سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

درخواست بلینکن از چین درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که وزیر امور خارجه این کشور در پاسخ به درخواست همتای آمریکایی خود برای استفاده از نفوذ خود به منظور منصرف کردن ایران از پاسخ به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق، خواستار احترام به استقلال و حاکمیت ایران و ایفای نقش سازنده آمریکا در ... درخواست بلینکن از چین درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, ترکیه, چین, خاورمیانه, سوریه, شرق آسیا, عربستان سعودی, غرب آسیا, گزارش

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

نخست‌وزیر ژاپن در جریان سفر به واشنگتن و دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا طی بیانیه‌ای مشترک «عصر جدیدی از همکاری نظامی» را با هدف مقابله با چین اعلام کردند. به گزارش ایسنا، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید دیدار کرد و در اظهاراتی روابط دو کشور را «غیر قابل شکست» ... توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, اقتصادی, اقیانوسیه, انگلیس, تایوان, جنگ سرد, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, فیلیپین, گزارش

بایدن: درخواست استرالیا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ را بررسی می‌کنیم

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که در حال بررسی درخواست استرالیا از آمریکا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس است. به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از “اسپوتنیک”, بایدن در پاسخ به سوالی درباره درخواست استرالیا مبنی بر پایان دادن به پیگرد قانونی آسانژ توسط دولت آمریکا گفت: ما ... بایدن: درخواست استرالیا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ را بررسی می‌کنیم

ادامه

آزادی, آزادی‌های دموکراتیک, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, افغانستان, اقیانوسیه, انگلیس, جهان, حقوق بشر, عراق, ویکی‌لیکس

هشدار تلویحی رئیس “کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل” به سندرز

رهبر لابی اسرائیلی موسوم به “کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل” (آیپک) در پی به راه افتادن موج تحریم اجلاس امسال این لابی از سوی نامزدهای ریاست‌جمهوری دموکرات‌ها ‌وعده داد، جنبش‌های سیاسی که روابط میان آمریکا و رژیم اسرائیل را “تهدید” کنند، شکست می‌دهد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، این هشدار هووارد کوهر، مدیر اجرای کمیته آیپک، همچنین یک تهدید ضمنی علیه برنی سندرز، نامزدی در حزب دموکرات که تهدید به مشروط ساختن کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل کرده محسوب می‌شود.

 

کوهر در حالی که کنفرانس سالانه آیپک را در واشنگتن دی‌.سی افتتاح کرد که نسبت به برخورد با “رهبران سیاسی و حامیانشان” در آمریکا که خواهان مشروط ساختن پشتیبانی آمریکا از اسرائیل هستند هشدار داد.

 

سندرز تنها نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات است که اقدام به طرح مساله مشروط ساختن کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل کرده است.

 

کوهر خطاب به ۱۸۰۰۰ فرد حاضر در افتتاحیه کنفرانس سه روزه آیپک عنوان کرد: ما با یک مجموعه از رهبران سیاسی و حامیانشان مواجه هستیم که می‌خواهند نظام سیاسی ما را از اسرائیل دور سازند.

 

وی اظهار کرد: جامعه حامیان اسرائیل در جهت شکست دادن آنهایی که برای آسیب زدن به دوستانمان تلاش می‌کنند و آنهایی که به دنبال آسیب وارد کردن به روابط میان آمریکا و اسرائیل هستند عمل خواهد کرد.

 

سندرز تا کنون با پیروزی در رقابت های مقدماتی دموکرات‌ها در ایالت‌های نوادا و نیوهمپشایر و همچنین کسب مقام دوم در رقابت تنگاتنگ ایالت آیووا خودش را به عنوان یکی از نامزدهای پیشتاز این رقابت نشان داده است.

 

سندرز اعلام کرده که جنبش سیاسی وی حامی ارزش‌های مترقی است. او در حوزه سیاست خارجی، با سیاست مداخله نظامی مخالفت و از دست زدن به یک تعامل دیپلماتیک جهانی حمایت کرده است.

 

برخی گروه‌های مترقی منتقد روابط آمریکا و اسرائیل، دموکرات‌ها و نامزدهای ریاست جمهوری آنها را تحت فشار قرار داده‌اند تا با استفاده از اهرم کمک‌های آمریکا به اسرائیل این رژیم را از بابت سیاست‌هایش که مانع حل نزاع در خاورمیانه بوده تحت فشار قرار دهند.

 

سندرز راهی مجزا از دیگر نامزدهای ریاست جمهوری حزب دموکرات در پیش گرفته چرا که احتمال مشروط ساختن کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل را به تلافی سیاست‌های این رژیم در قبال فلسطینی‌ها و همچنین بازگرداندن دوباره سفارت آمریکا در اراضی اشغالی به شهر تل آویو مطرح ساخته است.

 

کوهر به این دیدگاه‌های سندرز حمله کرده و آنها را گمراه کننده خواند.

 

او مدعی شد: رهبران این جنبش گاها خواستند با دادن اطمینان بخشی‌های توخالی و تاییدهای پوچِ حق اسرائیل برای زندگی کردن در صلح، ما را آرام سازند. اما اغلب آنها اعتقادات واقعی خودشان را فاش می‌سازند.

 

وی افزود: رهبران این جنبش‌ها می‌گویند از حق اسرائیل برای موجودیت داشتن حمایت می‌کنند اما این حتی نباید مورد بحث قرار بگیرد.

 

وی گفت: حمایتهای امنیتی آمریکا از اسرائیل هرگز نباید در روابط بین آنها مورد چانه‌زنی قرار بگیرد. ما قدردان هستیم که اکثیریتی قاطع از نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه در کنگره آمریکا به شکلی منسجم از امنیت اسرائیل بدون هیچ شرط و تردیدی حمایت کرده‌اند.

 

سندرز در روزهای اخیر با آیپک درگیری پیدا کرده و این سازمان را متهم به فراهم کردن زمینه برای سخنران‌های “متعصب و مخالف با حقوق اساسی فلسطینی‌ها” کرد.

ابراز نگرانی سناتور آمریکایی از آثار سوء تحریم‌های دارویی و غذایی بر گسترش کرونا در ایران

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نامه‌ای به وزرای خارجه و خزانه‌داری این کشور از آثار سوء تحریم‌های آمریکا بر ارسال کالاهای پزشکی و بشردوستانه به ایران و به تبع آن گسترش ویروس کرونا ابراز نگرانی کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر

موسسه تحقیقاتی آمریکا: هیچ سندی در مورد تقلب در انتخابات بولیوی وجود ندارد

موسسه تحقیقاتی ماساچوست آمریکا روز جمعه بعد از انجام تحقیقات بسیار اعلام کرد که در انتخابات اکتبر (مهر-آبان) بولیوی که منجر به پیروزی اوو مورالس شد هیچ تقلبی صورت نگرفته است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر