شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

 

به گزارش ایرنا، این روزنامه انگلیسی امروز نوشت که دولت آمریکا که به بهانه کاهش وابستگی به چین به دنبال بهره‌برداری از هلی شات های ساخت پنتاگون بود، اکنون با پرنده‌هایی مواجه شده که ۸ تا ۱۴ برابر گرانتر از نمونه چینی بوده و کارایی آنها در مواردی ۹۵ درصد کاهش یافته است.

 

گزارش داخلی وزارت کشور آمریکا نشان می‌دهد هلی شات های ۱۳ میلیون دلاری ساخت وزارت دفاع آمریکا که برای مقاصد ویژه این وزارتخانه طراحی شده، کارایی حسگر دوربین آنها تا ۹۵ درصد کاهش یافته و تنها جوابگوی ۲۰ درصد از نیازهای وزارت کشور است.

 

به نوشته فایننشیال تایمز، این نارضایتی نشانه‌ای از دشواری آمریکا برای کاهش وابستگی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی به فن‌آوری‌های چینی است.

 

علاوه بر این، هزینه ۲ هزار و ۱۰۰ دلاری هر فروند از این هلی شات ها که برای نظارت بر اراضی آمریکا و آتش‌سوزی‌های احتمالی به کار خواهند رفت ۸ تا ۱۴ برابر نمونه‌های پیشین است. دولت ترامپ در سال ۲۰۱۹ تصمیم گرفت که برای جلوگیری از جاسوسی احتمالی چین، ۸۱۰ هلی شات دوربین‌دار ساخت و یا مونتاژ این کشور را از خدمت خارج کند.

 

واشنگتن در آن زمان قصد داشت تا از بیم جاسوسی احتمالی چین، میزان وابستگی به فن‌آوری‌های حساس از جمله تجهیزات نسل پنجم ارتباطات سیار ساخت شرکت هوآوی را کاهش دهد.

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

چین داده‌های مریخ کاو خود را با آمریکا و اروپا مبادله می‌کند

سخنگوی اداره ملی فضانوردی چین اعلام کرد برای تبادل داده های مریخ کاو خود با سازمان ملی فضانوردی آمریکا (ناسا) و آژانس فضایی اروپا در حال همکاری است و داده های خود را با این دو نهاد مبادله می کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, جهان, چین, خبر, دانش

تلاش قابل تقدیر دانشمندان آمریکایی و انگلیسی در رد شایعات کرونایی علیه چین

اگرچه دولت، سیاستمداران، رسانه ها و حتی برخی افراد در جامعه علمی آمریکا در شایعه پراکنی پیرامون ربط دادن شیوع ویروس کرونا به مؤسسه ویروس شناسی ووهان چین دچار کج فکری شده اند و در تلاشند تا بگویند که ویروس کرونا توسط دانشمندان چینی ساخته و یا منتشر شده است، اما همچنان هستند عده ای ... تلاش قابل تقدیر دانشمندان آمریکایی و انگلیسی در رد شایعات کرونایی علیه چین

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, جهان, چین, دانش, مقاله