گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

دفتر ملانی جولی وزیر خارجه کانادا تائید کرد که این کشور کلیه صادرات تسلیحاتی خود به اسرائیل را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است. به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، در بیانیه دفتر جولی آمده است: از ۸ ژانویه (۱۸ دی)، دولت کانادا مجوزهای جدید صادرات تسلیحات به اسرائیل را تائید نکرده ... کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

ادامه

آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, کانادا

هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های پاتریوت به اوکراین هشدار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی ژستکی» سرپرست اداره سوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که مسکو از کانال‌های دیپلماتیک به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های سامانه پدافند هوایی ... هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, صلح, هندو پاسیفیک

هشدار مسکو: در صورت اعمال تحریم علیه مسکو، روابط با اتحادیه اروپا را قطع می‌کنیم

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه آمادگی کشورش را برای قطع روابط با اتحادیه اروپا در صورت اعمال تحریم علیه مسکو اعلام کرد.

 

به گزارش ایرنا، لاوروف روز جمعه در گفت وگو با ولادیمیر سالاویف مجری سیاسی شبکه تلویزیونی روسیه-یک که از کانال یوتیوب «سالاویف لایو» و سایت وزارت خارجه روسیه منتشر شد، در واکنش به این پرسش که آیا ما به سوی قطع روابط با اتحادیه اروپا حرکت می‌کنیم، اظهار داشت: ما بر این باوریم که برای چنین وضعیتی (قطع روابط روسیه با اتحادیه اروپا) آماده هستیم.

 

وی افزود: ما در صورتی که یک باردیگر ببینیم (در گذشته بارها شاهد بودیم) که اگر در حوزه ای روسیه را تحریم می‌کنند و ریسک و خطر برای اقتصاد این کشور از جمله در حساس‌ترین عرصه‌ها ایجاد می‌کنند، چنین واقعه ای رخ خواهد داد.

 

وزیر خارجه روسیه گفت: ما نمی‌خواهیم خود را از امور جهانی منزوی کنیم اما برای چنین وضعیتی باید آماده شویم. این مصداق ضرب المثل روسی است که می گوید اگر صلح می‌خواهی باید برای جنگیدن آماده شوی.

 

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته گذشته به مسکو سفر و با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار کرد.

 

وزیر امور خارجه روسیه در آن دیدار گفت: مساله اصلی که با آن برخورد می کنیم نبود روابط مناسب بین روسیه و اتحادیه اروپا – دو بازیگر عمده در منطقه اوراسیا – است.

 

لاوروف روابط روسیه و اتحادیه اروپا را دشوار خواند و با بیان اینکه ما به همه سوالات شما پاسخ می‌دهیم و در این دیدار سعی می‌کنیم شما را ناامید نکنیم، اظهار داشت: ما آماده‌ایم که در دیدار امروز در مورد همه مسائل از جمله مسائل منطقه ای گفت وگو کنیم.

 

وی ادامه داد: اما مساله اصلی که با آن برخورد می‌کنیم، نبود روابط مناسب بین روسیه و اتحادیه اروپا – دو بازیگر عمده در منطقه اوراسیا – است. این وضعیت ناسالم بوجود آمده سودی برای هیچ کس به همراه ندارد.

 

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: بحث ها و گفت وگوهای متضاد ما درباره مسائل بین المللی یا نگرانی ها و ایرادهای متقابل نمی‌تواند جایگزین رویکرد منظم و جامع دو طرف و همکاری های روسیه و اتحادیه اروپا شود که قبلا وجود داشت و بروکسل آن را بطور یکجانبه از بین برد.

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تهدید به وضع تحریم ها علیه مسکو گفت که روسیه گفتمان سازنده با اروپا را نمی‌پذیرد.

 

بورل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اخراج سه دیپلمات اروپایی نشان داد که روسیه نمی‌خواهد از فرصت گفتمان سازنده با اتحادیه اروپا استفاده کند.

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  به تصمیم های پیش روی اروپایی‌ها اشاره کرد و ادامه داد که کشورهای عضو در مورد گام‌های بعدی تصمیم خواهند گرفت و قطعا این گام ها می‌تواند شامل تحریم‌ها شود.

 

روابط روسیه و اتحادیه اروپا تیره است و این اتحادیه از سال ۲۰۱۴ تاکنون دهها بسته تحریم‌های اقتصادی و مالی در مورد روسیه وضع کرده و شماری از شهروندان و مقامهای روس را تحریم کرده است.

آمریکا ده‌ها میلیون دلار بنزین ایران را فروخت؛ نفتکش توقیفی دیگر در راه

سخنگوی وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام کرد فروش بیش از یک میلیون بشکه سوخت مصادره‌ای ایران به پایان رسیده و عواید آن به بنیاد قربانیان تروریسم در آمریکا خواهد رسید. مایک رایموندی اعلام کرد یک نفتکش دیگر که هفتهٔ گذشته توقیف‌ شده و حامل نفت ایران است در راه رسیدن به بنادر آمریکاست.

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, عراق, ونزوئلا

نهادهای حامی برنامه موشکی ایران تحریم می‌شوند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا برجام را سکویی برای کسب توافقهای بعدی خواند و به صراحت گفت که واشنگتن نهادهایی را که از برنامه موشکی ایران حمایت می کنند، تحریم خواهد کرد.  

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, کره شمالی, مذاکرات اتمی, مصاحبه و گفتگو

اتحادیه آفریقا: آمریکا به تحریم و محاصره کوبا پایان دهد

اتحادیه آفریقا تحریم و محاصره اقتصادی، تجاری و مالی تحمیلی علیه کوبا که دستور العمل اجرایی آن را جان اف کندی رئیس جمهوری وقت آمریکا در سال ۱۹۶۲ امضا کرده است، محکوم کرد و خواستار پایان این تحریم و محاصره شد.

ادامه

اتحادیه آفریقا, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا