اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

هشدار دولت چین به‌”اقدامات شدید اقتصادی و نظامی” برای مبارزه با تصمیم آمریکا

چین هشدار داد در صورت تغییر نام دفتر دیپلماتیکش در واشنگتن، اقدامات شدید اقتصادی و نظامی علیه این تصمیم آمریکا اتخاذ می‌کند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ریپابلیک ورلد، دولت بایدن در حال بررسی درخواست تایوان برای تغییر نام دفتر دیپلماتیک تایپه در واشنگتن است. گفته می‌شود چین با این تصمیم مخالف است.

 

بر اساس گزارش ها، چین از این اقدام انتقاد کرده و به دولت آمریکا هشدار داده است که طرح تغییر نام این نمایندگی را ادامه ندهد. گلوبال تایمز، یکی از رسانه‌های تحت حمایت دولت چین در سرمقاله خود هشدار داده است که اگر آمریکا و تایوان برنامه تغییر نام نمایندگی دیپلماتیک تایپه در واشنگتن را پیش ببرند، دولت چین “اقدامات شدید اقتصادی و نظامی” را برای مبارزه با تصمیم آمریکا اجرا خواهد کرد.

 

بر اساس گزارش ها، دولت بایدن درخواست تایوان برای تغییر نام سفارت خود در آمریکا از “دفتر نمایندگی اقتصادی و فرهنگی تایپه” به “دفتر نمایندگی تایوان” را بررسی می‌کند. همچنین گزارش شده است که کورت کمپل، مشاور کاخ سفید نیز از این درخواست حمایت کرده و حتی شورای امنیت ملی و وزارت خارجه نیز از این اقدام حمایت کرده اند.

 

بر اساس گزارش فایننشال تایمز، رئیس جمهور آمریکا هنوز تصمیمی در این باره نگرفته است.

 

از آنجا که دولت چین همیشه معتقد بوده که تایوان بخشی از کشور آن‌ها است، سخنگوی سفارت چین به فایننشال تایمز گفت که آمریکا باید از ارسال پیام اشتباه به استقلال تایوان دست بردارد. آمریکا و تایوان در واکنش به چنین تحولی اظهار نظری نکرده اند.

 

گلوبال تایمز در سرمقاله خود عنوان کرده که تغییر نام دفتر دیپلماتیک به معنای “کنار گذاشتن سیاست آمریکا در مورد چین” است.

 

این رسانه ذکر کرده است که مقامات چینی باید به شیوه‌ای که به لیتوانی پاسخ داده اند واکنش نشان دهند.

 

پیش از این، تصمیم مشابه لیتوانی واکنش دیپلماتیک چین را برانگیخته بود و چین سفیر خود در لیتوانی را فراخواند. این رسانه برخی از روش‌هایی را که چین می‌تواند علیه آمریکا و تایوان اقدام کند، ارائه می‌دهد که شامل اعمال تحریم‌های اقتصادی بر این جزیره است.

چین و افغانستان محور نشست بایدن با سران هند، ژاپن و استرالیا

کمتر از هفت ماه بعد از نشست مجازی سران آمریکا، هند، استرالیا و ژاپن با محوریت مقابله با چین، جو بایدن ۲۴ سپتامبر (دوم مهر) در کاخ سفید از نخست‌وزیران این کشورها میزبانی می‌کند.

ادامه

استرالیا, افغانستان, امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, ژاپن, هندوستان

موضع‌گیری‌های رژیم ولایی و نیروهای سیاسی کشورمان نسبت به رویدادها و تحول‌‌های افغانستان

با اتمام پروژهٔ واگذاری کامل افغانستان به نیروهای اسلام‌گرای طالبان، سیاست‌های راهبردی آمریکا در قبال کشورهای منطقۀ جنوب‌غربی آسیا و هماهنگ با برنامه‌های سیاسی- نظامی‌اش در خاور دور به مرحله‌ای تازه وارد شده‌اند.

ادامه

اسلام سیاسی, اسیای مرکزی, افغانستان, امپریالیسم, امریکا, ایران, پاکستان, ترکیه, جنگ سرد, جهان, خاورمیانه, قطر, مقاله, نئولیبرالیسم, ویتنام

سفیر چین در آمریکا به مقام‌های آمریکایی توصیه کرد ؛ “لطفا خفه شوید”

گزارش شده که سفیر چین در آمریکا به مقام‌های این کشور تاکید کرده اگر تنش‌های اقتصادی بین دو طرف را نتوان به صورت دیپلماتیک حل و فصل کرد، ‌بهتر است که آمریکا ساکت بماند.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

شاهزاده سعودی با تشدید فشار امریکا: زیر بار دیکته آمریکا نمی‌رویم

همزمان با لغو سفر وزیر دفاع آمریکا به ریاض و قصد واشنگتن برای انتشار اسناد محرمانه واقعه ۱۱ سپتامبر، یک شاهزاده سعودی مدعی شد که ریاض زیر بار دیکته هیچ کشوری نمی‌رود.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, خاورمیانه, روسیه, عربستان سعودی, گزارش, یمن