پکن: میزان بودجه نظامی درخواستی در آمریکا، نشانه اختلال روانی است

سخنگوی وزارت دفاع چین ضمن رد لفاظی‌های واشنگتن علیه پکن، میزان بودجه نظامی درخواستی واشنگتن از کنگره آمریکا را نشانه «اختلال روانی» دانست.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق آسیا, میلیتاریسم

مخالفت حزب سوسیال دموکرات آلمان با هدف ناتو برای افزایش بودجه نظامی

رئیس فراکسیون حزب دولتی سوسیال دموکرات آلمان خواستار رویگردانی از محقق کردن هدف مد نظر ناتو برای افزایش بودجه نظامی به ۲ درصد تولید ناخالص ملی شده و در این راستا از مواضع حزب سبز حمایت کرد.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, جهان, خبر, روسیه, غرب اروپا, میلیتاریسم, ناتو

قدرت نظامی چین چالشی برای آمریکا

اگرچه چین در حال حاضر رتبه سوم قدرت نظامی جهان را دارد اما این کشور هم اکنون نیز در برخی از شاخص ها مانند کشتی سازی از آمریکا جلو است و در نظر دارد تا اواسط قرن جاری به یک ارتش «مدرن و در کلاس جهانی» تبدیل شود.

ادامه

امریکا, جهان, چین, روسیه, گزارش, میلیتاریسم

مسکو: تصمیم اتمی لندن ضربه جدی به مفهوم کنترل تسلیحات است

معاون وزیر خارجه و سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در اظهارنظرهای جداگانه تصمیم انگلیس برای گسترش زرادخانه اتمی خود را به شدت محکوم و چنین اقدامی را مخل امنیت جهان توصیف کردند.

ادامه

انگلستان, جهان, روسیه, غرب اروپا, میلیتاریسم

هشدار مسکو به آمریکا درباره افزایش تنش میان کشورهای هسته‌ای

مسکو به واشنگتن هشدار داد که تشدید عامدانه تنش میان کشورهای هسته‌ای منجر به وقوع یک سری پیامدهای خطرناک خواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت:‌ ما با تاسف شاهد تداوم تلاش‌های آمریکا در مخدوش کردن روابط بین آمریکا و روسیه با اتهامات واهی و جدید علیه مسکو و تکرار عجولانه این اتهامات توسط کشورهای عضو ناتو هستیم. جامعه غرب بار دیگر روسیه هراسی را با موضوع “هکرهای روس” و این بار با ادعای هک شبکه‌های کامپیوتری آغاز کرده است.

 

وی افزود: روسیه به این روش‌های آمریکا (متهم سازی برای اعمال تحریم‌های جدید) عادت کرده است اما دامن زدن عامدانه تنش میان کشورهای هسته‌ای و در عرصه بین‌المللی روشی خطرناک است. کانادا و دیگر کشورهای اروپایی وفادار به آمریکا و مدعی هژمونی جهانی باید در این باره درست فکر کنند.

 

ریابکوف همچنین ادامه داد، واشنگتن با متهم کردن روسیه به انجام حملات سایبری، تلاش می کند تا افسانه دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را حفظ کرده و توجیهات بیشتری را برای تحریم ها علیه روسیه ایجاد کند.

ایسنا

افشاگری تارنمای ووکس؛ پیمان‌شکنی ترامپ، علت توقف گفت و‌گو‌های کره شمالی است

تارنمای خبری آمریکایی «ووکس» در گزارشی فاش ساخت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در دیدارش با رهبر کره شمالی، به او وعده امضای اعلامیه پایان جنگ کره را داده، اما به این وعده عمل نکرده و موجب توقف گفت و گوها میان دو کشور شده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

آمریکا در خاک آرژانتین دست‌کم سه پایگاه‌های نظامی احداث می‌کند

به نقل از السومریه‌نیوز، روزنامه مکزیکی «آریستگو نوتیسیاس» به نقل از منابع آگاه نوشت، «مائوریسیو مکری» رئیس‌‌جمهوری آرژانتین موافقت کرده است که ایالات متحده دست‌کم سه پایگاه نظامی در این کشور احداث کند.

ادامه

ارژانتین, امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, میلیتاریسم