بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

هشدار سازمان بهداشت جهانی؛ جان بیش از ۲ میلیون یمنی در الحدیده در معرض خطر است

شبکه خبری الجزیره روز یکشنبه گزارش داد : رئیس سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای با اشاره به تشدید درگیری در اطراف الحدیده، نسبت به عواقب خطرناک آن بر زندگی ، بهداشت و رفاه دو میلیون و۶۰۰ هزار یمنی ساکن این شهر و اطراف آن و در سطح وسیع تر مردم یمن هشدار داد.

 

‘تیدروس ادهانوم’ افزود: بندر الحدیده شریان اصلی زندگی در یمن است به طوری که بیش از ۷۰ درصد مواد غذایی، دارویی و کمک های بهداشتی از این طریق، وارد کشور می شود.

 

سازمان بهداشت جهانی، از طرف های درگیر در یمن خواست از بندر الحدیده حفاظت کنند و اجازه دهند به فعالیتش ادامه دهد.

 

الجزیره افزود: سازمان ملل که ابزارهای دیپلماتیک آن در ممانعت از حمله به الحدیده شکست خورده است بیم آن دارد که درگیری‌ها منجر به فلج شدن زندگی بیشتر یمنی‌ها شود ، زیرا زندگی ۲۲ میلیون یمنی به خدمات و کالاهایی که وارد این بندر می‌شود بستگی دارد و در صورت ادامه درگیری‌ها ۸.۴ میلیون یمنی در معرض گرسنگی قرار می‌گیرند.

 

سازمان دیده بان حقوق بشر نیز هشدار داد عملیات نظامی در بندر الحدیده، عواقب ویرانگری بر غیر نظامیان دارد.

 

این سازمان در گزارش خود از طرف های درگیر خواست با توقف خشونت ، خسارت به غیر نظامیان را تقلیل داده به خانواده ها فرصت فرار به مکان های امن را دهند و امداد رسانی به آن ها در سراسر یمن را تسهیل کنند.

 

سازمان حمایت از کودکان یمن (السیاج) نیز از دولت مستعفی این کشور و سازمان های امداد رسانی خواست برای نجات جان صدها محاصره شده در ساحل تهامه در جنوب شهر الحدیده اقدام فوری کنند.

 

این سازمان با صدور بیانیه ای از طرف های درگیر خواست زمینه خروج غیرنظامیان تحت محاصره در روستای الدریهمی که بیشتر افراد آن کودک و زن هستند را فراهم و به غیرنظامیان آسیب دیده از جنگ کمک رسانی کنند.

 

بر اساس این بیانیه صدها نفر همچنان در روستاهای مناطق درگیری تحت محاصره قرار دارند .

ایرنا

گاردین؛ تبانی غرب در تجاوز به الحدیده به‌طور فضاحت‌باری برملا شده است

روزنامه گاردین انگلیس در سرمقاله خود نوشت، عملیات ائتلاف عربی در الحدیده با تسلیحات ساخت انگلیس، آمریکا و فرانسه و با آموزش‌ها و مشورت‌های نظامی غربی انجام می‌شود، نه تنها افسران انگلیس و آمریکا در اتاق فرماندهی حملات هوایی حضور دارند بلکه به نوشته روزنامه فرانسوی “لوفیگارو” نیروهای ویژه فرانسه نیز در خاک یمن هستند.

ادامه

امارات, امریکا, انگلستان, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, سوئد, عربستان سعودی, فرانسه, یمن

الجزیره: فرودگاه الحدیده همچنان در کنترل انصارالله یمن است

شبکه خبری ‘الجزیره’ با انتشار تصاویری از فرودگاه بندر ‘الحدیده’ یمن اعلام کرد که این فرودگاه همچنان در کنترل نیروهای ‘جنبش انصار الله’ است، هر چند که درگیریها در نزدیکی این مکان ادامه دارد.

ادامه

امارات, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی, یمن

«برنی سندرز»، «مایک لی» و «کریس مورفی» سه سناتورهای آمریکایی خواستار اِفشای کامل نقش پنتاگون در جنگ یمن شدند

سه تن از سناتورهای آمریکا از وزارت دفاع این کشور خواستند تا بی درنگ حدود و ثغور حمایت نظامی آمریکا از ائتلاف تحت رهبری عربستان را در حمله به شهر «الحدیده» یمن اعلام کند.

ادامه

امریکا, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی, یمن