همبستگی با مبارزه مردم ایران برای صلح، حقوق و عدالت اجتماعی

“کمیتهٔ دفاع از حقوق مردم ایران” ( “کودیر”) که برای بیش از چهار دهه در دفاع از صلح، حقوق و آزادی‌های دموکراتیک، و به‌ویژه آزادی‌ها و حقوق سندیکایی در ایران فعالیت کرده است، در نیمهٔ دوم آبان‌ماه سال جاری نشست سالانه‌اش را در ساختمان مرکزی اتحادیهٔ “یونیسون” در لندن با موفقیت برگزار کرد. یونیسون بزرگ‌ترین ... همبستگی با مبارزه مردم ایران برای صلح، حقوق و عدالت اجتماعی

ادامه

آزادی, آلمان, امپریالیسم, انگلیس, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, روزنامه نگاران, زنان, عدالت اجتماعی, کارگری, کانادا, معلمان, همبستگی

از مبارزۀ حق‌طلبانهٌ کارگران پروژه‌ای صنایع نفت پشتیبانی کنیم!

گزارش‌های انتشاریافته حاکی ازآن است در مناطق مختلف کشور شمار بزرگی از کارگران پروژه‌ای، پیمانی و قرارداد موقت صنایع نفت، گاز و پتروشیمی دست به اعتراض و اعتصاب زده‌اند. این اعتصاب‌ها با فراخوان ازسوی فعالان کارگری از روز گذشته آغاز شده‌است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, بیانیه, حقوق بشر, کارگری

نیویورک تایمز؛ دستمزدی که زنان بابت کارِ خانگی نمی‌گیرند به اندازه درآمد ۵۰ شرکت بزرگ جهان است

اگر زنان آمریکایی در سال ۲۰۱۹ برای کارهایی که در خانه از تهیه غذا، مراقبت از افراد، شست و شو، نظافت و … مبلغی معادل حداقل دستمزد کشورهای دریافت می‌کردند، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار درآمد داشتند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, زنان

هفته‌نامه “تایم” ؛ اعتراض نسرین ستوده به “نقض سیستماتیک حقوق زنان” در ایران

نسرین ستوده از زندان اوین پیامی به‌مناسبت هشت مارس منتشر کرده است. فراخوانی برای مبارزه مشترک علیه تبعیض و بی‌عدالتی. او با اشاره به شیوع کرونا در ایران از حکومت ایران خواسته است تا به دشمنی خود با جهان پایان دهد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, حقوق بشر, خبر, زنان

همبستگی تشکیلات دموکراتیک زنان ایران با قربانیان فاجعه سیل روزهای اخیر در کشور ما

نوروز و بهار سال ۱۳۹۸ با فاجعه سیل خانمانسوز و در غیاب هشدارهای ضروری هواشناسی، در شمال و در بسیاری از استان‌های  ایران آغاز شد. روستاهای زیادی زیر آب رفتند و یا در محاصره آب قرار گرفتند . در این فاجعه  علاوه بر خسارت فراوان مادی  و نابودی زمین های کشاورزی، طبق اعلام پزشکی قانونی ۴۵ نفر جان باختند که تعدادی از آنان را کودکان و زنان تشکیل داده است. تعداد مصدومان تنها در شهر شیراز ۹۴ نفر اعلام شده و مقامات تاکنون از انتشار رسمی میزان خسارت در کشور امتناع کرده‌اند.

 

در روزهای آغازین سیل در حالی که از نهادهای دولتی و بسیج افکار عمومی توسط خبر گزاری های رسمی برای کمک های اولیه و اطلاع رسانی  خبری نبود، و مردم یک بار دیگر شاهد بی کفایتی  و بی مسئولیتی سران رژیم ولایت فقیه در مدیریت بحران بودند، فعالان مدنی و گروه های مردمی، جان بر کف به یاری هموطنان سیل زده خود شتافتند و در برابر رژیمی که همواره به منافع توده ها بی اعتنا و در صحنه  نیز غایب بود ، با شعار « ما هم دیگر را داریم» به کمک هموطنان سیل زده برخاستند . مردم شجاع میهن ما در این زمینه از هیچ تلاشی فرو گذار نکرده تا جایی که بنا به گزارش ها در حادثه واژگونی یکی از قایق های کمک رسانی، چند نفر از نیروهای داوطلب مردمی نیز جان باختند.

 

بر اساس ارزیابی بسیاری  از کارشناسان محیط زیست، سیاست های مخرب  رژیم ولایت فقیه از جمله سد سازی های بی برنامه و غیر کارشناسی شده و بی توجه به اثرات اقلیمی، مسدود کردن مسیل سیلاب ها به سوی رودخانه ، جنگل زدایی و تخریب  و نابودی محیط زیست  و نا کارایی و بی کفایتی در مدیریت بحران و .. سبب شده است تا خسارت های جانی و مالی بیشتری  به مردم ستمدیده تحمیل شود. در جبران این خسارت ها ، تنها می توان به این بسنده کرد با تمام وعده های بی پشتوانه  رژیم طبق اخبار رسانه های رسمی، هنوز هم بسیاری از هموطنان زلزله زده ما در غرب کشور مثل سر پل ذهاب، پس از بیش از دو سال در کانکس ها و چادرها زندگی می‌کنند .

 

تشکیلات دمکراتیک زنان ایران ضمن همدردی با مردم سیل زده  میهن ما و تسلیت به قربانیان این فاجعه ، خود را در غم آنان شریک دانسته و درود فراوان خود را به گروههای مردمی و فعالان مدنی  و همه شهروندانی که با امکانات ابتدایی خود به یاری هموطنان سیل زده  شتافتند ، نثار می کند. کمک های فوری توسط نهاد های خودجوش مردمی به آسیب دیدگان ،  با و جود همه موانع حکومتی ، در عین حال نشان دهنده همبستگی انسان دوستانه و  بی‌دریغ مردم ستمدیده  میهن ما‌ست . مردمی که زیر فشار شدید اقتصادی و محدودیت های اجتماعی سیاسی، علیه رژیم ولایت فقیه هم چنان مبارزه می کنند ، در عین حال در برهه های حساس تاریخی و حوادث  جوی  و طبیعی مانند زلزله و سیل، از هیچ تلاش و یاری  به هم دیگر کوتاهی  نکرده و نمی کنند. تلاش و مبارزه و همبستگی ما، رمز پیروزی ماست.

تشکیلات دمکراتیک زنان ایران

۱۰ فروردین ماه ۱۳۹۸

آزادی هر جامعه در گرو آزادی زنان آن جامعه است

اعلامیه کمیته مرکزی حزب توده ایران به مناسبت هشتم مارس، روز جهانی زن   فرخنده باد هشتم مارس، روز گرامیداشتِ مبارزۀ تاریخی و قهرمانانهٔ زنان جهان برای رهایی از ستم جنسیتی، و برای برابری حقوق و دستیابی به دنیایی رها از خشونت و اندیشه‌های قرون وسطایی بر ضد زنان!

ادامه

المان, امریکا, ایران, جهان, حقوق بشر, زنان, سیاسی, یادنامه

گاردین از اعتصاب زنان کارگر فست‌فود «مک دوناد» در ده شهر آمریکا خبر داد

تانیا هارل، زن جوانی از اهالی ایالت لوئیزیانا ، یکی از اولین کسانی است که این حرکت اعتراضی را کلید زد و به همراه ۹ تن دیگر علیه «مک دونالد» شکایت کرد.

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, زنان, کارگری

عربستان یک فعال حقوقی زن را با شمشیر گردن زد

به گزارش ایلنا به نقل از وطن، انتشار ویدیویی دلخراش در شبکه اجتماعی توییتر از اعدام «اسراء الغمغام» فعال حقوق بشر، با استفاده از شمشیر در عربستان سعودی، موجی از انتقاد و خشم را به راه انداخته است.

ادامه

جنوب غرب آسیا, جهان, حقوق بشر, خبر, زنان, عربستان سعودی