عراق خواستار از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا شد

مقام‌های عراقی می‌گویند که دولت بغداد درخواستی را برای از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا و همچنین موضوع خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، به واشنگتن ارسال کرده است.

ادامه

امریکا, ایران, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق

بمباران یوگسلاوی «لکه ننگ» ناتو است که هرگز پاک نخواهد شد!

وزیر کشور صربستان به مناسبت بیست و دومین سالگرد بمباران این کشور از سوی نیروهای ناتو گفت: صربستان هرگز آن جنایت را فراموش نکرده و به دنبال عدالت است.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, جنایات جنگی, حقوق بشر, دخالت نظامی, دیدگاه, سازمان ملل, صربستان, ناتو, یوگوسلاوی

رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

با گذشت ۱۰ سال از آغاز توطئه غرب و در رأس آن آمریکا علیه سوریه به خاطر ذخایر نفت و گاز این کشور، امروز شاهد آن هستیم که مقاومت ملت و ارتش سوریه این توطئه را خنثی کرده و ملت سوریه در داخل و خارج این کشور نسبت به این توطئه‌ها برای تجزیه کشورشان آگاه ... رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

ادامه

استعمار, اسراییل, اقتصادی, امریکا, انگلستان, تروریسم, حقوق بشر, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, مقاله

مسکو و دمشق: غرب دنبال غارت سوریه است نه مبارزه با تروریسم

دولت‌های روسیه و سوریه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که هدف غرب و آمریکا در سوریه غارت منابع آن است نه مبارزه با تروریسم.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, تجاوز نظامی, تحلیل, تروریسم, تشنج‌ زایی, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه

هشدار پوتین در خصوص افزایش تنش‌ها بین آمریکا و ایران / تهران در حال ارزیابی خرید اس – ۴۰۰

رئیس‌جمهور روسیه تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران را «بی‌اساس» خواند.

 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز پنج‌شنبه در یک مصاحبه تلویزیونی تأکید کرد که تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران بی‌اساس است.

 

وی خاطرنشان کرد: «ایران حتی پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای [برجام] نیز به تعهدات خود در این توافق عمل کرده است و به همین دلیل من تحریم‌های آمریکا علیه ایران را بی‌اساس می‌دانم.»

 

پوتین همچنین در خصوص افزایش تنش‌ها بین آمریکا و ایران در منطقه خلیج فارس و پیامدهای فاجعه‌بار این تنش‌ها برای منطقه هشدار داد.

 

پیشنهاد سناتور روس به ایران: سامانه موشکی اس- ۴۰۰ خریداری کنید

 

نائب رئیس کمیته امور دفاعی دومای روسیه معتقد است که ایران برای دفاع از خود در برابر تهدیدات آمریکا و در پاسخ به اعزام سامانه‌های موشکی “پاتریوت” به منطقه، باید سامانه‌های پیشرفته دفاع ضدهوایی اس-۴۰۰ روسی خریداری کند.

 

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، “الکساندر شرین” معاون اول رئیس کمیته امور دفاعی دومای دولتی روسیه معتقد است که پس از اظهارات مقامات آمریکایی درباره تقویت توان نظامی این کشور در خاورمیانه، ازجمله اعزام یک گردان از سامانه‌های موشکی “پاتریوت” به منطقه، ایران باید به فکر خرید سامانه‌های دفاع ضدهوایی اس-۴۰۰ روسی باشد.

 

پیش از این، “ربکا ریباریچ” سخنگوی پنتاگون اعلام کرده بود که ایالات متحده قصد دارد تعداد هزار نیروی نظامی جدید به منطقه اعزام کند. همچنین یک گردان از سامانه‌های موشکی “پاتریوت” و هواپیماهای شنایی باخلبان و بدون خلبان به منطقه اعزام خواهد شد.

 

این مقام دومای روسیه در گفت‌وگو با این خبرگزاری گفت: «من فکر می کنم که سامانه‌های پاتریوت قبل از هر چیز جنبه دفاعی داشته باشند و حریم هوایی کشورهایی که در آنها مستقر شود را پوشش خواهد داد. به عقیده من، این اقدام آمریکا تنها برای نشان دادن امکانات نظامی خود است که البته اقدامی جنگ افروزانه و تحریک آمیز علیه ایران به شمار می رود.»

 

شرین افزود: «البته به عقیده من ایران در چنین شرایطی باید هرچه زودتر تقاضای خرید سامانه‌های دفاع ضد موشکی اس-۴۰۰ را از روسیه درخواست کند تا بتواند به طور کامل از حریم هوایی خود محافظت کند. این اقدام تهران ارسال علامتی مشخصی برای واشنگتن خواهد بود که آنها قصد دارند این سامانه دفاع ضد موشکی را خریداری کرده و از خود در برابر تهدیدات احتمالی دفاع کنند.»

 

پیش از این، “ایگور کاراتچینکو” مدیر مرکز تجزیه و تحلیل تجاریت جهانی سلاح در روسیه گفته بود که هیچ مشکل سیاسی برای تحویل سامانه‌های موشکی اس- ۴۰۰ به ایران وجود ندارد و مقامات تهران در حال ارزیابی امکانات برای خرید این نوع تجهیزات دفاعی هستند.

تسنیم

روسیه: ناتو عامل بی‌ثباتی اوضاع در دریای سیاه و بالتیک است

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: افزایش حضور نظامی و گسترش مانورهای ناتو در دریای سیاه و بالتیک، امنیت این بخش از اروپا را تضعیف کرده و تنها راه تقویت ثبات در این منطقه خروج نیروهای نظامی فرامنطقه‌ای است.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, بالکان, جهان, خبر, روسیه, ناتو

برنامه وزارت دفاع آمریکا برای اعزام هزاران سرباز به خاورمیانه

پنتاگون اعلام کرده که برای مقابله با تهدیدهای نظامی ایران، قصد دارد بین پنج تا ده هزار سرباز جدید به خاورمیانه اعزام کند. برنامه‌های مربوط به تقویت حضور نظامی آمریکا در منطقه برای تصمیم‌گیری به کاخ سفید ارائه شده است.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, قطر

هشدار وزیر خارجه آلمان: تروریست‌ها ممکن است ایران و آمریکا را درگیر جنگ کنند

خاورمیانه منطقه‌ای است که گروه‌های تروریستی زیادی در آنجا فعال هستند و این گروه های تروریستی ممکن است به منظور تحریک آغاز یک جنگ، حملات خود را افزایش دهند.

ادامه

المان, امریکا, ایران, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر