رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

واشنگتن، بغداد را به منع دسترسی به درآمدهای نفتی‌اش تهدید کرده است

برای اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور دسترسی به حساب‌های بانکی‌ مهم خود را از دست خواهد داد.

 

به گزارش ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع مسؤول عراقی نوشت: وزارت خزانه داری آمریکا به مقامات در بغداد اطلاع داده که احتمال دارد دسترسی به هر حسابی در بانک‌ فدرال رزرو نیویورک (بانک مرکزی آمریکا) را از دست بدهند؛ بانکی که درآمدهای حاصل از فروش نفت عراق در آنجا سپرده‌گذاری شده و می‌تواند تهدیدی برای وارد کردن ضربه‌ای دردناک به اقتصاد شکننده عراق باشد.

 

یکی از مقامات عراقی اشاره کرد که هشدار درباره حساب مذکور در تماس تلفنی وزارت خارجه آمریکا در روز چهارشنبه با عادل عبدالمهدی،‌ نخست‌وزیر موقت عراق مطرح شده؛ تماسی که طی آن دو طرف درباره پرونده‌های دیگر از جمله شراکت نظامی، مالی و سیاسی بین واشنگتن و بغداد مذاکره کردند.

 

به نظر می‌رسد تهدید به تحریم عراق که بعد از مصوبه پارلمان عراق در واکنش به ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، نایب رئیس سازمان حشد شعبی در حمله پهپادی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد در سوم ژانویه مطرح شد در حال علنی شدن است.

 

پارلمان عراق در مصوبه‌ای نخست‌وزیر را به اخراج حدود ۵۳۰۰ سرباز آمریکایی ملزم کرد. در واکنش به این مصوبه پارلمان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به اعمال تحریم عراق در صورت اصرار بغداد برای خروج نیروهای آمریکایی تهدید کرد.

 

عراق مانند دیگر کشورها در قالب حساب‌های دولتی در بانک مرکزی آمریکا در نیویورک سپرده گذاری کرده که بخش مهم اداره امور مالی کشور و از جمله درآمدهای فروش نفت محسوب می‌شوند و ممکن است دسترسی به این سپرده‌ها و استفاده عراق از درآمدهایش با مشکل و محدودیت روبه‌رو شود؛ مساله‌ای که بحران پولی درسیستم مالی را منجر می‌شود و از منابع مهم اقتصادی می‌کاهد.

 

آمریکا پیشتر نیز دسترسی بغداد به حساب مذکور را به مدت چند هفته به بهانه‌های واهی نظیر وجود شبهاتی درباره اینکه بخشی از پول‌ها برای تامین نیازهای ایران و تامین مالی داعش در نظر گرفته می‌شوند،‌ ممنوع کرد.

 

روزنامه اشاره می‌کند این تدبیر در آن زمان خسارات هنگفتی به سیستم مالی عراق وارد کرد.

 

به نوشته این روزنامه، پیامدهای اقتصادی و مالی احتمالی اخراج نیروهای آمریکایی از عراق تبدیل به مشکلی بزرگ برای مقامات عراقی شده و آنها سعی در حل مشکل بدون واکنشی شدید از جانب آمریکا دارند.

 

طبق نوشته روزنامه وال استریت ژورنال،‌ در روزهای اخیر مقامات عراقی رویکرد دوستانه‌ای را در قبال واشنگتن به رغم اصرارها برای اخراج نیروهای آمریکایی در پیش گرفته‌اند.

گاردین؛ عقل و منطق می‌گوید آمریکا باید از خاورمیانه برود

بحرانی که در پی ترور سردار قاسم سلیمانی توسط دونالد ترامپ به وجود آمد، بر درستی تفکر ایران مبنی بر این که نیروهای نظامی آمریکا باید تسلیحاتشان را جمع کنند، پایگاه‌هایشان را ببندند و خاورمیانه را برای همیشه ترک کنند، صحه گذاشت.

ادامه

اسراییل, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, بحرین, تروریسم, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, عراق, عربستان سعودی, عمان, قطر, کویت, مصر, ناتو

مخالفت آمریکا با خروج و صحبت ازتوسعه ناتو به‌منزله اشغالگری جدید است

تحلیلگر سرشناس عرب با اشاره به مخالفت واشنگتن با درخواست رسمی دولت عراق مبنی بر خروج فوری نظامیان آمریکا از این کشور، گفت که مخالفت با این درخواست و اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره گسترش طرح مأموریت ناتو در خاک عراق، اشغالگری جدیدی را ایجاد می‌کند.

ادامه

اسراییل, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خاورمیانه, عراق, ویتنام

کره جنوبی: به خاطر آمریکا از ایران دست نمی‌کشیم

«کانگ کیونگ وا» وزیر خارجه کره جنوبی در اظهاراتی کم سابقه با اظهار نظر مبنی بر اینکه کشورش نمی تواند بخاطر آمریکا از ایران دست بکشد، به خواسته‌های واشنگتن برای اعزام نیرو به تنگه هرمز دست رد زد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, کره جنوبی

فرمانده هوا و فضای سپاه: چهارشنبه صبح به مسئولان اطلاع دادم

امیرعلی حاجی‌زاده می‌گوید با شنیدن خبر آرزوی مرگ کرده است. او با تأکید بر پذیرش تمامی مسئولیت، به وضعیت آمادگی در شرایط جنگی درآن شب اشاره می‌کند و شلیک غیرعمد به هواپیما را “هزینه اقدامات آمریکا در منطقه” می‌داند.

ادامه

امریکا, اوکراین, ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, مصاحبه و گفتگو