هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

هشدار روسیه در مورد استقرار تجهیزات نظامی آمریکا نزدیک میدان نفتی رمیلان سوریه

نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه نسبت به استقرار تجهیزات نظامی آمریکا نزدیک یک میدان نفتی سوریه هشدار داد.

 

«میخاییل بوگدانف» روز جمعه به خبرنگاران گفت: استقرار تجهیزات نظامی آمریکا در نزدیکی میدان نفت واقع در استان حسکه سوریه منجر به تشدید تنش‌ها در این کشور می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم از استقرار تجهیزات نظامی آمریکا نزدیک این میدان نفتی استقبال کنیم، اظهار داشت: برعکس این اقدام منجر به تشدید تنش‌ها می‌شود که هیچکس به آن نیاز ندارد.

 

روز پنجشنبه خبرگزاری دولتی سانا سوریه از استقرار تجهیزات نظامی آمریکا در میدان نفت رمیلان سوریه خبر داد.

 

آمریکا در اقدامی غیرقانونی منابع نفتی سوریه را در اختیار گرفته و قصد دارد شرکت‌های آمریکایی را برای استخراج نفت سوریه به این کشور بیاورد. اقدامی که با انتقادهای زیادی روبرو شده است.

 

پنتاگون روز شش آبان اعلام کرد واشنگتن با هر تلاشی برای خارج کردن میدان‌های نفتی سوریه از کنترل شبه نظامیان سوری مورد حمایت آمریکا به شدت مقابله خواهد کرد. ارتش آمریکا نیز هفته گذشته اعلام کرد به منظور جلوگیری از کنترل اعضای باقیمانده داعش یا دیگر گروه‌ها بر میدان‌های نفتی سوریه در حال تقویت مواضع خود در این کشور از جمله اعزام شماری از نیروهای مکانیزه است.

 

مقام‌های روسیه در یک ماه اخیر بارها از این اقدام آمریکا انتقاد کرده و آن را راهزنی بین‌المللی خوانده‌اند که مغایر با قوانین بین‌المللی است.

 

بوگدانف در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران گفت که مساله حضور نظامی خارجی غیرقانونی و تامین شرایط برای توقف اقدامات نظامی در سوریه موضوعات مهم مذاکرات در فرمت آستانه خواهد بود که روز ۱۰ ماه دسامبر (۱۹ آذر ماه) در نورسلطان برگزار می‌شود.

ایرنا

پوتین: کُردهای سوری به پلیس نظامی روسیه کمک می‌کنند

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد کردهای سوری نه تنها رفتار مناسبی با پلیس نظامی روسیه دارند، بلکه بخشی از دستاوردها در امتداد مرزهای سوریه-ترکیه نیز مرهون حمایت آنها است.

ادامه

ترکیه, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, سوریه

تلویزیون اسرائیل: نتانیاهو خطری برای تل‌آویو است

شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل امروز (شنبه) اعلام کرد، نخست وزیر این رژیم به خطری برای تل آویو تبدیل شده است و احتمال دارد وجهه خارجی اسرائیل را خدشه‌دار کند، چرا که برای باقی ماندن در قدرت، آماده است حزب لیکود را قربانی کند.

ادامه

اسراییل, جهان, خبر, خبر رسانی

شبکه خبری الجزیره؛ چرخش موضع آمریکا در لیبی برای چیست؟

پس از ورود روسیه به درگیری‌های لیبی و حمایت از نیروهای موسوم به “ارتش ملی” آمریکا در خصوص منافع خود و همپیمانان اروپایی‌اش احساس خطر کرده و اکنون تلاش دارد با خاتمه دادن به جنگ و درگیری در لیبی به نفوذ روسیه پایان داده و منافعش را حفظ کند.

ادامه

امارات, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال افریقا, لیبی, مصر