بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

همکاری مزدوران شرکت امنیتی “بلک واتر” با امارت در جنگ یمن

پایگاه تحلیلی “لوبلوگ” نوشت که دولت امارات برای جنگ علیه یمن مزدوران کشورهای مختلف را به خدمت گرفته و آنها را توسط پیمانکاران نظامی از جمله شرکت آمریکایی بدنام “بلک واتر” و نظامیان بازنشسته آمریکایی آموزش داده است.

 

پایگاه تحلیلی “لوبلاگ” در مقابله‌ای به قلم “دیوید ایزنبرگ” به بررسی شیوه مشارکت امارات در ائتلاف متجاوز سعودی به یمن پرداخت و نوشت: ابوظبی از طریق مزدوران یا به عبارت دیگر “ارتش ویژه ای از پیمانکاران” نظامی و امنیتی در جنگ علیه یمن شرکت دارد.

 

این نویسنده و پژوهشگر افزود: امارات با توانمندی‌های نظامی ذاتی خودش نمی تواند در ماموریت‌های بزرگ نظامی نظیر آنچه امروز در یمن در جریان است، شرکت کند اما از طریق پیمانکاران نظامی در این منطقه از کره زمین وارد جنگ شده است و اندیشه ورود به جنگ ها در مناطق دیگر است.

 

ایزنبرگ گفت: امارات در سال ۲۰۱۱ میلادی اریک برنس بنیانگذار شرکت امنیتی خصوصی آمریکایی بلک واتر را به خدمت گرفت تا عناصر خارجی بویژه از آمریکای لاتین را به ظاهر برای اهداف دفاعی آموزش دهد اما رویدادها نشان داد که تکیه امارات به پیمانکاران خارجی برای اهداف نظامی و اطلاعاتی فراتر از آن چیزی است که گمان می رفت.

 

به نوشته این پژوهشگر، تیتر اخبار و گزارش‌ها درباره تلفات انسانی از جمله “کشته یا زخمی شدن ده‌ها مزدور – به فرماندهی سعودی – در جبهه ساحل غربی یمن” و “سربازان یمنی در مسیر کاروان مزدوران سودانی در صحرا کمین کردند”، از دلایل استفاده امارات از مزدوران در جنگ علیه یمن است.

 

در اوایل سال جاری میلادی، سازمان حقوق بشر عربی از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست تا کمیته ویژه‌ای را برای تحقیق درباره اقدام امارات در جذب مزدوران در یمن تشکیل دهد.

 

به گفته این سازمان، امارات مزدوران را برای اجرای شکنجه و اعدام های میدانی به خدمت گرفته است.

 

در نوامبر گذشته، سازمان حقوق بشر عربی موسسه‌ای حقوقی را برای شکایت رسمی در دادگاه کیفری بین‌المللی تعیین کرد. این دادگاه خواهان تحقیق فوری درباره اقدام امارات در جذب ارتشی از مزدوران خارجی برای اجرای فعالیت‌های مجرمانه و جنایتکارانه در یمن شد.

 

در بیانیه این سازمان آمده است که امارات از مزدوران کشورهای مختلف از جمله استرالیا، آفریقای جنوبی، کلمبیا، السالوادور، شیلی و پاناما در نبرد علیه یمن استفاده می کند.

 

در همین حال، پایگاه “بزوید” یادآور شد که استیون توماجان بازنشسته ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۷ میلادی، در یکی از تیپ های ارتش امارات مشغول فعالیت است. خود توماجان و سایت دولت امارات این خبر را اعلام کرده بود.

 

توماجان فرماندهی نیروی دریایی امارات را هدایت می کند که ماموریت آن استقرار نظمیان و عملیات بالگردهای هجومی است.

 

ایزنبرگ به جنایت حمله ائتلاف متجاوز به عربستان به یک قایق مهاجران سومالیایی در ۱۷ ماه مارس سال ۲۰۱۷ میلادی اشاره کرد که سازمان ملل در اوایل سال جاری گفت که یک بالگرد هجومی این جنایت را مرتکب شده است.

 

براساس تحلیل پایگاه “جاست سکیوریتی”، فعالیت های توماجان ایجاب می کند که وی تحت منشور جرایم جنگی مورد پیگرد قضایی قرار گیرد؛ بویژه که امارات بخشی از ائتلاف سعودی است که قوانین بین المللی از جمله حملات هوایی نابرابر، بازداشت های خودسرانه، شکنجه، بازداشت مخفیانه، اعمال محاصره و بستن فرودگاه بین المللی صنعا را مرتکب شده است.

 

ایزنبرگ گفت: امارات اگر می خواست به نیروهای خودش متکی باشد، وارد نبرد در یمن نمی شد اما می جنگند زیرا مزدور در اختیار دارد و یمن تنها کشوری نبوده که امارات پیمانکاران نظامی را به خدمت گرفته است.

تسنیم

مالزی از خروج نظامیان خود از عربستان و عدم حضور در مناقشه یمن خبر داد

به نقل از مالزی اینسایت، محمد سبو، وزیر دفاع مالزی اعلام کرد که این کشور در صدد بیرون کشیدن نیروهای خود از عربستان است که به حملات خود علیه یمن ادامه می‌دهد.

ادامه

جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی, مالزی, یمن

گاردین؛ تبانی غرب در تجاوز به الحدیده به‌طور فضاحت‌باری برملا شده است

روزنامه گاردین انگلیس در سرمقاله خود نوشت، عملیات ائتلاف عربی در الحدیده با تسلیحات ساخت انگلیس، آمریکا و فرانسه و با آموزش‌ها و مشورت‌های نظامی غربی انجام می‌شود، نه تنها افسران انگلیس و آمریکا در اتاق فرماندهی حملات هوایی حضور دارند بلکه به نوشته روزنامه فرانسوی “لوفیگارو” نیروهای ویژه فرانسه نیز در خاک یمن هستند.

ادامه

امارات, امریکا, انگلستان, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, سوئد, عربستان سعودی, فرانسه, یمن

هشدار سازمان بهداشت جهانی؛ جان بیش از ۲ میلیون یمنی در الحدیده در معرض خطر است

شبکه خبری الجزیره روز یکشنبه گزارش داد : رئیس سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای با اشاره به تشدید درگیری در اطراف الحدیده، نسبت به عواقب خطرناک آن بر زندگی ، بهداشت و رفاه دو میلیون و۶۰۰ هزار یمنی ساکن این شهر و اطراف آن و در سطح وسیع تر مردم یمن هشدار داد.

ادامه

امارات, امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, عربستان سعودی, یمن

الجزیره: فرودگاه الحدیده همچنان در کنترل انصارالله یمن است

شبکه خبری ‘الجزیره’ با انتشار تصاویری از فرودگاه بندر ‘الحدیده’ یمن اعلام کرد که این فرودگاه همچنان در کنترل نیروهای ‘جنبش انصار الله’ است، هر چند که درگیریها در نزدیکی این مکان ادامه دارد.

ادامه

امارات, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی, یمن