پیونگ‌یانگ به آمریکا در خصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد

کره‌شمالی، آمریکا را به دلیل تلاش برای ایجاد مکانیسم جدیدی برای نظارت بر اجرای تحریم‌ها علیه کره‌شمالی محکوم کرد و نسبت به «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد. به گزارش ایسنا، آمریکا متعهد شده است که با کره جنوبی و سایر کشورها برای ایجاد جایگزینی با دستور هیئت کارشناسان سازمان ملل متحد ... پیونگ‌یانگ به آمریکا در خصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد

ادامه

آمریکا, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به تصویب کمک ۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین از سوی کنگره این کشور، تاکید کرد: این کمک وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد. به گزارش یکشنبه شب ایرنا، در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: احتمال اینکه کمک آمریکا بتواند به برتری ... وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

هشدار پمپئو به چین و روسیه در خصوص فروش سلاح به ایران

وزیر امور خارجه آمریکا به چین و روسیه هشدار داد در صورت فروش سلاح به ایران، کشورش این کشورها را نیز تحریم می‌کند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی واشنگتن اگزمینر، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه تقلاهای کشورش برای بازگرداندن تحریم‌های ایران طی مصاحبه‌ای هشدار داد در صورتی که چین و روسیه اقدام به فروش سلاح به ایران کنند، این کشورها را نیز تحریم می‌کند.

 

وزیر امور خارجه آمریکا در حالی چنین هشداری داده است که دیروز واشنگتن با نقض آشکار قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل برای فعال‌سازی مکانیزم ماشه بدون موافقت اعضای این شورا، در خصوص توافقات تسلیحاتی چین و روسیه با ایران هشدار داد.

 

پمپئو در مصاحبه با واشنگتن اگزمینر بار دیگر مدعی تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران شد و ادعا کرد: ما به تک تک نقض [تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران] توجه داریم و اگر چینی‌ها مرتکب این خطا شوند یا روس‌ها و اگر تعاملات در زمینه فروش تسلیحات و یا تبادلات اقتصادی باشد، به آن‌ها توجه خواهیم داشت، زیرا قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل موضوعات جدی هستند.

 

وزیر امور خارجه آمریکا در حالی سخن از تهدید روسیه و چین به میان آورده است که واشنگتن اخیرا بدون توجه به قطعنامه شورای امنیت درباره ایران، نه تنها از توافق هسته‌ای خارج شد بلکه با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ به طور یکجانبه سعی در بازگرداندن تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران و فعالسازی مکانیزم ماشه داشته است.

 

این مقام آمریکایی در اظهاراتش از مواضع کشور‌های اروپایی در قبال برجام و عدم همراهی آن‌ها با واشنگتن انتقاد کرد.

 

پمپئو با پیش کشیدن موضوع تجهیزات نظامی چینی در ایران مدعی شد حضور تانک‌های چینی یا سامانه‌های هوایی چینی یا سامانه‌های موشکی چینی در ایران، اول از همه تهدیدی برای مردم ایران است و در درجه دوم، مردم خاورمیانه و در درجه بعدی مردم اروپا را تهدید می‌کند و این سامانه‌های پدافندی تهدیدی واقعی برای امنیت ملی اروپا هستند.

 

وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به این پرسش که به رغم عدم همراهی اروپا با واشنگتن برای فعالسازی مکانیزم ماشه، آیا احتمال همکاری آن‌ها برای تنبیه چین به خاطر فروش تسلیحات به ایران وجود دارد، گفت: مردم اروپا با مشاهده این موضوع باید منتظر حکومت هایشان نباشند و در کنار آمریکا برای اجرای قطعنامه شورای امنیت همکاری کنند.

 

پمپئو پیشتر در صفحه شخصی خود در توییتر مدعی شد: زمانی فرصت ثبات در خاورمیانه حاصل می‌شود که ایران رفتارش را تغییر دهد. حقیقت این است که ثبات منطقه در مقابله با تهران است.

 

روسیه: تحریم‌های آمریکا تأثیری بر همکاری ما با ایران نخواهد داشت

 

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد تصمیم دولت ترامپ برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران تاثیری بر روابط سیاسی و اقتصادی مسکو با تهران نخواهد داشت.

 

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران تاثیری بر روابط سیاسی و اقتصادی مسکو با تهران نخواهد داشت.

 

این وزارتخانه افزود: تدابیر لازم را اتخاذ خواهیم کرد تا تحریم‌های احتمالی آمریکا تاثیری بر همکاری ما با ایران نگذارد.

 

وزیر خارجه روسیه نیز پیش ازاین اعلام کرده بود واشنگتن هیچ ابزار قانونی برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه تهران ندارد.

 

سرگئی لاوروف روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه العربیه با غیرقانونی خواندن تحریم‌های آمریکا علیه ایران تاکید کرد تحریم‌های سازمان ملل علیه تجارت تسلیحاتی ایران ۱۸ اکتبر به پایان می‌رسد.

 

گفتنی است آمریکا در تلاش برای واقعی جلوه دادن ادعای فعال سازی مکانیسم ماشه، افراد و نهاد‌های مرتبط با برنامه تسلیحاتی و هسته‌ای ایران از جمله وزارت دفاع جمهوری اسلامی را تحریم کرد.

رئیس جمهوری آفریقای جنوبی خواستار پایان نژادپرستی شد

رییس جمهوری آفریقای جنوبی به نمایندگی از اتحادیه آفریقا از سازمان ملل متحد خواست برای پایان دادن به نژادپرستی خصوصی و دولتی در هرشکل و هر جایی، تلاش کند.

ادامه

اپارتایت, اتحادیه آفریقا, اسراییل, افریقای جنوبی, تبعیض‌نژادی, تحریم, جنوب آفریقا, جهان, حقوق بشر, دیدگاه, سازمان تجارت جهانی, سازمان ملل, سخنرانی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, فساد, فلسطین, کوبا, همبستگی

بیانیه مشترک وزرای خارجه تروئیکای اروپایی: به اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ متعهد می‌مانیم

وزرای خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام، در بیانیه‌ای مشترک در واکنش به ادعای آمریکا درباره بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، بر تعهد کامل خود به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تاکید کردند.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, فرانسه, مذاکرات اتمی

آمریکا بازگشت تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را اعلام کرد

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در آخرین ساعات شامگاه شنبه، ۱۹ سپتامبر، با انتشار بیانیه‌ای بازگشت تمام تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران را اعلام کرد. این به معنای فعال شدن “مکانیسم ماشه” و اعمال تحریم‌هایی است که به دنبال توافق هسته‌ای “برجام” تعلیق شده بودند.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, فرانسه, مذاکرات اتمی