هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

هشدار آمریکا به شرکت‌های کشتیرانی درباره حمل‌و‌نقل نفت ایران

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه گفت که دولت آمریکا به زودی هشدارهایی را درباره همکاری شرکت‌های حمل‌و‌نقل دریایی و بیمه‌ای با ایران اعلام می‌کند. به کشتی‌ها توصیه می‌شود دستگاه‌های ردیاب خود را خاموش نکنند.

 

به گزارش دویچه وله؛ به گفته یک مقام ارشد در دولت آمریکا، برخی شرکت‌های فعال در حوزه بیمه و حمل و نقل دریایی، با وجود تحریم ایران توسط کاخ سفید، همچنان مشغول همکاری با تهران هستند و محموله‌های نفتی آن را منتقل می‌کنند.

 

به گزارش رویترز از واشینگتن، دیوید پیمان، مدیرکل امور مالی و تحریم‌ها در وزارت خارجه آمریکا، دوشنبه ۱۹ اسفند (۹ مارس) گفت که ایالات متحده اشخاص و شرکت‌هایی که با هر ملیتی، به نوعی در ذخیره‌سازی و حمل و فروش نفت و محصولات پتروشیمی یا فرآورده‌های نفتی به ایران کمک کنند و مرتکب تخلف و نقض تحریم‌های واشنگتن علیه ایران شوند را شناسایی و با آنها برخورد می‌کند.

 

پیمان همچنین گفت که ایالات متحده کاپیتان‌های کشتی‌های مختلف را تشویق می‌کند تا از هر گونه نقل و انتقال از راه کشتی به کشتی که محموله آن مشمول قوانین تحریم است، عکسبرداری کرده و تصاویر را برای مقامات دولت ارسال کنند.

 

او همچنین گفت که ایالات متحده در فهرست هشدارهای خود که به منظور جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها علیه تهران صورت می‌گیرد، به نفتکش‌ها توصیه کرده است تا دستگاه‌های ردیاب خود را هرگز خاموش نکنند تا موقعیت آنها در هر نقطه‌ای روی آب قابل شناسایی باشد.

 

پیمان در این باره به “بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها”، که از تحریم‌ها علیه ایران حمایت می‌کند، گفت که در صورت رعایت نکردن این موضوع مهم توسط کشتی‌ها، خود آنها در معرض خطر جدی قرار می‌گیرند.

 

در همین راستا، سازمان بین‌المللی دریانوردی همه کشتی‌ها را ملزم کرد برای ایمنی بیشتر و عملکرد شفاف، همواره از ردیاب‌ها استفاده کنند تا در هر زمانی قابل شناسایی و تعیین موقعیت باشند. پیش‌تر گزارش‌هایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه برخی کشتی‌ها برای مخفی کردن موقعیت خود در زمان فعالیت‌های غیرقانونی، دستگاه‌های ردیاب را خاموش می‌کنند.

 

این سازمان البته یک استثنا هم قائل شده و آن در زمان وجود خطر دزدان دریایی یا خطرات مشابه است که در آن صورت، کارکنان کشتی می‌توانند دستگاه‌های ردیاب را خاموش کنند.

 

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بعد از خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای با ایران، موسوم به برجام، ممنوعیت‌های یکجانبه‌ای را برای صادرات نفت ایران درنظر گرفت و اعلام کرد قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند تا تهران را مجبور کند فعالیت‌های هسته‌ای خود را در مسیر “صلح آمیز” برنامه‌ریزی کند.

 

اغلب مشتریان نفت ایران خرید نفت از کشور را متوقف کرده‌اند. اما چین هنوز خریدار نفت ایران است. دولت ترامپ ۲۵ سپتامبر سال گذشته، تحریم‌هایی را هم برای بخش‌هایی از حمل‌و‌نقل دریایی نفت خام یک شرکت چینی وضع کرد.

رأی الیوم: ائتلاف سه‌گانه سوریه، مصر و الجزائر اتحادیه عرب را احیا می‎کند

روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم تشکیل ائتلاف سه گانه مصر، الجزائر و سوریه به منظور احیای اتحادیه عرب و همکاری مشترک عربی در برابر مداخلات خارجی را پیش بینی کرد و اولین ثمره آن را بازگشت سوریه به اتحادیه عرب دانست.

ادامه

اسراییل, البانی, امارات, ترکیه, تونس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عراق, کویت, لبنان, لیبی, مصر

رییس حزب مخالف دولت ترکیه: اردوغان مسوول بحران سوریه است

«کمال قلیچدار اوغلو» رییس حزب «جمهوری خواه خلق ترکیه» روز سه‌شنبه با انتقاد از سیاست‌های «رجب طیب اردوغان» در منطقه، مدعی شد که وی مسؤول بحران سوریه است.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, روسیه, سوریه