بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

هشدار دیوان پادشاهی کویت؛ عربستان در کمین است

دیوان پادشاهی کویت در گزارشی به صباح الاحمد جابر الصباح امیر کویت ضمن فاش کردن مقاصد خصمانه عربستان به وی توصیه کرد با استفاده از مرزهای مشترک با عراق نیازهای کشور را تامین کند.

 

روزنامه الاخبار لبنان در این خصوص فاش کرد، امیر کویت گزارشی از دیوان پادشاهی دریافت کرده است که در آن به وی در خصوص مقاصد خصمانه عربستان و احتمال تکرار سناریوی قطر در قبال کویت هشدار داده و به وی توصیه شده است در صورت هرگونه تحریم برای تامین نیازهای کویت به عراق متوسل شود.

 

به نوشته این روزنامه مراجع تصمیم گیر کویت سرگرم ارزیابی اوضاع و تاثیرات احتمالی هرگونه تحریم عربستان علیه کویت هستند و مسئولان این کشور گزارش مفصلی برای امیر کویت تهیه کرده اند که در آن آمده است در صورت تحریم زمینی احتمالی از سوی عربستان با استفاده از بستن مرزهایش با کویت، اولین گام تامین نیازهای مورد نظر کشور از طریق مرزهای مشترک با عراق است.

 

اما در مورد مرزهای دریایی نیز در این گزارش یادآوری شده است که گشایش بندر بزرگ “مبارک” در سال ۲۰۲۱ به کویت امکان دسترسی به یک گذرگاه بسیار مهم دریایی را می دهد.

 

الاخبار به نقل از ناصر الصباح وزیر دفاع کویت نوشت: ابتکار پروژه بندر مبارک برگرفته از اهمیت این منطقه و حساسیت و موقعیت جغرافیایی آن است به ویژه اینکه به بین النهرین و اروند رود نزدیک است.

 

به نوشته این روزنامه حمله احتمالی عربستان به کویت اقتصاد و جهانگردی این کشور را هدف قرار خواهد داد.

 

این در حالی است که بنابر آمار رسمی کویت در سال ۲۰۱۶ پذیرای حدود سه میلیون مسافر از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بود حال آنکه هرگونه تحریم علیه این کشور موجب ممنوعیت سفر به آن خواهد شد از همین رو زیان مالی سنگینی به بخش جهانگردی آن وارد خواهد آورد.

 

اما کویت می تواند به مدیریت مشترک برخی شرکت های عربی با عربستان، امارات و بحرین امیدوار باشد به گونه ای که حجم تبادل تجاری بین این کشورها بسیار بالاست و دیگر اینکه ذخیره ارزی بانک مرکزی کویت بالغ بر ۳۳ میلیارد دلار است و می تواند از سایر ارزها برای مقابله با هرگونه تجاوز عربستان استفاده کند.

تسنیم

کوربین: لندن باید به حمایت از سعودی‌ها در یمن پایان دهد

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس که مخالف دولت محافظه کار این کشور نیز به شمار می رود، در پیامی توئیتری و در واکنش به جنایت اخیر سعودی ها در حمله به اتوبوس حامل کودکان یمنی در صعده نوشت: این تازه‌ ترین جنایت در جنگ تحت هدایت سعودی‌ ها در یمن است؛ جنگی که انگلستان ... کوربین: لندن باید به حمایت از سعودی‌ها در یمن پایان دهد

ادامه

انگلستان, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی, غرب اروپا, یمن

وزارت دفاع یمن: بمبی که کودکان یمنی را هدف قرار داد امریکایی و از نوع MK82 بوده است

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المسیره، مردم یمن به منظور محکومیت جنایت اخیر عربستان سعودی علیه دانش‌آموزان بی‌گناه شهر ضحیان در استان‌های مختلف تظاهرات کردند.

ادامه

امریکا, جنوب غرب آسیا, جهان, حقوق بشر, خبر, عربستان سعودی, یمن

پشت پرده تنش بین عربستان و کانادا فاش شد

مخالفان رژیم سعودی با افشای پشت پرده تنش در روابط ریاض و اوتاوا، دلیل اصلی بروز این تنش را مخالفت وزارت خارجه کانادا با درخواست ولیعهد عربستان اعلام کردند.   حساب کاربری ‘العهد الجدید’ در توئیتر درباره علت اصلی بحران نوشت: وزارت خارجه عربستان از وزارت خارجه کانادا دو موضوع را خواسته بود، یکی اینکه ... پشت پرده تنش بین عربستان و کانادا فاش شد

ادامه

امریکای شمالی, جنوب غرب آسیا, جهان, حقوق بشر, خبر

گاردین: عربستان و اسرائیل با مشارکت انگلیس مردم را می‌کشند

تارنمای روزنامه گاردین نوشت: کشتار مردم غیر نظامی در یمن و سرزمین های فلسطین توسط عربستان و اسرائیل با حمایت و سلاح های انگلیس صورت می گیرد و رسانه ها در برابر آن سکوت کرده اند.

ادامه

اسراییل, انگلستان, جهان, خبر, عربستان سعودی, غرب اروپا, فلسطین