عراق خواستار از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا شد

مقام‌های عراقی می‌گویند که دولت بغداد درخواستی را برای از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا و همچنین موضوع خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، به واشنگتن ارسال کرده است.

ادامه

امریکا, ایران, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق

بمباران یوگسلاوی «لکه ننگ» ناتو است که هرگز پاک نخواهد شد!

وزیر کشور صربستان به مناسبت بیست و دومین سالگرد بمباران این کشور از سوی نیروهای ناتو گفت: صربستان هرگز آن جنایت را فراموش نکرده و به دنبال عدالت است.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, جنایات جنگی, حقوق بشر, دخالت نظامی, دیدگاه, سازمان ملل, صربستان, ناتو, یوگوسلاوی

رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

با گذشت ۱۰ سال از آغاز توطئه غرب و در رأس آن آمریکا علیه سوریه به خاطر ذخایر نفت و گاز این کشور، امروز شاهد آن هستیم که مقاومت ملت و ارتش سوریه این توطئه را خنثی کرده و ملت سوریه در داخل و خارج این کشور نسبت به این توطئه‌ها برای تجزیه کشورشان آگاه ... رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

ادامه

استعمار, اسراییل, اقتصادی, امریکا, انگلستان, تروریسم, حقوق بشر, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, مقاله

مسکو و دمشق: غرب دنبال غارت سوریه است نه مبارزه با تروریسم

دولت‌های روسیه و سوریه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که هدف غرب و آمریکا در سوریه غارت منابع آن است نه مبارزه با تروریسم.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, تجاوز نظامی, تحلیل, تروریسم, تشنج‌ زایی, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه

هشدار روزنامه آمریکایی به واشنگتن نسبت به توان جنگی روزافزون روسیه و چین

روزنامه «فارین پالیسی» آمریکا به واشنگتن نسبت به قدرت روسیه و چین برای استفاده از تکنولوژه پیشرفته برای انجام حملات دقیق و ویرانگر به پایگاه‌های نظامی آمریکا و سیستم‌های لجستیکی آنها و حتی علیه اراضی این کشور هشدار داد.

 

روزنامه فارین پالیسی آمریکا طی گزارشی نوشت که پیشرفت محرز و آشکار در زمینه فضا، رباتیک، یادگیری خودکار، چاپ سه بعدی و مواد نانو باعث اختراع انواع جدیدی از موشک‌های نامرئی و هواپیماهای بدون سرنشین نامرئی و کشنده می‌شود که می توانند مسافت‌های طولانی را پرواز کنند و توانایی خنثی‌سازی فعالیت نیروهای دشمن را دارند.

 

این روزنامه در ادامه نوشت که تولید هواپیماهای بدون سرنشین با استفاده از چاپ سه‌بعدی و مواد نانومتری بسیار ارزان‌تر هستند و امکان تجهیز این هواپیماها به نوعی از کلاهک‌های جنگی را فراهم می‌کند که دو برابر کلاهک‌های معولی قوی هستند. همچنین این هواپیماها می‌توانند در آینده از طریق اقیانوس به مسافت‌های دوری پرواز کنند.

 

فارین پالیسی انتشار این تکنولوژی‌ها را عاملی برای منسوخ کردن روش‌های جنگی مدرن آمریکا برشمرد و تأکید کرد که واشنگتن به آسانی و سادگی آماده پاسخ سریع به حمله روسیه و چین در صورت وقوع جنگ بین آنها در آینده نیست و این دو کشور بلافاصله قادر خواهند بود تعداد بی‌شماری از موشک‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین را برای ایجاد آشوب در آمریکا و تخریب زیر ساخت‌ها و انبارهای مهمات و تجهیزات نظامی در پایگاه‌های داخلی و خارجی امریکا به کار گیرند.

 

این روزنامه نوشت که بیشتر تأسیسات نظامی آمریکا فاقد دفاع موشکی یا پناهگاه‌های محافظت‌کننده هستند حال ‌آن‌که هواپیماها و کشتی‌های جنگی در فضای آزاد در کنار یکدیگر قرار دارند و فرماندهی و سربازان تا حد زیادی از طریق ماهواره‌هایی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند که آنها خود نیز در معرض خطر هستند.

 

فارین پالیسی برای غلبه بر این شرایط پیشنهاد استقرار بمب افکن‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین در کشورهای متحد از جمله کشورهای حوزه دریای بالتیک و جنوب دریای چین را که در نزدیکی مرزهای روسیه و چین قرار دارند، ارائه داد.

 

این روزنامه در پایان نوشت: «با وجود این تهدیدها، صنعت دفاعی آمریکا اهتمامی به این موضوع نشان نمی‌دهد، نیروی دریائی نیازمند کشتی‌های بیشتر است نه موشک. نیروی هوایی نیز به جای هواپیماهای بدون سرنشین به جنگنده‌ها و هواپیماهای سرنشین‌دار نیازمند است»

ایلنا

افزایش نگرانی در اسرائیل از احتمال رویارویی نظامی با ایران

برخی از کارشناسان اسرائیلی نسبت به موفقیت‌آمیز بودن راهکار دولت ترامپ در قبال ایران ابراز تردید کرده‌اند. بنیامین نتانیاهو در واکنش به کاهش تعهدات برجامی ایران بار دیگر از تهدید مستقیم اسرائیل توسط این کشور سخن گفته است.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, رویارویی نظامی

ادامهٔ جنگ اقتصادی می‌تواند به فاجعه جنگ نظامی منتهی ‌شود!

با وجود تلاش‌های کادر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و حضور حسن روحانی در سازمان ملل و به‌رغم رایزنی‌های او با سران کشورهای اروپایی و مصاحبه‌های رسانه‌ای هنوز هم گروگان‌گیری اقتصاد ملی کشور ما توسط خزانه‌داری آمریکا ادامه دارد و چشم‌انداز برون‌رفت از این وضعیت به‌چشم نمی‌خورد.

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, جنگ سرد, جهان, خاورمیانه, رویارویی نظامی, عربستان سعودی, مذاکرات اتمی