هشدار روسیه در مورد شروع جنگ هسته‌ای به دلیل تحرکات ناتو

روسیه نسبت به خطر وقوع جنگ بین قدرت‌های هسته‌ای به دلیل استراتژی ناتو هشدار داد. گنادی گاتیلوف، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در ژنو، امروز پنجشنبه تأکید کرد که بزرگترین خطر هسته‌ای که در حال حاضر با استراتژی تشدید تنش از سوی آمریکا و ناتو در بحران اوکراین مرتبط است، می‌تواند منجر به رویارویی ... هشدار روسیه در مورد شروع جنگ هسته‌ای به دلیل تحرکات ناتو

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلس, اوکراین, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, خلع سلاح هسته‌ای, روسیه, غرب, فرانسه, مسابقه تسلیحاتی, ناتو

پوتین: آمریکا مسبب افزایش مسابقه تسلیحاتی در جهان است

رییس جمهور روسیه امروز در سخنانی با اعلام تمایل کشورش برای مذاکره مستقیم با ناتو تأکید کرد که آمریکا مسبب افزایش مسابقه تسلیحاتی در جهان است.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تحلیل, تروریسم, جنگ سرد, جهان, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, مسابقه تسلیحاتی, ناتو

پاسخ پوتین، خبرنگار انگلیسی را از سالن کنفرانس فراری داد

رئیس‌جمهوری روسیه در پاسخ به سئوال گستاخانه خبرنگار بی بی سی که وی را مقصر در وضعیت کنونی روابط روسیه و غرب نامید، با اشاره به اقدامات مخرب آمریکا، گفت: من فقط در برابر روسیه و مردم کشورم مسئولیت دارم.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, مسابقه تسلیحاتی, مصاحبه و گفتگو, ناتو

کوبا سیاست‌های آمریکا را بزرگترین تهدید علیه صلح و امنیت خواند

وزیر خارجه کوبا ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های خصمانه‌ی آمریکا علیه برخی کشورها تصریح کرد که رفتارهای غیرمسئولانه این کشور بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت جهان به شمار می‌رود.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, تحلیل, تهدید صلح جهانی, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, کوبا, مسابقه تسلیحاتی

هشدار آمریکا به ایران در مورد آزمایش موشک‌های فضایی و بالستیکی

وزیر خارجه آمریکا به جمهوری اسلامی در مورد برنامه پرتاب سه فروند موشک فضایی بالستیکی هشداری پیشگیرانه داد. او این اقدام ایران را نقض صریح قطعنامه شورای امنیت دانست و از ایران خواستار بازنگری در این برنامه شد.

 

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در یک هشدار پیشگیرانه روز پنجشنبه ۱۳ دی (۳ ژانویه) طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «ایالات متحده نظاره‌گر سیاست‌های مخرب رژیم ایران نخواهد ماند که ثبات و امنیت بین‌المللی را به مخاطره می‌اندازد.»

 

وزیر خارجه آمریکا به برنامه پرتاب سه فروند موشک فضایی بالستیکی جمهوری اسلامی اشاره و تأکید کرد که این برنامه نقض صریح قطعنامه ‌شورای امنیت سازمان ملل در مورد استفاده از فن‌آوری موشک بالستیک ایران است.

 

سردار قاسم تقی‌زاده، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آذرماه ۹۷ (نوامبر ۲۰۱۸) گفته بود که به زودی سه ماهواره ساخت نیروهای متخصص داخلی به فضا پرتاب خواهند شد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تقی‌زاده، این سه ماهواره پس از پرتاب در مدارهای مشخص شده قرار خواهند گرفت و “توان فضایی ایران به نمایش در خواهد آمد”.

 

وزیر خارجه آمریکا می‌افزاید: «ما به رژیم ایران توصیه می‌کنیم یک بار دیگر این برنامه تحریک‌آمیز در رابطه با موشک‌های دوربرد خود را بازبینی کند و به آن خاتمه دهد، تا بیش از این در انزوای اقتصادی و دیپلماتیک فرو نرود.»

 

جانشین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در زمینه گسترش فعالیت‌های موشکی جمهوری اسلامی تصریح کرده است: «این فعالیت‌ها در وزارت دفاع تنها کار فناورانه نبوده و در عرصه بازدارندگی فعال در صنایع موشکی موفق شدیم موشک‌های زمین به زمین با برد ۲ هزار کیلومتر به صورت نقطه‌ای طراحی و تولید کنیم که این فعالیت‌ها در راستای تحریم‌شکنی و مقاومت بوده است.»

 

به گزارش رویترز، مایک پمپئو تأکید کرده است که پرتاب ماهواره‌ها در مدار زمین ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است. این قطعنامه از جمهوری اسلامی ایران خواسته است، از هر گونه فعالیت در رابطه با موشک‌های بالستیک پرهیز کند که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای باشند. این قطعنامه دربرگیرنده‌ی فن‌آوری موشکی نیز می‌شود.

 

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که از زمان تصویب این قطعنامه‌، ایران بارها دست به آزمایش موشک‌های بالستیک زده است؛ از جمله موشک میان‌بردی که ایران در اول دسامبر آزمایش کرد. این موشک قابلیت حمل چندین کلاهک هسته‌ای را داشته است.

 

پمپئو می‌افزاید: «ایالات متحده آمریکا بارها اشاره کرده است که موشک‌های بالستیک و موشک‌های مستقر در مدار زمین متعلق به رژیم جمهوری اسلامی اثرات بی‌ثبات‌کننده بر منطقه و فراتر از آن خواهند گذارد.»

 

واکنش ظریف به اظهارات پمپئو

 

در پی هشدار مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در مورد موشک‌های ماهواره‌بر جمهوری اسلامی و آزمایش‌های موشک‌های بالستیکی، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی در پیام توئیتی خود نوشت:

 

«پرتاب ماهواره‌بر توسط ایران – و آزمایش‌های موشکی- نقض قطعنامه ۲۲۳۱ نیستند. آمریکا مرتکب نقض فاحش همین قطعنامه شده و بنابراین در جایگاهی نیست که درباره آن موعظه کند.»

 

او می‌افزاید: «جهت یادآوری به آمریکا: ۱-قطعنامه ۱۹۲۹ مرده است. ۲-تهدید،تهدید تولید می‌کند و نزاکت،نزاکت می‌آورد.»

 

وزیر خارجه آمریکا در پی هشدار پیشگیرانه خود افزوده است که کشورهای فرانسه، آلمان، بریتانیا و بسیاری کشورهای دیگر نیز نگرانی خود را از فعالیت‌های موشکی ایران ابراز داشته‌اند.

پوتین: آزمایش “موشک مافوق صوتِ غیرقابل رهگیری” با موفقیت انجام شد

ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، از آزمایش نهایی موفقیت‌آمیز یک “موشک جدید مافوق صوت” خبر داد و آن را دستاوردی بزرگ برای کشور و ملت روسیه قملداد کرد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, مسابقه تسلیحاتی

اذعان آمریکا به ناتوانی در برابر سلاح‌های هایپرسونیک چین و روسیه

دیوان محاسبات کنگره آمریکا در گزارشی اذعان کرده است واشنگتن در حال حاضر هیچ گونه اقدام مقابله‌ای در برابر نسل جدید سلاح‌های هایپرسونیک چین و روسیه در دست ندارد.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, روسیه, مسابقه تسلیحاتی