وزارت دفاع روسیه از انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در ادلب سوریه خبر داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای هوا-فضای این کشور دو پایگاه شبه‌نظامیان در استان ادلب سوریه را که در گلوله‌باران مواضع ارتش سوریه در این استان دخیل بودند، از بین بردند. به گزارش ایسنا، دریاسالار «وادیم کالیت»، مقام ارشد وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای هوا-فضای این کشور روز پنجم مارس دو پایگاه شبه‌نظامیانی را ... وزارت دفاع روسیه از انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در ادلب سوریه خبر داد

ادامه

آمریکا, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, روسیه, سوریه

لاوروف: افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه در اوکراین حضور دارند

وزیر خارجه روسیه گفت، افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه به غیر از مزدوران این کشورها در اوکراین حضور دارند. به گزارش روز شنبه ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت، سرگئی لاوروف طی سخنرانی در یک گردهمایی دیپلماسی در آنتالیا ضمن اعلام این مطلب افزود: قبل از کودتا در اوکراین، صدها نفر از شهروندان آمریکایی در وزراتخانه‌های ... لاوروف: افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه در اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ترکیه, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, فلسطین

درخواست دوباره نمایندگان مجلس عراق برای پایان دادن به حضور نظامیان آمریکا

بیش از ۱۰۰ نماینده عراقی در نامه‌ای به رئیس مجلس این کشور، خواستار تشکیل جلسه ای فوق‌العاده برای تصویب قانون جدید جهت خروج نیروهای نظامی خارجی از کشورشان شدند. به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه العهد لبنان، این تعداد از نمایندگان عراق با امضای این نامه، خواستار تصویب قانون جدید و فعال‌سازی مصوبه قبلی ... درخواست دوباره نمایندگان مجلس عراق برای پایان دادن به حضور نظامیان آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اشغالگری, ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, سوریه, عراق

نیروی هوایی آمریکا ۸۵ هدف را در عراق و سوریه مورد حمله قرار داد

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که ایالات متحده جمعه شب بیش از ۸۵ هدف متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای وابسته به آن در عراق و سوریه را در چارچوب حملات تلافی جویانه به خاطر حمله به پایگاه نظامی خود در اردن، مورد حمله قرار داد. به گزارش اسپوتنیک، این فرماندهی ... نیروی هوایی آمریکا ۸۵ هدف را در عراق و سوریه مورد حمله قرار داد

ادامه

آمریکا, اردن, ایران, جهان, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, عراق

اینترسپت: فرمان آماده‌باش نیروهای آمریکایی برای اعزام به اسرائیل صادر شده بود

به‌رغم انکار کاخ سفید، اسنادی که به‌تازگی افشا شده نشان می‌دهد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) آماده اعزام نیروهای نظامی برای پشتیبانی از جنگ اسرائیل علیه غزه بوده است. به گزارش ایرنا، تارنمای خبری اینترسپت دیروز (۱۰ بهمن) و بر اساس یکی از گزارش های داخلی ماه جاری (میلادی) نیروی هوایی آمریکا خبر داد که ... اینترسپت: فرمان آماده‌باش نیروهای آمریکایی برای اعزام به اسرائیل صادر شده بود

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, دخالت نظامی, عراق, فلسطین, گزارش

هشدار سناتورهای روس به آمریکا درباره ماجراجویی نظامی در ونزوئلا

سناتورهای روس معتقدند، اگر تهدید “ترامپ” درباره اعزام نیروی نظامی به ونزوئلا واقعا تحقق یابد، ضربه دیگری به اعتبار آمریکا وارد شده، جنبش پارتیزانی قدرتمندی در ونزوئلا براه افتاده و واشنگتن بهای سنگینی بابت این اقدام خواهد پرداخت.

 

به گزارش تسنیم، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو نوشت: “ولادیمیر جباروف” نائب رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه معتقد است که آمریکا با وجود تهدید صورت گرفته، بعید است دست به ماجراجویی نظامی در ونزوئلا زده و واقعا نیروهای نظامی خود را به این کشور اعزام کند.

 

“دونالد ترامپ” رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی تایید کرد که اعزام نیروهای نظامی به ونزوئلا “یکی از گزینه‌های” مطرح است.

 

جباروف گفت: «من فکر نمی‌کنم که واشنگتن دست به چنین ماجراجویی نظامی بزند، چرا که در این صورت در ونزوئلا جنبش پارتیزانی قدرتمندی علیه آمریکا بوجود خواهد آمد و حتی داوطلبانی از سایر کشورهایی که از “نیکلاس مادورو” حمایت می‌کنند نیز به این جنبش خواهند پیوست.»

 

به عقیده این سناتور، سخنان ترامپ در این باره تنها با هدف تلاش برای سوق دادن نیروهای مسلح ونزوئلایی برای پیوستن به رهبر مخالفان صورت گرفته است. وی افزود: «احتمالا سخنان ترامپ در باره اعزام نظامیان، یکی دیگر از اظهارات جنجالی وی برای دادن مانور سیاسی است که امروز یک حرف را زده و فردا آن را عوض می‌کند.»

 

“فرانتس کلینتسویچ” عضو ارشد کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون (سنای) روسیه نیز یادآور شده، آمریکا اگر واقعا بخواهد، می‌تواند از قدرت نظامی علیه ونزوئلا استفاده کند و هیچ ترسی هم از وارد شدن ضربه دیگری به اعتبار این کشور ندارد.

 

این سناتور یادآور شد: «از دست‌دادن بیشتر اعتبار هم مانع از دخالت نظامی آمریکا در ونزوئلا نخواهد شد، اگر آنها واقعا قصد مداخله نظامی در ونزوئلا را داشته باشند. البته مسلما چنین تصمیمی تنها باعث وخامت بیشتر اوضاع خواهد شد. ولی واقعیت این است که ترامپ، رئیس جمهوری کنونی آمریکا فردی کاملا تندمزاج و بی‌طاقت است و همیشه به دنبال جنجال آفرینی و دردسر می‌گردد.»

 

کلینتسویچ در عین حال گفت: «در شرایط کنونی اعزام نیروی نظامی به ونزوئلا آخرین گزینه آمریکا خواهد بود. آنها فعلا از رهبر مخالفان ونزوئلا حمایت سیاسی و مالی می‌کنند و تمرکز خود را، همانطور که در عراق عمل کردند، به روی افسران رده بالای ارتش ونزوئلا قرار داده‌اند.»

 

به عقیده وی، آمریکا در صورت اعزام نظامیانش به ونزوئلا، برای مدت زمان طولانی در آنجا باقی نخواهد ماند و در صورت پیروزی هم تاریخ دیر یا زود آمریکا را مجبور خواهد کرد تا بهای چنین اقدامی را بپردازد، همانطور که در گذشته این اتفاق افتاده است.

 

الحاق نیروهای داوطلب مردمی به ارتش ونزوئلا

 

به گزارش مهر به نقل از ایتارتاس، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا از تشکیل واحدهای مردمی در ارتش این کشور خبر داد.

 

وی در توییتی که در این باره منتشر کرد، نوشت: دستور دادم که نیروهای داوطلب مردمی نیز مانند سربازان در زمره نیروهای مسلح ونزوئلا گنجانده شوند.

 

مادورو افزود: اگر طالب صلح هستید، باید آماده حراست از آن نیز باشید.

 

به گفته مادورو، طی ماه‌های آینده بیش از ۵۰ هزار واحد شبه ‌نظامی مردمی تشکیل خواهد شد و تا ماه می شمار داوطلبین نیروهای مسلح به ۲ میلیون نفر خواهد رسید.

 

گفتنی است حدود ۱۱ روز پیش، خوان گوایدو رئیس کنگره ملی ونزوئلا با برخورداری از حمایت واشنگتن، خود را رئیس جمهوری این کشور آمریکای لاتین معرفی و مادورو را فاقد صلاحیت برای ادامه نقش قانونی خود معرفی کرد.

 

این درحالی است که گوایدو از ارتش ونزوئلا نیز خواسته تا به مادورو پشت کند.

 

همزمان، آمریکا با اعمال تحریم علیه صنعت نفت ونزوئلا، از فشار اقتصادی به عنوان ابزاری برای واداشتن مردم به همراهی با گوایدو استفاده می‌کند.