«آری به صلح! نه به ناتو!»

هفتهٔ پیش هفتاد و پنجمین سالگرد پایه‌گذاری تشکیلات نظامی-امنیتی «سازمان پیمان اطلس شمالی» یا همان «ناتو» بود. این روزها نظامی‌گرایان و ‏جنگ‌طلبان امروزی، و در پیشاپیش آنها آمریکا، با پرده‌پوشی جنایت‌های گذشته و اکنون ناتو، سه ربع ‏قرن موجودیت این ائتلاف نظامی تجاوزکار را جشن می‌گیرند. هفتاد و پنج سال پیش، در روز ۴ آوریل ... «آری به صلح! نه به ناتو!»

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, استعمار, افغانستان, امپریالیسم, اوکراین, جهان, حقوق بشر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوئد, سودان, سوریه, سوسیالیسم, شرق اروپا, صلح, عراق, غرب اروپا, فاشیسم, فنلاند, کمونیسم, گرسنگی, لیبی, مالی, مقاله, نئونازیسم, ناتو, یوگوسلاوی

یک منطقه دیگر دونتسک به تصرف نیروهای روسیه در آمد

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، نیروهای این کشور کنترل مناطق دیگری از دونتسک را به دست گرفتند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از آزادسازی بخش‌هایی از جمهوری دونتسک خبر داد. وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد کهیگان‌های نظامی این کشور شهرک بوگدانوفکا در جمهوری دونتسک ... یک منطقه دیگر دونتسک به تصرف نیروهای روسیه در آمد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

عصبانیت اروپایی‌ها از اصرار آمریکا بر مصادره دارایی‌های روسیه

اتحادیه اروپا از اصرار ایالات متحده بر مصادره دارایی‌های روسیه خشمگین است. به گزارش واشنگتن پست (WP)، مقامات کشور‌های اروپایی نمی‌خواهند دارایی‌های مسدود شده فدراسیون روسیه را مصادره کنند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ به گفته این منابع، اروپایی‌ها بیم آن دارند که توقیف دارایی‌ها نه تنها قوانین بین‌المللی را نقض کند، بلکه اعتماد سرمایه گذاران ... عصبانیت اروپایی‌ها از اصرار آمریکا بر مصادره دارایی‌های روسیه

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, اوکراین, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

شرط ناتو برای ارسال تسلیحات جدید به کی‌یف!

همزمان با تصویب لایحه کمک نظامی ۶۰ میلیارد دلاری برای اوکراین در کنگره آمریکا، یک منبع آگاه از شرط «ناتو» برای تخصیص کمک جدید به کی‌یف پرده برداشت! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، یک منبع آگاه در بروکسل گفت است که کشورهای عضو ناتو به منظور تامین تسلیحات جدید، برای اوکراین شرط ... شرط ناتو برای ارسال تسلیحات جدید به کی‌یف!

ادامه

آمریکا, اوکراین, بلژیک, جنگ نیابتی, جهان, شرق اروپا, گزارش, ناتو

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

هشدار روسیه به‌اوکراین درباره هرگونه ماجراجویی در دریای آزوف

وزارت خارجه روسیه به دولت اوکراین هشدار داده تا از هر نوع ماجراجویی برای تغییر وضعیت دریای آزوف و تلاش برای استقرار پایگاه نظامی در این منطقه خودداری کند،‌ در غیر این صورت، مسئولیت عواقب آن تنها برعهده مقامات کی یف و حامیان غربی آنها خواهد بود.

 

به گزارش خبرگزاری «تاس»، روسیه به اوکراین هشدار می‌دهد تا از هر گونه تلاش برای تغییر وضعیت دریای آزوف که مغایر با حقوق بین‌الملل است، خودداری کند.

 

در بیانیه‌ای که در این رابطه از سوی وزارت امور خارجه روسیه منتشر شده، آمده است: مقامات مسکو برای مذاکرات شفاف و سازنده درباره اوضاع در دریای آزوف آمادگی داشته و از مقامات کییف نیز توقع دارند تا ارتکاب به هر نوع ماجراجویی در جهت ایجاد تغیرات یکجانبه در مرزبندی دریایی در این منطقه که مورد قبول فدراسیون روسیه نباشد،‌ به شدت خودداری کند.

 

وزارت خارجه روسیه هشدار داده است،‌ در غیر این صورت مسئولیت هر نوع وخامت اوضاع احتمالی در منطقه دریای آزوف و تنگه کرچسک تنها برعهده طرف اوکراینی و حامیان خارجی اقدامات تحریک آمیز آنها خواهد بود. در عین حال مسکو تمام اتهامات وارده از سوی کییف درباره اقدامات متجاوزانه و غیرقانونی را تکذیب می‌کند.

 

دیپلمات‌های روسی تاکید کردند که این کشور، برخلاف ادعای دولت اوکراین و مقامات بروکسل، حضور نظامی خود در این منطقه را افزایش نداده و نیروهای مستقر تنها برای تامین امنیت بنادر شبه جزیره کریمه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

وزارت خارجه روسیه یادآور شده که اعلام آمادگی طرف اوکراینی درباره ایجاد پایگاه نظامی- دریایی و همچنین استقرار توپخانه در سواحل دریای آزوف، ‌دقیقا در جهت نظامی شدن این منطقه است. چنین اظهاراتی از سوی مقامات کییف مانع دیگری برای روابط دوجانبه و همچنین آسیب رساننده به منافع امنیت منطقه و بین المللی است.

 

در این بیانیه همچنین از حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از مواضع غیرسازنده و ضدروسی دولت اوکراین به شدت ابراز تاسف شده است.

تسنیم

لاوروف: غرب می‌خواهد بالکان به عرصه جدید مقابله با روسیه تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری «تاس»، “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه معتقد است غرب تلاش مصرانه‌ای از خود نشان می دهد تا منطقه بالکان را به یکی از عرصه‌های مقابله با روسیه تبدیل کند.

ادامه

امریکا, اوکراین, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, صربستان

به‌رغم سیاست ضدروسی کی‌یف، سفر۴ میلیون اوکراینی در نیمه نخست سال جاری به‌روسیه

روزنامه «ایزوستیا»، نوشت: در نیمه نخست سال ۲۰۱۸، تقریبا چهارمیلیون شهروند اوکراینی به روسیه سفر کردند، از این میزان ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر سفرهای شخصی داشته، بیش از ۳۰۰ هزار نفر برای مسائل کاری این سفر را انجام داده و بیش از ۱۳هزار شهروند اوکراینی نیز به عنوان توریست به روسیه سفر کرده‌اند.

ادامه

اوکراین, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا