ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

تحلیل‌گر سابق سیا به ادعای اسرائیل در رهگیری موشک‌های ایرانی پاسخ داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ لری جانسون تحلیل‌گر سابق سازمان سیا به ادعای اسرائیل در مورد رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران، پاسخ داد. جانسون گفت: اسرائیل اجازه نشان دادن خسارات را به خبرنگاران نمی‌دهد؛ زیرا آسان‌ترین راه برای اقناع عمومی این است که بگویی ... خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, فیلم, گزارش

استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

پس از حمله ایران به اسراییل برای تلافی حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه ۱۵ آوریل اعلام کرد که مجلس نمایندگان در این هفته درباره لایحه کمک به اسرائیل رای گیری خواهد کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تحلیلگران خاطرنشان کردند، ایالات متحده از ... استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اسراییل, امنیتی, ایران, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, صلح, عراق, غرب, فلسطین, کلمبیا, مصر, هژمونیسم

هیأت نظامی روسیه وارد شهر قامشلی سوریه شد

یک هیات نظامی روسیه جمعه شب وارد فرودگاه بین‌المللی “قامشلی” در استان حسکه در شمال شرق سوریه شد که کنترل آن در اختیار دولت دمشق قرار دارد.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، همزمان با ورود این هیات روسی، یک هیات از یگان‌های کرد نیز وارد دمشق شد.

 

بر اساس این گزارش، احتمالا مأموریت هیأت روسی میانجی‌گری میان دولت سوریه و نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) است.

 

در همین حال یک مسؤول بلندپایه نیروهای دمکراتیک سوریه شرط این گروه برای توافق با دولت سوریه را موافقت با خودمختاری اعلام کرد، موضوعی که مقام های دولت دمشق بارها آن را رد کرده‌اند.

 

به گزارش این خبرگزاری، در همین حال حمله توپخانه ای جمعه شب ارتش ترکیه به یک نانوایی در شهر قامشلی، هفت زخمی برجای گذاشت.

 

این تحولات به دنبال آن صورت می‌گیرد که بسیار از مسؤولان کرد سوریه و کشورهای عربی از نیروهای دمکراتیک سوریه خواسته‌اند، مناطق مرزی این کشور با ترکیه را به دولت دمشق تحویل دهد.

 

مقام های دولت سوریه دو روز پیش اعلام کردند، به خاطر حملات ترکیه به شمال شرق سوریه، تمامی پروازهای نظامی و مسافربری به فرودگاه قامشلی و بالعکس متوقف شده است.

 

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه از آغاز عملیات نظامی جدید ارتش این کشور موسوم به “چشمه صلح” در شمال شرق سوریه خبر داد، اقدامی که با واکنش تند بسیاری از کشورها بویژه اتحادیه اروپا رو بهرو شده است.

 

اتحادیه اروپا آنکارا را به اعمال تحریم‌های بیشتر تهدید کرده و هشدار اردوغان مبنی بر اینکه دروازه های کشورش را برای عبور آوارگان به اروپا باز خواهد کرد، مردود دانستند.

 

اردوغان حمعه شب در نخستین سخنرانی پس از آغاز عملیات “چشمه صلح” که از روز چهارشنبه در شمال سوریه آغاز شده است، توقف عملیات علیه گروه‌هایی که آنها را تروریست می‌خواند، رد کرد.

 

سوریه با محکوم کردن حمله ترکیه به مناطق کردنشین شمال کشورش گفت که ارتش دمشق برای مقابله با هرگونه چالشی آماده است.

 

پیشتر، ارتش ترکیه در دو عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷) با همکاری گروه‌های تروریستی مورد حمایت خود، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرده بود.

ایرنا

وضعیت دشوار کردها در شمال سوریه

پیرمرد خسته و مچاله با نم اشکی در چشمانش، کنار جاده کمربندی«قامشلی» ایستاده است. همان جاده‎ای که زمانی او و دیگر همولایتی‎هایش پرچم امریکا را در دست گرفته بودند تا به نظامیان امریکایی که ایستاده بر نفربرهایشان در سر رؤیای تغییر رژیم در دمشق را می‎پروراندند، خوشامد بگویند.  

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, مداخله نظامی

عمران‌خان شامگاه «شنبه» برای میانجی‌گری میان ایران و عربستان وارد تهران خواهد شد

رسانه‌های پاکستان به نقل از منابع رسمی اعلام کردند: «عمران خان» نخست‌وزیر این کشور برای انجام دومین سفر رسمی خود به جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه «۱۹ مهر» عازم تهران می‌شود.

ادامه

امریکا, ایران, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, عربستان سعودی, یمن

در نتیجه حملات جنگنده‌ها و توپخانه‌ ارتش ترکیه صدها تن کشته شده‌اند

پزشکان بدون مرز امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: تنها بیمارستان دولتی در شمال شرق سوریه پس از آنکه اکثر کارمندانش در نتیجه بمباران ۲۴ ساعت گذشته فرار کردند، تعطیل شده است.

ادامه

ترکیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه