مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

هلند به حمایت از شورشیان سوری خاتمه می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پس از انتشار این گزارش توسط شبکه ملی هلند که در آن آمده است هلند کمک‌های غیرکشنده را به ۲۲ گروه اپوزیسیون مسلح که با نیروهای بشار اسد، رئیس جمهور سوریه مبارزه می‌کنند ارائه داده، سیاستمداران هلندی خواستار پاسخگویی دولت به این مساله شدند.

 

در این تحقیقات که توسط دو روزنامه هلندی به اسم‌های “نیوزآور” و “ترو” انجام شده، آمده است: ۲۲ گروه شبه نظامی مسلح در جریان برنامه دریافت کمک‌های غیرکشنده دولت هلند تجهیزات دریافت کرده و تامین شده‌اند. این تجهیزات غیرکشنده که از سوی دولت هلند تامین شده شامل تلفن‌های ماهواره‌ای، یونیفرم، تجهیزات چندکاره و حتی خودروهای تویوتا هایلوکس هستند.

 

در این گزارش آمده است: دست کم یکی از این گروه‌ها که توسط هلند تامین شده “جبهه الشامیه” است که توسط وزارت دادگستری هلند به عنوان یک گروه تروریستی معرفی شده است. یک مرد هلندی نیز در حال حاضر به دلیل پیوستن به این گروه در سال ۲۰۱۵ میلادی تحت پیگرد قانونی قرار دارد و در حکمی که برای وی صادر شده این جنبش را یک گروه سلفی و افراط‌گرا توصیف کرده که در حقیقت یک سازمان جنایتکار با اهداف تروریستی بوده است و هدف نهایی آن تشکیل “خلافت” بوده است.

 

این گزارش تحقیقاتی نشان داد که پنج گروه شبه نظامی دیگر نیز در جریان این تحقیقات به عنوان گروه‌هایی شناخته‌ شده‌اند که حقوق بشر را نقض کرده و با گروه‌های تروریستی همکاری کرده‌اند.

 

این گزارش تحقیقاتی چند روز پس از آن منتشر شد که “استف بلوک” وزیر امور خارجه و “سیگرید کاگ” وزیر تجارت خارجی هلند نامه‌ای را در مجلس عوام پارلمان قرائت و در آن اعلام کردند، هلند تصمیم گرفته تا به حمایت خود از شبه نظامیان در سوریه پایان دهد، چراکه این برنامه به نتایج دلخواه نائل نشده است.

 

در این نامه آمده است: به نظر می‌رسد فرصت برای تغییر سریع وضعیت در سوریه بسیار ناچیز و اندک است به همین خاطر دولت هلند تصمیم گرفته تا به برنامه‌های حمایتی خود از مخالفان سوری در سوریه پایان دهد.

 

براساس این نامه، برنامه حمایت از مخالفان سوریه میانه‌رو در سوریه با همکاری نزدیک با اهدا کنندگان همفکر که اهداف مشابهی را همانند هلند دنبال می‌کردند ایجاد شد و طی سال‌های اخیر برای هلند بیش از ۸۰ میلیون دلار هزینه به همراه داشت. با این حال این برنامه در رسیدن به نتایجی که انتظار آن می‌رفت ناکام ماند و از آنجایی که نیروهای سوریه به زودی در جنگ علیه گروه‌های شبه نظامی پیروز خواهند شد، این برنامه پایان می‌یابد.

 

طی سال‌های اخیر هلند ۲۹ میلیون دلار را به برنامه کمک‌های غیرکشنده، ۱۴.۵ میلیون دلار را به کلاه سفیدها و ۱۷.۱ میلیون دلار را به برنامه دسترسی به عدالت و خدمات اجتماعی اختصاص داده بود. برنامه دسترسی به عدالت و خدمات اجتماعی قرار بود از تلاش‌های پلیس محلی در سوریه بویژه گروه ارتش آزاد سوریه حمایت کند.

 

در این گزارش آمده است: حمایت از شبه نظامیان قرار است فورا پایان یابد اما حمایت مالی از کلاه سفیدها تا ماه دسامبر ادامه خواهد داشت. از آنجایی که کلاه سفیدها در حال حاضر تنها در استان ادلب فعالیت دارند؛ استانی که مقصد حمله جنجالی ارتش سوریه و متحدانش خواهد بود، آینده کلاه سفیدها کاملا نامعلوم است.

ایسنا

مقام ارتش آلمان: مشارکت نظامی در‌حمله به‌سوریه نقض قانون اساسی ما است

“هانس پیتر بارتلز”، کمیسیونر نیروهای مسلح پارلمان آلمان مشارکت آلمان در عملیات نظامی علیه ارتش سوریه را با قانون اساسی کشورش ناسازگار دانست.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, غرب اروپا, فرانسه

«ایندیپندنت»: سناتورایالتی آمریکایی از طرح انگلیس برای حمله شیمیایی ساختگی در سوریه خبر داد

به گزارش افکارنیوز، «ریچارد بلَک» از جمهوری‌خواهان عضو سنای ایالت «ویرجینیا» در آمریکا گفته است سازمان اطلاعات خارجی انگلستان (ام.آی.۶) برای یک حمله شیمیایی جعلی و متهم کردن «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه برنامه ریزی می‌کند.   به نوشته روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، بلک هفته گذشته گفته بود «حدود چهار هفته پیش، ما درباره فعالیت [سرویس] ... «ایندیپندنت»: سناتورایالتی آمریکایی از طرح انگلیس برای حمله شیمیایی ساختگی در سوریه خبر داد

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, سوریه

مسکو: جنگنده‌های آمریکایی با بمب‌های حاوی فسفر سفید دیر الزور را بمباران کردند

به نقل از سایت شبکه المیادین، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، دو جنگنده‌ آمریکایی از نوع اف ۱۵ روز شنبه شهرک هجین در دیر الزور را با بمب‌های فسفری آتش‌زا بمباران کردند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, سوریه, ویتنام