گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

اعتراضات کارگران رسمی این مجموعه در اعتراض به تعرضات معیشتی و عدم پاسخگویی به مطالباتشان ادامه دارد. روز پنجم فروردین این کارگران در شرکت فلات قاره تجمع کردند. اهم مطالبات این کارگران عبارتند از: ➖حذف کامل سقف‌حقوق➖حذف تفکیک نادرست مشاغل در مناطق عملیاتی➖حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی➖عودت کسورات مازاد مالیات➖اجرای کامل ماده۱۰ با وجود ظرفیت‌های قانونی و اختیاراتی مانند افزایش ... تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه ‌شنبه) گفت که اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو دست دارد. به گزارش ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است». به ... شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

هشدار وکیل نرگس محمدی به مسئولان اوین

وکیل نرگس محمدی می‌گوید سلامتی موکلش به خاطر عدم دسترسی به پزشک متخصص، داروهای خاص و ضد تشنج در خطر است. او تاکید کرده که مسئولیت هر اتفاق احتمالی متوجه مقامات زندان اوین خواهد بود.

 

محمود بهزادی، وکیل دادگستری از تعلل مسئولان زندان اوین برای رسیدگی‌های پزشکی و درمانی به نرگس محمدی انتقاد کرده است. او می‌گوید موکلش در وضعیت جسمی حادی قرار دارد و داروهای ضد تشنج‌اش سه هفته قبل تمام شده‌اند.

 

این حقوقدان در گفت‌وگو با وبسایت “امتداد” از ادامه تلاش برای اعزام نرگس محمدی به بیمارستان خبر می‌دهد: «طی روزهای گذشته هم، چندین بار به مسئولین زندان اطلاع داده‌ایم و خانواده موکلم نیز درخواست رسیدگی داشته‌اند تا ویزیت ۳ پزشک در یک روز مشخص انجام شود. اما با این وجود، نه دادگاه و نه مسئولین زندان با این درخواست موافقت نکرده‌اند.»

 

محمود بهزادی ابراز تاسف می‌کند که رئیس بهداری اوین درخواست اعزام را به دادیار زندان منتقل نکرده و هشدار داده که خطر حمله عصبی یا تشنج، هر لحظه نرگس محمدی را تهدید می‌کند.

 

او می‌گوید مسئولیت بروز هر اتفاق ناگوار احتمالی به دوش مقامات زندان خواهد بود.

 

وبسایت امتداد از قول محمود بهزادی می‌نویسد: «ما در وهله اول نگران سلامت جسمی موکلم هستیم اما تا این لحظه، به رغم تنظیم چندین نامه در خصوص درخواست آزادی مشروط یا مرخصی قانونی، هنوز هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم.»

 

نرگس محمدی به بیماری‌های مختلفی از جمله آمبولی ریه مبتلاست و در زندان نیز چند مرتبه دچار حملات عصبی و تشنج شده است. او به تازگی در نامه‌ای به دادستان تهران، خواستار استفاده از حق دسترسی به امکانات پزشکی و درمانی شد و نوشت که در یکسال و نیم گذشته از سوی پزشک متخصص خودش ویزیت نشده است.

 

این فعال حقوق زنان و نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر از اردیبهشت ۱۳۹۴در زندان به سر می‌برد و به ۱۶ سال حبس محکوم شده است. ۶ سال از این حکم به دلیل”تبلیغ علیه نظام” و ۱۰ سال بقیه به دلیل فعالیت در کمپین گام به گام تا لغو مجازات اعدام (لگام) صادر شده است.

 

وکیل او می‌گوید: «بر اساس ماده ۵۸ قانون مجازات اسلامی، در صورتی که بیش از یک سوم دوره محکومیت فردی، سپری شده باشد، باید آزادی مشروط برای وی داشته باشیم. اما اکنون علیرغم آنکه بیش از دو سوم، دوره محکومیت نرگس محمدی سپری شده، موکلم همچنان از حق قانونی آزادی مشروط یا مرخصی، محروم است.»

 

نرگس محمدی ۴۶ سال دارد و دانش آموخته رشته فیزیک است. این کنشگر چند جایزه بین‌المللی از جمله جایزه “بنیاد الکساندر لانگر” از ایتالیا، جایزه “پر آنگر” از سوئد، و جایزه ساخاروف انجمن فیزیک آمریکا را دریافت کرده‌ است.

 

فرزندان دوقلوی نرگس محمدی پس از زندانی شدن او، به فرانسه رفته و نزد پدرشان زندگی می‌کنند. تقی رحمانی، فعال ملی-مذهبی که ۱۴ سال از عمرش در زندان‌های جمهوری اسلامی سپری شده، در بهمن ۱۳۹۰ ایران را ترک کرد. او پیش‌تر گفته که حکومت ایران پروژه معلول سازی همسرش را دنبال می‌کند.

فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل: شکنجه و اعتراف‌گیری اجباری را متوقف کنید!

«فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل» (ITF) با ارسال نامه‌ای به حسن روحانی رئیس‌جمهوری ضمن ابراز نگرانی عمیق خود از رفتار مقامات ایرانی با اعضا و فعالان اتحادیه‌های کارگری، خواستار تضمین‌های فوری برای حفظ آزادی و امنیت آنها شده است.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری

بازداشت حسین رضایی، عضو کانون صنفی معلمان بوشهر

ماموران امنیتی جمهوری اسلامی شنبه ششم بهمن حسین رضایی، عضو کانون صنفی معلمان استان بوشهر را دستگیر کردند. همزمان در تهران هم ماموران لباس شخصی به محل سکونت جعفر ابراهیمی مراجعه، و پس از بازرسی و تفتیش، کامپیوتر و تلفن همراه این عضو کانون معلمان را ضبط کردند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, معلمان

درخواست صدها کنشگر مدنی و سیاسی، هنرمند، روزنامه‌نگار و حقوقدان برای آزادی اسماعیل بخشی و سپیده قلیان

بیش از ۸۰۰ کنشگر مدنی و سیاسی، هنرمند، روزنامه‌نگار و حقوقدان، در بیانیه‌ای از وضعیت نامشخص اسماعیل بخشی، کارگر کارخانه نیشکر هفتتپه و سپیده قلیان، دانشجوی معترض، در زندان ابراز نگرانی کرده‌اند.

ادامه

ایران, بیانیه, حقوق بشر, خبر, کارگری