هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

هند به‌رغم تحریم‌های امریکا، همچنان خواستار نفت ایران است

وزیر امورخارجه هند در واشنگتن در دیدار با همتای آمریکایی خود به رغم تحریم های واشنگتن ، از حق این کشور در دریافت انرژی مقرون به صرفه و سهل الوصول و همچنین خرید تجهیزات نظامی از روسیه دفاع کرد.

 

تایمزآو ایندیا رسانه پرتیراژ هندی روز سه شنبه در این زمینه گزارش داد: وزیرامورخارجه هند در دیدارش با مقام های آمریکایی روابط دو جانبه گرم با واشنگتن را متذکر شد اما در عین حال برتفاوت سیاست های هند درقبال ایران با آمریکا تاکید کرد. آمریکا پس از خروج از توافقنامه برجام با اعمال تحریم ها مانع از خرید نفت ایران توسط دیگر کشورها شده است.

 

جیشانکار به رسانه ها گفت : ما بارها اطمینان داده ایم که از نگاه هند دسترسی مقرون به صرفه و قابل پیش بینی به انرژی تغییر نخواهد کرد. وی اما از هر نوع اظهار نظر بیشتر در این زمینه خودداری کرد. آمریکا از ماه مه سال جاری معافیت چند کشور از جمله هند از تحریم نفتی ایران را برداشت.

 

براساس این گزارش ؛”اس جیشانکار” وزیر امور خارجه هند همچنین در سفر به آمریکا در گفت وگو بامقام های این کشور بر حق این کشور در استفاده از تسلیحات روسی تاکید کرد.

 

طبق این گزارش دردیداری که جیشانکار عصر دوشنبه با مایک پمپئو همتای آمریکایی خود داشته اعلام کرده است که به رغم تحریم های واشنگتن هند خرید سیستم دفاع موشکی از روسیه را حق حاکمیتی خود می‌داند. دو طرف دراین دیدار در مورد نگرانی های آمیکا در خصوص این خرید گفت وگو کردند.

 

هند پیشتر اعلام کرد که تصمیم دارد تعدادی موشک اس -۴۰۰ را از مسکو خریداری کند.

 

وزیرامور خارجه هند پیش از دیدار با مایک پومپئو به خبرنگاران گفت: “ما همیشه این را حفظ کرده‌ایم که تجهیزات نظامی که خرید می‌کنیم یک حق حاکمیتی است.دوست نداریم هیچ کشوری به ما بگوید چه چیزی از روسیه بخریم یا نخریم آنگونه که دوست نداریم هیچ کشوری به ما بگوید از آمریکا چه بخریم یا نخریم. این آزادی انتخاب ماست و فکر می‌کنیم به رسمیت شناخت این موضوع به نفع همه است.

 

هند ، متحد دوران جنگ سرد اتحاد جماهیر شوروی ، سال گذشته موافقت کرد که ۵ سیستم S-400 را به ارزش ۵.۲ میلیارد دلار از روسیه خریداری کند و گفت که اقدامات دراین زمینه درحال اجراست.

 

آمریکا در سال ۲۰۱۷ تحریم هایی را علیه روسیه وضع کرد که براساس آن دیگر کشورها از خرید تسلیحات نظامی از این کشور منع شدند. آمریکایی ها ادعا کردند که این تحریم ها را به دلیل مداخله روسیه در اوکراین ، سوریه و انتخابات آمریکا وضع کرده اند.

 

این درحالی است که ترکیه از اعضای ناتو نیز به رغم این تحریم ها اعلام کرد که قرار است موشک های اس – ۴۰۰ را از روسیه خریداری کند و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به این موضوع گفت درصورت تحقق این خرید، فروش جنگده های اف- ۳۵ به آنکارا را خاتمه خواهد داد.

ایرنا

تغییر مرکز فرماندهی مشترک عملیات‌های هوایی آمریکا از قطر به کارولینا

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که ارتش آمریکا اخیرا به صورت موقت و از بیم ایران، مرکز فرماندهی مشترک عملیات‌های هوایی خود را از پایگاه قطر به پایگاهی در کارولینای جنوبی تغییر داده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, قطر

آسوشیتدپرس؛ “موشک هسته‌ای جدید” چین رونمایی می‌شود

طبق اعلام وزارت دفاع چین، در مراسم هفتادمین سالگرد پیروزی حزب کمونیست این کشور، “بسیاری از ادوات نظامی جدید برای نخستین بار در معرض دید عموم” قرار می‌گیرند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, فیلیپین, کره جنوبی, گزارش, ویتنام