چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

در سایه از سرگیری روابط پیونگ یانگ با کشور‌های آسه آن، یک هیئت از کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس سفر کرده است. یونهاپ امروز جمعه به نقل از رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که هیئت حزب حاکم کره شمالی در یک سفر به سه کشور (چین، ویتنام و لائوس) لحظاتی قبل وارد ... سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

ادامه

آسه آن, احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی, لائوس, ویتنام

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

هشدار پکن به شماری از کارشناسان سازمان ملل

وزارت امور خارجه چین اظهارات برخی گزارشگران حقوق بشر سازمان ملل درخصوص مسائل هنگ‌کنگ را دخالت در امور داخلی توصیف کرد.

 

به گزارش فارس، دولت چین روز جمعه اظهارات شماری از کارشناسان سازمان ملل درخصوص مسائل هنگ‌کنگ را محکوم کرد.

 

به نوشته خبرگزاری فرانسه، «هوآ چون‌یینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین هشدار داد، این اظهارات کارشناسان سازمان ملل درخصوص قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ «مداخله در امور داخلی» چین محسوب می‌شود.

 

روز جمعه شماری از گزارشگران حقوق بشر سازمان ملل در نامه‌ای مدعی شدند، بخش‌هایی از قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ «آزادی بیان و هرگونه انتقادی را تبدیل به جرم کرده است».

 

هنگ کنگ که پیش‌تر مستعمره بریتانیا بود، در جولای ۱۹۹۷ از بریتانیا جدا و تحت حاکمیت سرزمین اصلی چین قرار گرفت. با این حال کشورهای غربی از جمله انگلیس و آمریکا همچنان در امور داخلی این منطقه تحت حاکمیت چین مداخله می‌کنند.

 

سال گذشته در پی مطرح شدن قانون استرداد مجرمین به سرزمین اصلی، مخالفان دولت هنگ‌کنگ با تحریک دولت‌های غربی دست به تظاهرات گسترده زدند. رفته رفته این اعتراضات به تخریب اموال عمومی و حمله به نیروهای پلیس کشیده شد.

 

پس از آن قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ توسط کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین به تصویب رسید و اجرایی شد که بر اساس آن، پکن می‌تواند با اعمال این قانون جرائم مربوط به ایجاد جدایی، براندازی، تروریسم و تبانی با نیرو‌های خارجی را مجازات کند. این مجازات می‌تواند شامل حکم حبس ابد نیز باشد.

رهگیری دو جنگنده آمریکایی و انگلیسی از سوی یک جنگنده روسی بر فراز دریای بارنتس

با نزدیک شدن دو جنگنده آمریکایی و انگلیسی به حریم هوایی روسیه بر فراز آب‎های دریای بارنتس، یک جنگنده روسی به هوا برخاسته و دو هدف هوایی را دور کرد.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

وزیر خارجه چین: جمهوری چک هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد

وزیر خارجه چین در واکنش به سفر «میلوش ویسترچیل» رئیس مجلس سنای جمهوری چک به تایوان اعلام کرد که میلوش بابت این سفر که موجب نقض اصل «چین واحد» شده است «هزینه سنگینی» پرداخت خواهد کرد.

ادامه

اروپا, المان, جهان, چک, چین, خبر, شرق آسیا, شرق اروپا

پکن خطاب به واشنگتن؛ مردم آمریکا لایق زندگی بهتری هستند

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به سرکوب اعتراضات ضد نژادپرستی و کشته شدن یکی از معترضان در آمریکا اظهار کرد مردم این کشور مستحق برابری و زندگی بهتری هستند واشنگتن بهتر است به اعتراضات مردم گوش دهد و زمان بیشتری را برای بهبود زندگی آنها صرف کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تبعیض‌نژادی, جهان, چین, حقوق بشر, خبر