انتقاد شدید گاردین از دخالت‌های لندن در مناقشات بین‌المللی

روزنامه گاردین طی یادداشتی انتقادی، سیاست دخالت دولتمردان انگلیس در امور کشورهای دیگر و ادعای مهار بخشی از موشک‌ها و پهپادهای پرتاب شده ایران علیه اسرائیل را تنها اشتهای سیاستمداران بریتانیا برای حضور در عرصه جهانی قدرت ارزیابی کرد. به گزارش ایرنا به نقل از این روزنامه انگلیسی، در جریان پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل، ... انتقاد شدید گاردین از دخالت‌های لندن در مناقشات بین‌المللی

ادامه

آمریکا, استعمار, اسراییل, افغانستان, اقیانوس هند, انگلیس, اوکراین, ایران, جهان, سودان, سوریه, صلح, عراق, فلسطین, لیبی, یمن

قراردادهای «حجمی» چیست و چگونه استثمار زحمتکشان را تشدید کرده‌ است

استخدام با قراردادهای “حجمی” که تحمیل شرایطی استثماری و وضعیتی دشوار در روند کار به زحمتکشان از ویژگی‌های اساسی‌اش است، در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۱ با این عبارت به کانون صنفی کارفرمایان ابلاغ شد: “بر اساس مادهٔ ۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری- به دستگاه‌های اجرایی اجازه داده می‌‌شود از طریق مناقصه و با عقد قرارداد با ... قراردادهای «حجمی» چیست و چگونه استثمار زحمتکشان را تشدید کرده‌ است

ادامه

استثمار, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, مقاله

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

تجمع اعتراضی پرسنل راه آهن ناحیه اراک به پائین بودن حقوق و مزایا و وضعیت شغلی …

مکان؛ میدان راه آهن مقابل اداره کل این تجمع کارگران اراک طی فراخوانی از قبل داده شده انجام گرفته و باید گفت شرکت های قراردادی حاضر نیستند با قرار داد امضا شده با کارگران کار بکنند و باید گفت این تجمعات و اعتراضات و اعتصابات ادامه خواهد داشت یک منبع کارگری در راه‌آهن اراک به ... تجمع اعتراضی پرسنل راه آهن ناحیه اراک به پائین بودن حقوق و مزایا و وضعیت شغلی …

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

نشت گاز و انفجار کوره آجرپزی در مرودشت، سوختگی بالای۵۰ درصدی ۱۰ کارگر را به دنبال داشت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از وخامت حال ۱۰ مصدوم حادثه امروز انفجار کوره آجرپزی در مرودشت خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ مهرداد شریفی گفت: با اعلام وقوع حادثه، ۴ دستگاه آمبولانس به محل وقوع حادثه اعزام و مصدومان به بیمارستان شهید مطهری مرودشت منتقل شدند. او افزود: با ... نشت گاز و انفجار کوره آجرپزی در مرودشت، سوختگی بالای۵۰ درصدی ۱۰ کارگر را به دنبال داشت

ادامه

افغانستان, ایران, ایمنی, حقوق بشر, حوادث, خبر, کارگران

هشدار دو نماینده مجلس به روحانی در مورد مسئولیت حصر

مسعود پزشکیان و الیاس حضرتی از حسن روحانی خواسته‌اند به وعده خود برای رفع حصر میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی عمل کند. این نمایندگان مجلس اختیارات قانونی رئیس‌جمهور را به او یادآور شدند.

 

مسعود پزشکیان، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، از حسن روحانی خواسته است به عنوان رئیس شورای امنیت ملی به وعده خود در جهت رفع حصر رهبران “جنبش سبز” عمل کند.

 

مسعود پزشکیان که نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است سه‌شنبه ۱۴ فروردین در گفتگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) رفع حصر را “موجب ایجاد وحدت و انسجام ملی” خوانده و با یادآوری وعده‌های حسن روحانی در زمینه رفع حصر، تاکید کرده است که رئیس‌جمهور باید کمک کند تا این گره باز شود.

 

او در این گفتگو تصریح کرده است: «اینطور نیست که فکر کنیم صرفا آزاد شدن این افراد (میرحسین موسوی‌، زهرا رهنورد و مهدی کروبی) و رفع محدودیت‌ها همه مشکلات را حل می‌کند. ما باید قلب بازتری داشته باشیم، این کار ساده نیست. شاید تحمل برخی سختی‌ها و مشکلات و پذیرش برخی سلیقه‌ها ساده نباشد. باید کاری کنیم که تحمل اینها آسان‌تر شود.»

 

پزشکیان با تأکید بر اهمیت “وحدت و انسجام ملی” خواستار شده که سیاستمداران “علیرغم اختلاف سلایق” در جهت وحدت و انسجام ملی گام بردارند. او در ادامه همچنین از “محدودیت‌های آقای خاتمی” هم گله کرده و گفته است: «خاتمی یک فرصت بزرگ برای مملکت است که ما می‌توانیم او را تبدیل به تهدید کنیم. متاسفانه خیلی وقت‌ها فرصت‌ها را به تهدید تبدیل می‌کنیم.»

 

نایب رئیس‌مجلس در ادامه برخورد متفاوت حکومت با محمود احمدی‌نژاد را مطرح کرده و گفته است: «یکی از مواردی که انسجام جامعه را زیر سوال می‌برد، وجود همین سوالات در ذهن مردم است که چرا برخوردهای متفاوت نسبت به خاتمی و احمدی‌نژاد وجود دارد، مردم می‌بینند که ما چه کار می‌کنیم و چطور برخورد می‌کنیم، آنها سوالاتی مستقل از تحلیل ما دارند.»

 

در خاتمه مسعود پزشکیان به حسن روحانی هشدار داده که اگر به وعده‌های خود، از جمله رفع حصر عمل نکند، “مشتری‌های خود را از دست می‌دهد”.

 

“گره از کار فرومانده نظام باز کنید”

 

الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران هم در نامه‌ای سرگشاده به حسن روحانی بر رفع حصر تاکید کرده بود. الیاس حضرتی در نامه‌ای که دوشنبه ۱۳ فرودین منتشر شد، با اشاره به “اختیارات رییس‌جمهوری و بی‌قانونی ادامه‌دار حصر” خطاب به حسن روحانی نوشته است: «جنابعالی با تکیه بر اختیارات قانونی خود و با احساس مسئولیت مضاعف در این زمینه، اقدام به برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای عالی امنیت ملی کنید.»

 

الیاس حضرتی از حسن روحانی خواسته است که در جلسه‌ای فوق‌العاده “تصمیم مناسبی برای رفع حصر و از میان برداشتن محدودیت‌های غیرقانونی حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی” اتخاذ کند و با این اقدام “برای تحقق مطالبات بخش بزرگی از مردم وارد عمل شود”.

 

نماینده مردم تهران در این نامه سرگشاده حصر و محدویت‌های محمد خاتمی را “کار فرومانده نظام” خوانده که گره خورده است و مانع “همگرایی بیشتر میان نیروهای انقلاب و مسئولان نظام با مردم” است.

 

حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۲ وعده داده بود که مشکل حصر را حل خواهد کرد. رئیس جمهوری اسلامی که همزمان رئیس‌شورای امنیت ملی کشور است تا کنون اقدامی مشهود و ثمربخش برای رفع حصر انجام نداده است.

صدای آلمان

۲۴۰ معدنچی اوکراینی در عمق ۱۰۰۰ متری محبوس شدند

به گزارش خبرگزاری تاس، شرکت برق اوکراین، برق معادن منطقه «پرفورمایسکوگول» را که در منطقه لوهانسک و در کنترل کی‌یف قرار دارد قطع کرده است. در اثر این اقدام آسانسورهای معدن از کار افتاده‌اند.

ادامه

اوکراین, جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری

اعتصاب کارکنان راه آهن فرانسه در اعتراض به سیاست‌های نئولیبرالیستی ماکرون

کارکنان بخش حمل و نقل ریلی فرانسه در اعتراض به سیاست‌های کارگری ماکرون با اعلام دو روز تعطیلی و سه روز کار، اعتصاب سه ماه خود را آغاز کردند.   به گزارش دویچه وله، علاوه بر کارکنان قطار فرانسه، اتحادیه‌های کارگری و کارکنان بخش انرژی و جمع‌آوری زباله‌ها نیز در این اعتصاب سه ماهه شر ... اعتصاب کارکنان راه آهن فرانسه در اعتراض به سیاست‌های نئولیبرالیستی ماکرون

ادامه

جهان, حقوق بشر, خبر, فرانسه, کارگری