عراق خواستار از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا شد

مقام‌های عراقی می‌گویند که دولت بغداد درخواستی را برای از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا و همچنین موضوع خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، به واشنگتن ارسال کرده است.

ادامه

امریکا, ایران, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق

بمباران یوگسلاوی «لکه ننگ» ناتو است که هرگز پاک نخواهد شد!

وزیر کشور صربستان به مناسبت بیست و دومین سالگرد بمباران این کشور از سوی نیروهای ناتو گفت: صربستان هرگز آن جنایت را فراموش نکرده و به دنبال عدالت است.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, جنایات جنگی, حقوق بشر, دخالت نظامی, دیدگاه, سازمان ملل, صربستان, ناتو, یوگوسلاوی

رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

با گذشت ۱۰ سال از آغاز توطئه غرب و در رأس آن آمریکا علیه سوریه به خاطر ذخایر نفت و گاز این کشور، امروز شاهد آن هستیم که مقاومت ملت و ارتش سوریه این توطئه را خنثی کرده و ملت سوریه در داخل و خارج این کشور نسبت به این توطئه‌ها برای تجزیه کشورشان آگاه ... رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

ادامه

استعمار, اسراییل, اقتصادی, امریکا, انگلستان, تروریسم, حقوق بشر, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, مقاله

مسکو و دمشق: غرب دنبال غارت سوریه است نه مبارزه با تروریسم

دولت‌های روسیه و سوریه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که هدف غرب و آمریکا در سوریه غارت منابع آن است نه مبارزه با تروریسم.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, تجاوز نظامی, تحلیل, تروریسم, تشنج‌ زایی, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه

هشدار روسیه نسبت به وقوع جنگ هسته‌ای

وزارت امور خارجه روسیه در خصوص وقوع آغاز جنگ هسته ای هشدار داد.

 

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف‌، معاون وزیر خارجه روسیه اظهار کرد: ما نگران وضعیت پیرامون پیمان منع جامع آزمایش‌ هسته‌ای هستیم. آمریکا بعد از مطرح کردن اتهامات غیرموجه در حق ما مبنی بر نقض این پیمان در جهت حفظ آمادگی سایت‌های خود برای ازسرگیری این قبیل آزمایش‌ها تلاش می‌کند.

 

وی اضافه کرد: وضعیت در زمینه ثبات استراتژیک جهانی رو به نامساعد شدن است و خطر وقوع جنگ هسته‌ای وجود دارد.

 

ریابکوف خاطرنشان کرد، وضعیت در زمینه ثبات استراتژیک رو به بدتر شدن است و متاسفانه این حقیقتی بی‌مناقشه است خطرات نیز زیاد می‌شوند و خطر وقوع جنگ هسته‌ای وجود دارد حتی اگر هیچ کس قصد ورود به نزاع هسته‌ای را نداشته باشد.

 

وی در همایشی امنیتی در مسکو گفت: ما شاهد انفجارهای منفی طی سال‌های اخیر به طور خاص هستیم و رویکردهای شرکای غربی ما منفعلانه‌تر و در برخی مواقع بسیار خصمانه‌تر شده‌اند.

 

ریابکوف افزود، شرکای غربی در عملکرد کانال‌های مذاکراتی مانع‌تراشی می‌کنند و به تخریب ساختار نظارت بر تسلیحات ادامه می‌دهند.

 

این دیپلمات روسیه خاطرنشان کرد، آمریکا به تاکتیک “تاخیر و کند عمل کردن” در مساله تمدید معاهده سلاح‌های هجومی استراتژیک “استارت” ادامه می‌دهد و آمادگی از خود برای بحث مشکلات پیرامون آن نشان نداده است.

 

وی درباره شروط کاهش سلاح‌های هسته‌ای گفت، روسیه معتقد است کاهش سلاح‌های هسته‌ای بدون اعمال محدودیت در زمینه دفاع موشکی غیرممکن است.

 

ریابکوف خاطرنشان کرد: ما در زمینه کنترل سلاح به حدی رسیده‌ایم که از این پس باید توانمندی‌های هسته‌ای کشورهای دیگر که این سلاح‌ها را دارند، به طور کامل مد نظر بگیریم.

 

وی ادامه داد، روسیه هیچ موشک میان‌برد یا کوتاه بردی را بعد از فروپاشی پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (آی ان اف) آزمایش نکرده در حالیکه اقدام به آزمایش موشک زمین پایه کروز با استفاده از آتش‌بار MK-41 آن هم تنها ۱۶ روز بعد از پایان اجرای این پیمان در دوم اوت گذشته کرده است.

 

این در حالی است که سازمان اطلاعات آمریکا معتقد است، موشک‌های کروز روسیه که بردی نامحدود داشته و با سوخت هسته‌ای کار می‌کنند و خیلی زودتر از آنچه برنامه‌ریزی شده‌اند، به خدمت گرفته خواهند شد.

 

جنگ‌افروزان ایالات‌متحده و ناتو، شریک‌هایی مشتاق در آلمان می‌یابند

در حالی که زخم‌زبان‌ها، توییت‌ها، و گردهمایی‌های نژادپرستانه آقای ترامپ هر روز در صدر خبرهای رسانه‌های ایالات‌متحده قرار می‌گیرند، مردم این کشور را به‌خاطر ندیدن کوشش نیروهای راست‌گرا به‌منظور دست‌یابی به درجه‌ای از نظامی‌گری و جنگ‌افروزی در سراسر جهان- و به‌ویژه اینجا در اروپا که دامنه آن از آنچه تا اکنون مشاهده شده فراتر رفته ... جنگ‌افروزان ایالات‌متحده و ناتو، شریک‌هایی مشتاق در آلمان می‌یابند

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, افغانستان, المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, ناتو, هلند

وضعیت جنگی بین پکن و واشنگتن

پیتر بینارت، استاد دانشگاه نیویورک در مجله آتلانتیک با اشاره به تهدید قریب‌الوقوع چین برای منافع ملی آمریکا، دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان را به تفریط و افراط در برخورد با این مساله متهم کرد.

ادامه

اتحاد شوروی, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, رویارویی نظامی, شرق آسیا, کانادا

روسیه؛ تمرکز نیروهای نظامی در منطقه خلیج فارس به‌قدری بالاست که منطقه در آستانه درگیری قراردارد

معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به ادعای «دونالد ترامپ» در خصوص هدف قرار گرفتن یک پهپاد ایرانی از سوی آمریکا، گفت که منطقه در آستانه درگیری نظامی قرار دارد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر