کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

هند خواستار اتصال بندر چابهار به کریدور شمال -جنوب شد

وزیر امور خارجه هند پنجشنبه شب با طرح پیشنهادی، قرار گرفتن بندر چابهار در مسیر حمل و نقل بین‌المللی شمال- جنوب را خواستار شد.

 

به گزارش ایرنا از ایندیا اکسپرس، “اس جایشانکار” وزیر امور خارجه هند در سخنرانی خود در “روز چابهار” در اجلاس دریایی هند با ارائه پیشنهاد گنجاندن بندر چابهار به کریدور شمال- جنوب ابراز امیدواری کرد که کشورهای عضو درگیر در این کریدور در مورد گسترش عضویت در این پروژه توافق کنند.

 

جایشانکار در ادامه افزود: تغییر در نقطه اتکای رشد اقتصادی جهانی به سمت آسیا فرصت های بی‌سابقه‌ای برای ارتباطات در منطقه ایجاد می‌کند.

 

وی اظهار کرد که بزرگداشت روز چابهار توسط هند نشان دهنده تعهد قوی آن در افزایش ارتباطات منطقه‌ای است.

 

وزیر امور خارجه هند خاطر نشان کرد که کریدور حمل و نقل بین‌المللی شمال- جنوب یک پژوه دالان اصلی تجاری است که در آن هند برای ایجاد یک کریدور اقتصادی با ۱۲ کشور همکاری می‌کند.

 

موافقتنامه کریدور حمل ونقل بین‌المللی شمال – جنوب در شهریور ماه ۱۳۷۹ در سن پترزبورگ به امضای وزرای حمل و نقل سه کشور ایران، هند و روسیه رسید.

 

کریدور شمال – جنوب مهمترین حلقه تجارت بین آسیا و اروپا می‌باشد که در مقایسه با مسیرهای سنتی از نظر مسافت و زمان تا ۴۰ درصد کوتاهتر و از نظر هزینه تا ۳۰ درصد ارزانتر می‌باشد.

 

کریدور شمال – جنوب همچنین یکی از مسیرهای مهم ترانزیتی در آسیای میانه است و کشورهای در مسیر این راه‌گذر هر یک با تشکیل اتحادیه و انعقاد قراردادهای همکاری در رقابتی همه‌جانبه به توسعه و تجهیز بنادر، جاده‌ها، ترمینال و مسیرهای ریلی خود می‌پردازند.

در اقدامی اعتراضی؛ اتحادیه اروپا تصویب توافق تجاری با انگلیس را به تعویق انداخت

پارلمان اروپا در اعتراض به اقدام اخیر دولت انگلیس برای ادامه کنترل تجارت مواد غذایی بین انگلستان و ایرلند شمالی، از تعیین تاریخ رای‌گیری برای تصویب معامله تجاری اتحادیه اروپا و بریتانیا خودداری کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلستان, ایرلند, جهان, خبر, غرب اروپا

چگونه می‌توان دیکتاتوری ولایی را مجبور به عقب‌نشینی کرد؟

در طی دو هفتهٔ گذشته مردم کشورمان آغاز دوره‌ای دیگر از تصمیم‌گیری‌ها و حکم‌های ولی فقیه در راستای برنامه‌ریزی‌های پنهانی سران “نظام” برای بده‌بستان‌های پشت پرده در مورد شروع مذاکرات با آمریکا و بازگشت به توافق برجام را شاهد بودند.

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, مقاله, نئولیبرالیسم

توافق‌نامه نشانه‌های جغرافیایی چین و اتحادیه اروپا اجرایی شد

«توافق نامه نشانه‌های جغرافیایی چین و اتحادیه اروپا» از روز دوشنبه به طور رسمی اجرایی شد. بر اساس این توافق نامه، ۲۷۵ کالا از جمله چای، محصولات کشاورزی، غذا و و کالاهای دیگر به عنوان نشانه جغرافیایی دو طرف گنجانده شده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

بررسی لوایح FATF؛ موافقت مجمعی‌ها و مخالفت مجلسی‌ها

پس از یک سال بلاتکیفی و قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF هفته آینده لوایح دوگانه گروه اقدام مالی در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی می‌شوند. ۱۷۰ نماینده مجلس در بیانیه‌ای مخالفت‌شان با تصویب این لوایح را اعلام کرده‌اند.

ادامه

اقتصادی, ایران, تروریسم, سیاسی, فلسطین, گزارش