کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

هشدار یونان، مصر و قبرس به ترکیه؛ اقدامات تحریک آمیز را متوقف کن

سران یونان، مصر و قبرس از ترکیه خواستند اقدامات یکجانبه و تهدید آمیز که علیه صلح و ثبات در شرق مدیترانه است را متوقف کند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، یونان، مصر و قبرس در اجلاس سران خود در شهر «آتن» در روز سه شنبه به ترکیه هشدار دادند که اقدامات یکجانبه در شرق مدیترانه را متوقف کند.

 

به نوشته روزنامه «گریک ریپورتر» «کیریاکوس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان، «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر و «نیکوس آناستاسیادس» ، رئیس جمهور قبرس بر عزم خود برای ادامه همکاری در موضوعات مورد علاقه متقابل، افزایش صلح، امنیت و ثبات در منطقه وسیع‌تر تاکید کردند.

 

بیانیه نهمین اجلاس سه جانبه یونان- قبرس- مصر پیامی به ترکیه می‌دهد تا از اقدامات یکجانبه، تحریک آمیز و نقض قوانین بین‌المللی مانند آزار و اذیت کشتی‌های تحقیقاتی دارای مجوز از یونان یا قبرس خودداری کند. در این بیانیه تاکید شده است که در محیط تهاجمی یا تحت تهدید خشونت، نمی‌توان گفت‌وگوهای سازنده برقرار کرد.

 

سران این سه کشور همچنین حفاری غیرقانونی کشتی‌های ترکیه در منطقه اقتصادی قبرس را رد کردند. آنها همچنین نقض مداوم حریم هوایی یونان و سایر فعالیت‌های غیرقانونی در مناطقی در فلات قاره یونان را نقض قوانین بین‌المللی خوانند.

 

میتسوتاکیس در این نشست رئیس جمهور مصر را در جریان اقدامات تحریک آمیز اخیر ترکیه قرار داد و بر نقش بی‌ثبات کننده این کشور در منطقه وسیع تر تأکید کرد. وی همچنین آمادگی خود را برای گفت‌وگو به شرط رعایت احترام به حقوق بین‌الملل و حق حاکمیت یونان و در عین حال خودداری از اقدامات تحریک آمیز تکرار کرد.

 

این در حالی است که وزرای خارجه اتحادیه اروپا تصمیم گرفته‌اند در صورت ادامه اقدامات تحریک کننده ترکیه علیه قبرس، این کشور را تحریم کنند. در نشست روز دوشنبه در لوکزامبورگ، اتحادیه اروپا از «جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواست تا با توجه به اقدامات یک جانبه ترکیه در شهر «واروشا» ، پیشنهادهایی برای تحریم علیه ترکیه ارائه دهند.

 

بر اساس این گزارش، وزرای خارجه اتحادیه اروپا موافقت کردند که مجموعه اقداماتی علیه اقدام‌های تحریک کننده ترکیه علیه قبرس انجام شود. جوزپ بورل نیز در خاتمه این مشست در نشست خبری مداخله ترکیه علیه تردد کشتی‌های اروپایی را غیرقابل قبول توصیف کرد.

حمله سندرز به “سیستم فاسد سیاسی” آمریکا

سناتور برنی سندرز با انتقاد از سودجویی شرکت‌های داروسازی بزرگ آمریکا گفت، آنها به منظور حفظ این سیستم قیمت‌گذاری فاسد و طمع‌کار، صدها میلیون دلار برای مبارزه با قوانین هزینه کرده و لابی‌گرهایی از جمله رهبران سابق جمهوری‌خواه و دموکرات را برای نمایندگی منافع خود استخدام کرده‌اند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, بازنشستگان, تحلیل, جهان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی