای اشغال الحدیده

بالاخره وساطت‌های سازمان ملل برای عدم حمله به الحدیده یمن در میان جنگ‌طلبی ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان راه به جایی نبرد و ائتلاف متجاوز عربی امروز چهارشنبه، حمله به بندر الحدیده واقع در غرب یمن را آغاز کرد.

ادامه

امارات, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی, یمن

ناو جنگی ائتلاف عربستان در ساحل الحدیده به دست انصارالله منهدم شد

به نقل از النشره، یکی از مسئولان انصارالله اعلام کرد که نیروهای یمنی موفق شدند یکی از ناوهای جنگی وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی را در نزدیکی سواحل استان الحدیده تنها چند ساعت بعد از آغاز نبرد در این استان هدف قرار دهند.

ادامه

جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی, یمن

حمله جنگنده‌های ائتلاف عربی به‌مرکز وابسته به‌سازمان پزشکان بدون مرز در یمن

به نقل از المسیره، سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که ائتلاف عربی با یک حمله هوایی مرکز معالجه بیماری وبا را که به تازگی در شهر عبس یمن تأسیس شده، بمباران کرد.

ادامه

جنوب غرب آسیا, جهان, عربستان سعودی, یمن