انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

یک نماینده آمریکایی در مجلس نمایندگان این کشور به شدت از سیاست‌های اسرائیل در نوار غزه انتقاد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، الکساندر کورتز، نماینده کنگره آمریکا در اعتراض به سیاست‌های اسرائیل گفت: ۱.۱ میلیون انسان بی‌گناه در غزه در معرض خطر قحطی قرار دارند. قحطی‌ای که عامدانه از طریق ممانعت رهبران اسرائیل برای ورود ... انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی

واشنگتن پست: اوکراین مانند افغانستان تبدیل به شکست سیاست خارجی آمریکا می‌شود

یک روزنامه آمریکایی نوشته است که اوکراین بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد. به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در یادداشتی نوشته است که اوکراین بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد. واشنگتن پست علام کرد که کی‌یف بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند مانع ... واشنگتن پست: اوکراین مانند افغانستان تبدیل به شکست سیاست خارجی آمریکا می‌شود

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

افسر سابق آمریکا: اوکراین و سیا احتمالا پشت حمله تروریستی در مسکو هستند

«اسکات ریتر» بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل که افسر اطلاعاتی سابق آمریکا هم بوده، گفت حمله تروریستی در مسکو شبیه به اقدامات داعش نیست و گمانه‌زنی‌ها را به سوی اوکراین و سازمان سیا سوق داد. به گزارش ایسنا، مقامات روسیه در پی حمله تروریستی در مسکو با اشاره به بیانیه منتسب به داعش که مسؤولیت ... افسر سابق آمریکا: اوکراین و سیا احتمالا پشت حمله تروریستی در مسکو هستند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را وتو کردند/ الجزایر: پیش‌نویس قطعنامه اجازه کشتار غیرنظامیان است

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را که بند‌های آن به‌ صورت یک‌طرفه به نفع اسرائیل بود، وتو کردند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره غزه را وتو کرد. نبنزیا در سخنرانی خود پیش از رأی‌گیری گفت پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا در‌ها را ... روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را وتو کردند/ الجزایر: پیش‌نویس قطعنامه اجازه کشتار غیرنظامیان است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, الجزایر, چین, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, صلح, فلسطین

همکاری چین و روسیه برای به دام انداختن جاسوسان آمریکایی

مقامات آمریکایی می‌گویند که در پی نفوذ چینی‌ها به ارتباطات مخفیانه سازمان سیا با جاسوس‌ها و منابع اطلاعاتی‌اش و به اشتراک‌گذاشتن این اطلاعات با روسیه، ده‌ها منبع اطلاعاتی و جاسوس آمریکا در این دو کشور بازداشت و اعدام شده‌اند.

 

به نقل از انی‌بی‌سی‌نیوز، هفته پیش بود که نهادهای ضدجاسوسی آمریکا یک افسر پیشین و چینی‌تبار سازمان سیا را به اتهام جاسوسی برای چین (و افشای اسامی جاسوسان و منابع اطلاعاتی ایالات متحده) بازداشت کردند؛ موضوعی که به نوشته ان‌بی‌سی یکی از بزرگترین رخنه‌های اطلاعاتی در تاریخ آمریکا است.

 

اما منابع مطلع از ماجرا به ان‌بی‌سی می‌گویند که ماجرا ممکن است بدتر از آنچیزی باشد که اعلام شده است.

 

ان‌بی‌سی به نقل از شماری از مقامات کنونی و پیشین دولت آمریکا نوشته است که گروه ویژه مشترک اف‌بی‌ای و سازمان سیا که در حال تحقیق بر این مورد هستند به این نتیجه رسیده است که دولت چین با استفاده از جاسوس‌های خود به شیوه‌های ارتباطات مخفیانه سازمان سیا نفوذ کرده و با استفاده از اطلاعات به‌دست آمده دستکم ۲۰ منبع اطلاعاتی سازمان سیا را بازداشت و اعدام کرده است.

 

همین مقامات به ان‌بی‌سی گفته‌اند مسئولان آمریکایی حدس می‌زنند که چینی‌ها این اطلاعات را با روس‌ها به اشتراک گذاشته‌اند و روسیه نیز با استفاده از آن‌ها منابع (اطلاعاتی و جاسوسی) آمریکایی را در روسیه بازداشت و احتمالا اعدام کرده است. به اشتراک‌گذاری اطلاعات از سوی چین با روسیه، مسئله‌ای است که پیشتر گزارش نشده بود.

 

مقامات دولتی آشنا به موضوع می‌گویند که این یافته‌های سهمگین که پس از آغاز تحقیقات در سال ۲۰۱۲ به دست آمده‌اند، به این منجر شد که سازمان سیا عملیات جاسوسی انسانی خود را در چین به طور موقت متوقف کند و شیوه ارتباطات خود با منابع خود در سرتاسر جهان را تغییر اساسی دهد.

 

به نوشته ان‌بی‌سی‌نیوز، این ماجرا برای سازمان سیا که به عملیات میدانی خود افتخار می‌کرد، شوک‌آور بود. زیرا هزینه انسانی سنگینی داشت: حدود ۲۰ منبع سازمان سیا در چین اعدام شدند. که بیشتر از تعدادی است که پیشتر گزارش شده بود. همچنین تعداد نامعلومی از منابع اطلاعاتی و جاسوس‌ها در روسیه ناپدید شدند.

 

نهایتا تحقیقات انجام شده از سوی گروه ویژه مشترک اف‌بی‌ای و سازمان سیا، مسئولان آمریکایی را به این نتیجه رساند که یک افسر پیشین سازمان سیا به نام چری چان شینگ برای چین جاسوسی می‌کرده است. البته وی به جاسوسی متهم نشده است و تنها به در اختیار داشتن اطلاعات طبقه‌بندی شده متهم شده است.

 

مقامات آمریکایی همچنین می‌گویند فکر می‌کنند که این چینی حتی به جاسوسی نیز متهم نشود، زیرا آن‌ها شواهد مورد نیاز برای تأیید این مسئله را ندارند و بخشی نیز به خاطر خودداری از ارائه شواهد در اختیارشان در دادگاه و در ملاء عام است.

تسنیم