دمشق: حمایت مالی و رسانه‌ای فرانسه از تروریست‌ها همچنان ادامه دارد

یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه روز شنبه گفت که نظام فرانسه همچنان حمایت مالی و رسانه‌ای از تروریست‌ها و جدایی‌طلب‌ها در سوریه را ادامه می‌دهد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, تروریسم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه

سران ناتو و اتحادیه اروپا اهمیتی برای آسانژ قائل نیستند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که هیچ یک از رهبران اتحادیه اروپا یا ناتو نمی‌خواهند به وضعیت بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکیلیکس اشاره کنند.  

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, انگلستان, جهان, جهان غرب, روسیه, ویکی‌لیکس

دمشق: غرب دنبال کمک به تروریست‌ها است نه مردم سوریه

وزیر امور خارجه سوریه، کشورهای غربی را به تلاش برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به “عناصر تروریستی” متهم و بر لزوم ورود این کمک‌ها تنها از طریق دمشق تأکید کرد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, ترکیه, تروریسم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, سوریه

مسکو: هدف تحریم‌های غرب براندازی نظام مشروع سوریه است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، تحریم‌های غرب علیه سوریه وضعیت انسانی کشور را بدتر می‌کند و به نظر می‌رسد هدف از این اقدام براندازی مقامات مشروع سوریه است.

ادامه

تحریم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فقر

سرکرده تروریست‌های هیئت تحریر الشام اطلاعات شبه‌نظامیان خارجی را به غرب می‌فروشد

برخی فعالان در ادلب فاش کردند، هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) از چند هفته قبل به بهانه تدابیر امنیتی، بانک اطلاعاتی از تمامی شبه‌نظامیان خارجی حاضر در مناطق را جمع‌آوری کرده و قصد دارد آن را به دستگاه‌های اطلاعاتی غرب بفروشد.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, جهان غرب, خاورمیانه, خبر, سوریه, قطر

همکاری دانمارک با آمریکا برای جاسوسی از رهبران اروپا

جاسوسی از رهبران و سیاستمداران کشورهای اروپایی توسط سازمان اطلاعات آمریکا (ان‌اس‌ای) موضوع جدیدی نیست. آنچه در این بین تازگی دارد، همکاری سازمان اطلاعات دانمارک با آژانس امنیت ملی آمریکا در شنود و جاسوسی از رهبران و سیاستمداران اروپایی است.

 

به گزارش حبرگزاری آلمان؛ خبرگزاری رویترز به نقل از یک رسانه دانمارکی، “دنیشه روندفونک” از همکاری اطلاعاتی دانمارک با سازمان جاسوسی آمریکا درباره شنود تماس‌های تلفنی و جاسوسی از رهبران و سیاستمداران چند کشور اروپایی و از جمله آلمان خبر داده است.

 

گفته می‌شود که افشای همکاری سازمان اطلاعات دانمارک با آژانس امنیت ملی آمریکا نتیجه تحقیقات مشترک رسانه‌ یادشده دانمارکی با چند رسانه آلمانی و از جمله روزنامه “زوددویچه” و دو فرستنده رادیووتلویزیونی آلمان، NDR (اِن دِ اِر) و WDR (وِ دِ اِر) بوده است.

 

در آلمان تماس‌های تلفنی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر وقت امور خارجه این کشور و پِر اشتاین‌بروک، کاندید حزب سوسیال دموکرات در انتخابات مربوط به گزینش صدراعظم این کشور توسط سازمان اطلاعات آمریکا و در همراهی با سازمان اطلاعات دانمارک برای مدت چندین سال شنود شده‌اند.

 

خبرگزاری رویترز در ادامه گزارش خود نوشته است که دولت دانمارک نیز دست‌کم از سال ۲۰۱۵ نسبت به جاسوسی از رهبران چند کشور اروپایی مطلع بوده است.

 

سازمان اطلاعات نظامی و خارجی دانمارک “اف‌ای” امکان جاسوسی از رهبران و سیاستمداران اروپایی را برای آژانس امنیت ملی آمریکا فراهم آورده است.

 

گفته می‌شود در ایستگاه جاسوسی و شنود سانداگرگاردان، واقع در نزدیکی کپنهاگ، ماموران سازمان اطلاعات آمریکا از طریق بهره‌برداردی از یک نقطه تبادل اینترنتی از رهبران کشورهای اروپایی جاسوسی کرده‌اند.

 

سازمان اطلاعات دانمارک از طریق ارائه این نقطه تبادل اینترنتی و کابل‌های انتقال خدمات اینترنتی و ارتباطی نصب‌شده زیر دریا امکان جاسوسی را برای آژانس امنیت ملی آمریکا فراهم ساخته است.

 

دولت دانمارک، سازمان اطلاعات این کشور و همچنین آژانس امنیت ملی آمریکا تا کنون در برابر انتشار این گزارش اعلام موضع نکرده‌اند.

 

فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور کنونی آلمان و وزیر امور خارجه سابق این کشور در پاسخ به خبرنگاران گفته است که او از این موضوع اطلاعی نداشته و از طریق رسانه‌ها از جاسوسی آمریکا مطلع شده است.

چین: آمریکا بزرگ‌ترین امپراطوری سرقت اسرار دیگر کشورها است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، آمریکا بزرگ‌ترین امپراطوری دزدی از اسناد محرمانه بوده و حفظ هژمونی خود را به دفاع از امنیت متحدانش ترجیح می‌دهد.

ادامه

المان, امریکا, جهان, جهان غرب, چین, حقوق بشر, دانمارک, فرانسه

شرودر؛ تلاش‌های دنیای غرب برای منزوی کردن چین اصلا موفق نخواهد شد

گرهارد شرودر صدر اعظم پیشین آلمان در مصاحبه خود خواستار تقویت گفت و گو و همکاری اروپا با چین شد و با اعمال موضع سختگیرانه و تحریم‌های اروپا علیه چین مخالفت کرد.

ادامه

اروپا, المان, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, جهان غرب, چین, حقوق بشر