خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

هزاران اسرائیلی بار دیگر در چندین شهر اسرائیل علیه دولت نتانیاهو نخست‌وزیر این کشور تظاهرات کردند. آنها خواستار برگزاری انتخابات جدید و توافق با حماس بر سر گروگان‌های اسرائیلی شدند. تظاهرات در تل‌آویو به درگیری کشیده شد. به گزارش دویچه وله؛ هزاران اسرائیلی شامگاه شنبه ۳۰ مارس (۱۱ فرودین) در شهرهای تل‌آویو، اورشلیم (بیت‌المقدس) و ... هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

هزاران نفر از مردم آرژانتین جمعه در اعتراض به فقر و گرسنگی و تورم افسار گسیخته به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی از جمله «نه به افزایش هزینه حمل و نقل»، «گرسنه منتظر نمی‌ماند» و «دیگ‌ها خالی است، جیب‌ها هم خالی است» سر دادند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از مردم ... هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری, گرسنگی, معلمان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

همزمان با آغازانتخابات محلی در فرانسه جلیقه‌زردها تدابیر دولت برای مقابله با کرونا را به چالش کشیدند

معترضان جنبش جلیقه زردهای فرانسه ممنوعیت اعلام شده از سوی مقام‌های این کشور برای تشکیل تجمع به هدف مقابله با شیوع ویروس کرونای جدید را به چالش کشیده و امروز شنبه، به خیابان‌های پاریس آمدند و همزمان هزاران تن از نیروهای امنیتی این کشور نیز در سراسر این شهر مستقر شدند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اخیرا در یک سخنرانی تلویزیونی تعطیلی مدارس این کشور را در واکنش به بحران شیوع ویروس کرونای جدید اعلام کرده و از مردم خواست از هر گونه تماس نزدیک به منظور مقابله با شیوع این ویروس که تا کنون ۷۹ فرانسوی را به کام مرگ کشانده و بیش از ۳۶۰۰ تن را در آنجا مبتلا کرده اجتناب کنند.

 

کریستوف کاستانر، وزیر کشور فرانسه نیز اعلام کرد، هر گونه تجمع با حضور بیش از ۱۰۰ نفر در این کشور به دلیل بحران شیوع ویروس کرونا ممنوع است. پلیس شهر پاریس در راستای این فرمان درخواست معترضان برای برپایی تجمع در مکان‌های مشهور و مهم این شهر نظیر شانزلیزه را رد کرد. این خیابان مشهور شهر پاریس حدود یک سال پیش صحنه خشونت‌ها میان معترضان فرانسوی و نیروهای امنیتی این کشور بود.

 

یک افسر پلیس ضدشورش فرانسه در اظهاراتی در مقابل یک خودروی زرهی بزرگی که خیابان منتهی به کاخ ریاست جمهوری این کشور در پاریس را مسدود کرده بود گفت: امروز شنبه و روز تظاهرات است. برخی از مردم فکر می‌کنند کروناویروس قرار نیست کاری با آنها داشته باشد و از رعایت توصیه‌ها سرباز می‌زنند.

 

دولت فرانسه امروز با صدور فرمانی رسمی تشکیل هر گونه تجمع غیرضروری را ممنوع اعلام کرد اما صدها معترض که برخی از آنها ماسکهای محافظ به صورت داشتند، اقدام به برپایی تجمع در مقابل ایستگاه قطار مونپارناس کرده و شعارهایی را علیه ماکرون سر دادند.

 

معترضان جنبش جلیقه زردها تلاش داشته‌اند تا برای هفتادمین شنبه متوالی دست به تظاهرات بزنند. این جنبش اواخر سال ۲۰۱۸ به انگیزه اعتراض به افزایش مالیات سوخت کارش را شروع کرد و بعدا اعتراضات آن تبدیل به یک قیام بزرگ علیه دولت امانوئل ماکرون شد.

 

هر چند که اعتراضات در فرانسه در هفته‌های اخیر در ابعاد کوچکتری نسبت به زمان اوجش در ماه های قبل برگزار می شود اما همچنان خشم معترضان علیه دولت ماکرون پابرجاست. تظاهرات امروز در حالی در فرانسه برگزار می‌شود که قرار است فردا رای‌دهندگان این کشور برای شرکت در انتخابات محلی به پای صندوق‌های رای بروند.

 

این انتخابات می‌تواند برای ماکرونی که سابقا بانکدار بوده یک آزمون مهم باشد هر چند که هنوز میزان مخالفت با او در میان مردم به دلیل طرح نامحبوب اصلاحات نظام بازنشستگی که توسط دولت وی ارائه شد بالا بوده و انتظار نمی‌رود که حزب ماکرون در این انتخابات عملکرد خوبی داشته باشد.

 

یکی از معترضان گفت: ما باید به مناسبت این روز اعتراضات به خیابان‌ها می‌آمدیم تا به ماکرون بگوییم ما همچنان اینجا هستیم و این طرح اصلاحات نظام بازنشستگی را نمی‌پذیریم.

 

قرار است در انتخابات فردا رای‌دهندگان فرانسوی شهرداران حدود ۳۵۰۰۰ شهر و همچنین تقریبا نیم میلیون نفر از اعضای شوراهای شهر ها را درحالی‌که بحران شیوع ویروس کرونای جدید بر فرانسه سایه افکنده، انتخاب کنند و انتظار می‌رود که این بحران سبب حضور کم رای‌دهندگان در انتخابات شود.

 

ماکرون تصمیم گرفته به رغم نگرانی از گسترش ویروس کرونا این انتخابات را برگزار کند.

پنج کشته در تظاهرات ضد قانون شهروندی همزمان با سفر ترامپ به هند

در جریان تظاهرات معترضان هندی علیه قانون بحث‌برانگیز شهروندی در دهلی نو، پایتخت، در روز دوشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند)، پنج نفر از جمله یک پلیس جان خود را از دست دادند و بیش از ۹۰ نفر هم مجروح شدند. این مرگبارترین تظاهرات از زمان تصویب این قانون در سال گذشته به حساب می‌‌آید.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, افغانستان, امریکا, بنگلادش, پاکستان, جهان, خبر, هندوستان

اعتراض‌های شیلی برعلیه سیاست‌های نیولیبرالی دولت وارد پنجمین ماه شد

مخالفان دولت سباستین پینرا رئیس جمهوری شیلی طبق روال جمعه‌های بیش از چهار ماه پیش تاکنون، در میدان مرکزی شهر سانتیاگو پایتخت این کشور اجتماع کردند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, شیلی

اعتصاب سراسری در یونان در اعتراض به قوانین ریاضتی و اصلاحات بازنشستگی

هزاران نفر از مردم یونان امروز (سه‌شنبه ۲۹ بهمن‌ماه) در اعتراض به اصلاحات جدید بازنشستگی، در یک اعتصاب ۲۴ ساعته، بخش حمل‌ونقل و خدمات‌رسانی را فلج کردند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جنوب اروپا, جهان, خبر, یونان