گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رشد بیکاری، بطلان شعارهای ولی‌ فقیه! آمار منتشر شده در پایان سال گذشته خط بطلان دیگری بود بر شعار ولی فقیه یعنی سال “مهار تورم و رشد تولید”، شعاری که می‌بایستی به رشد تولید و اشتغال منجر گردد. طبق آمار منتشر شده توسط مرکز آمار، نرخ متوسط بیکاری در زمستان سال گذشته ۸٫۶ درصد بوده ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی‌های دموکراتیک, اجتماعی, ایران, بازنشستگان, برابری اجتماعی, حقوق بشر, دانشجویی, زنان, سوخت‌بران, سیاسی, فقر, کارگری, کولبری, گزارش, محیط زیست, نئولیبرالیسم, نفتگران, همبستگی

پرتاب ماهواره تصویربرداری با جزئیات بالا “Resurs-P” شماره ۴ به مدار

موشک Soyuz-2.1b ماهواره تصویربرداری بسیار دقیق Resurs-P شماره ۴ را به مدار زمین فرستاد. به گزارش اسپوتنیک، روس کاسموس تصاویری پخش کرد که موشک Soyuz-2.1b روز یکشنبه از کیهان بایکونور پرتاب شد و ماهواره سنجش از دور Resurs-P Earth شماره ۴ را به مدار فرستاد. این ماهواره ۹ دقیقه و ۲۳ ثانیه پس از پرتاب ... پرتاب ماهواره تصویربرداری با جزئیات بالا “Resurs-P” شماره ۴ به مدار

ادامه

جهان, دانش, روسیه, شرق اروپا, گزارش, محیط زیست

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

به کمک هم‌وطنان سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان بشتابیم! با بارش باران‌های شدید و متوالی در سیستان‌وبلوچستان و سرریز شدن آب ذخیره پشت سدها متأسفانه اغلب مناطق استان را سیل دربر گرفت و زندگی مردم استان را با بحرانی سخت روبه‌رو ساخته است. نزدیک به ۲ هزار روستا و چندین شهرستان بر اثر سیلاب‌ها و به‌دلیل آب‌گرفتگی ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, آلمان, آمریکا, اجتماعی, اقتصادی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, فقر, کارگران, کودکان, گزارش

نبودِ شرایط ایمنی و افزایش سوانح کار نتیجهٔ سیاست‌های ضد کارگری مقررات‌زدایی و خصوصی‌سازی است!

فجایع ناشی از نبود بهداشت و ایمنی در محیط‌های کار در عرصه‌های گوناگون تولید، معدن‌ها، پالایش و استخراج نفت و گاز، و فعالیت‌های خدماتی و درمانی را می‌توان هر روز در اخبار ناگوار سوانح کار مشاهده کرد. مصدوم شدن و جان باختن هر روزهٔ کارگران در حین رفت و آمد به محل کار، در محل ... نبودِ شرایط ایمنی و افزایش سوانح کار نتیجهٔ سیاست‌های ضد کارگری مقررات‌زدایی و خصوصی‌سازی است!

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, استبداد, استثمار, ایران, ایمنی, بانک جهانی, بنگلادش, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, سرمایه‌داری, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, محیط زیست, هندوستان

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

هشدار جدی هواشناسی؛ تمامی فعالیت‌های دریایی سیستان و بلوچستان تعطیل شود

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور بالاتر سطح هشدار جوی سازمان هواشناسی کشور گفت: تحلیل تصاویر ماهواره و خروجی نقشه های پیش یابی نشان می دهد که چرخند حاره ای به سواحل جنوب استان نزدیک شده و موجب افزایش ارتفاع موج در ساحل و فراساحل به ۳ تا ۶ متر می شود.

 

محسن حیدری در گفت وگو با ایسنا اظهارکرد: آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و تحلیل تصاویر ماهواره نشان می دهد که کم فشار حاره ای در کمتر از ۲۴ ساعت آینده به چرخند حاره ای (طوفان حاره ای) تبدیل می شود و با حرکت شمال-شمالی غربی به سواحل جنوب کشور نزدیک می شود.

 

وی با بیان اینکه مسیر حرکت چرخندهای حاره ای بسیار متغییر است، افزود: جمع بندی تحلیلی امروز کارشناسان هواشناسی استان و همکاران ما در سازمان هواشناسی این است که چرخند حاره ای پس از تشکیل به سمت سواحل ما حرکت می‌کند و تأثیر زیادی بر سواحل استان دارد.

 

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بارش رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید با سرعت بیش از ۱۱۰ کیلومتربر ساعت، افزایش ارتفاع موج به ۳ متر در ساحل و ۶ متر در فراساحل، بالا آمدن آب و وقوع سیلاب در سواحل و صاعقه جدی ترین پدیده های مخاطره آمیز جوی است که در محدوده فعالیت چرخند روی می دهد.

 

حیدری اضافه کرد: این شرایط اثرات مخاطره آمیزی برای فعالیت های شیلاتی و دریایی ایجاد می‌کند به طوریکه احتمال غرق شدن شناورهای تجاری و صیادی، آسیب دیدن شناورهای مستقر در سواحل، ازبین رفتن قفس های پرورش ماهی و خسارت به تأسیسات شیلاتی زیاد است.

 

وی گفت: توصیه می شود تا زمان فروکش کردن چرخند حاره ای تمامی فعالیت های دریایی ممنوع، و شناورهای بنادر از آب خارج و به مکان امن منتقل شود.

 

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان ادامه داد: اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان به صورت شبانه روزی فعالیت طوفان حاره ای را زیر نظر دارد و هر گونه تغییر در مسیر حرکت و یا تغییر شدت طوفان را در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد کرد.

 

حیدری خاطرنشان کرد: مردم مناطق جنوب استان برای اطلاع از آخرین وضعیت چرخند، هشدارهای جوی سازمان هواشناسی و اداره کل هواشناسی استان را دنبال کنند.

 

 توقف هرگونه فعالیت دریایی

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور نسبت به حرکت چرخند حاره‌ای به سمت دریای عمان هشدار داده و توصیه کرده که هرگونه فعالیت دریا طی این مدت تا عبور این سامانه متوقف و ممنوع اعلام شود.

 

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، ضمن اشاره به اینکه انتظار می‌رود چرخند حاره‌ای که اکنون در غرب اقیانوس هند و هم‌مرز با دریای عرب مستقر است، روز جمعه (۹ مهر) به سمت دریای عرب و سواحل پاکستان حرکت کند، اظهار کرد: این طوفان ادامه فعالیت طوفان حاره‌ای به‌نام «گلاب» است که بر روی خلیج بنگال شکل گرفته بود و تاکنون نام جدیدی برای این سامانه انتخاب نشده است.

 

ضیاییان ضمن بیان اینکه فعالیت این سامانه طی روزهای شنبه و یکشنبه (۱۰ و ۱۱ مهر) در دریای عمان و مناطق ساحلی و دور از ساحل سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: بیشترین شدت فعالیت این سامانه روز شنبه (۹ مهر) مورد انتظار است. در چنین شرایطی افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی تا ۳ متر و در مناطق دور از ساحل تا ۶ متر پیش‌بینی می‌شود.

 

وی در ادامه تشریح کرد: در پی فعالیت این سامانه، وزش باد شدید حدود ۴۰ نات به بالا و وقوع بارش‌های سهمگین بر روی دیای عمان پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی این مدت غرق شدن شناورهای تجاری و صیادی، آسیب دیدن شناورهای مستقر در بنادر صیادی و تاسیسات ساحلی و فراساحلی، از بین رفتن قفس‌های پرورش ماهی و تورهای صیادی، وقوع سیلاب ساحلی و بالا آمدن سطح آب در مجاورت سواحل نیز مورد انتظار است. لازم به ذکر است که کشتی‌ها و شناورهای تجاری و صیادی که می‌خواهند به سمت مسیر فعالیت این سامانه حرکت کنند با خطرات بسیار جدی مواجه خواهند شد.

 

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، توصیه می‌شود طی این مدت کلیه فعالیت‌های دریایی تا عبور این سامانه متوقف و ممنوع اعلام شود و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارت توسط سازمان بنادر و دریانوردی و کلیه نهادها و فعالان دریایی اتخاذ شود.

 

به‌ گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی همچنین درباره فعالیت این طوفان حاره‌ای هشداری قرمز رنگ صادر کرده است. هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار است که در آن پیش‌بینی می‌شود که یک پدیده جوی خسارت‌های وسیعی به دنبال داشته باشد. از این‌رو سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌کند که وارد عمل شوند و اقداماتی را برای کاهش خسارات وقوع پدیده‌های جوی انجام دهند. همچنین در چنین شرایطی پیگیری اخبار هواشناسی و هشدارهای رسمی صادره توسط سازمان هواشناسی کشور توصیه می‌شود.

تظاهرات جوانان جهان برای اقدام فوری در مورد تغییرات آب و هوایی

جوانان سراسر جهان طی تظاهرات در چند شهر جهان خواستار اقدامات فوری در راستای مقابله با تغییرات آب و هوایی و جلوگیری از بروز فجایع زیست محیطی ناشی از تغییرات آب و هوایی شدند.

ادامه

اسکاتلند, المان, اندونزی, انگلستان, ایتالیا, جهان, حقوق بشر, خبر, سوئد, لهستان, محیط زیست

آتشفشان در اسپانیا؛ صدها خانه را زیر گدازه‌های آتش خاکستر کرد + ویدئو

طبق برآورد سامانه کوپرنیک (برنامه اروپایی دیدبانی زمین) فوران گدازه های آتشفشانی در اسپانیا، در مسیر ریزش خود حدود ۲۰۰ منزل مسکونی را علاوه بر صدها هکتار زمین به خاکستر نشاند.

ادامه

اسپانیا, جنوب اروپا, جهان, خبر, محیط زیست, ویدیو

تظاهرات هزاران نفر در اعتراض به نمایشگاه بین‌المللی خودرو در آلمان

شهر مونیخ در جنوب آلمان همزمان با برگزاری بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری جهان صحنه تظاهرات هزاران نفر از طرفداران محیط زیست بود که در مواردی پلیس برای متفرق کردن تظاهر کنندگان از باتوم و اسپری فلفل استفاده کرد.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, المان, جهان, چین, خبر, کارگری, محیط زیست